16 грудня 2025 року в Національному університеті "Острозька академія" відбулася наукова конференція "Нові медіа в Європі та Україні", яка проводилася в рамках реалізації проєкту Модуля імені Жана Моне "Європейські студії міжкультурної комунікації: досвід ЄС для України" (№ 101126800 — EuCultCom— ERASMUS-JMO-2023-HEITCH-RSCH), що фінансується Європейським Союзом.
Конференція була організована кафедрою філософії та культурного менеджменту і кафедрою журналістики та PR менеджменту. Основна мета конференції передбачала обговорення основних тенденцій в функціонуванні нових медіа в країнах ЄС та Україні. Окремий фокус конференції був спрямований на євроінтеграцію нашої країни та вплив війни на медіапростір.
"Ця конференція мала міждисциплінарний характер, оскільки передбачала поєднання підходу, який вивчає міжкультурну комунікацію, суспільний діалог, толерантність в європейських країнах, із студіями сучасних медіа. Таким чином, учасники конференції торкнулися низки проблем, які дозволяють краще зрозуміти медіа-ландшафт сучасної Європи та його вплив на формування соціального дискурсу. Окрему увагу учасники конференції приділяли питанням впливу російсько-української війни на функціонування нових медіа в сучасній Європі та Україні",
"В цей непростий воєнний час дуже важливі дискусії на тематику, що визначена напрямами конференції. Надзвичайно актуально сьогодні обговорювати питання про створення спільного бачення розвитку цифрових медіа, посилення стійкості до гібридних загроз та обмін досвідом впровадження інновацій в сфері медіа. Сьогодні Україна перебуває на передовій не лише фізичного, а й інформаційного фронту. Ця конференція — це своєрідний місток між українським та європейським досвідом, що дозволить нам разом будувати безпечне цифрове майбутнє України в Європі",
"Конференція про нові медіа в Європі є надзвичайно важливою, оскільки вона відіграє роль майданчика для розробки стратегій боротьби з дезінформацією та маніпуляціями в цифровому просторі. Цей науковий захід, без сумніву, сприятиме осмисленню сучасних європейських стандартів медіа, що допоможе Україні адаптувати свій медіапростір до стрімкого розвитку технологій та штучного інтелекту в контексті євроінтеграції нашої країни. Україна готова сьогодні експериментувати з новими медіа, аби здобувати і розвивати конкурентну перевагу на європейському ринку",
Під час виступів та дискусій учасники конференції обговорили низку актуальних питань, зокрема: основні тенденції розвитку нових медіа в Україні та Європі; етику воєнних репортажів; забезпечення неупередженості європейських ЗМІ; роль Telegram-каналів у російсько-українському протистоянні з огляду на їх стратегічну важливість у поширенні інформації та протидії дезінформації; представлення українських біженців у європейських онлайн-медіа на основі дослідження того, як медіа-дискурс конструює соціальну категоризацію та формує суспільне сприйняття під час гуманітарних криз; вплив дезінформації на вибори в європейських країнах; китайський вплив на європейські наративи та ін.






