Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

ДНІ ЯКОСТІ НаУОА: Як це було?

28 травня 2021

У Національному університеті “Острозька академія” 24-28 травня відбулися “Дні якості НаУОА”, присвячені актуальним питанням освітнього процесу. Упродовж тижня студенти, викладачі та інші працівники університету долучалися до дискусій, практичних семінарів та круглих столів задля вдосконалення окремих процесів освіти в НаУОА. 

Основні заходи тижня:

  1. Засідання навчально-методичного центру “Школа освітніх інновацій” “Кращі практики викладання”.
  2. Круглий стіл “Досвід успішних акредитацій”
  3. Методичний семінар про організацію практик
  4. Презентація результатів моніторингу якості освітнього середовища

КРАЩІ ПРАКТИКИ ВИКЛАДАННЯ

24 травня відбулося засідання навчально-методичного центру “Школа освітніх інновацій” про кращі практики викладання в НаУОА. Представники різних факультетів поділилися досвідом, методиками та підходами, які використовують у викладанні. 

Доповідали 6 спікерів:

  1. Христина Миколаївна Карповець зупинилася на кращих практиках викладання гуманітарного факультету та розповіла про інтерактивні методи та сервіси через які викладачі залучають студентів до занять. Зокрема, катедра журналістики використовує інтерактивну дошку Jamboard, а представники катедри української мови та літератури розвивають літературно-мистецьку платформу z.lit.
  2. Ольга Романівна Балацька розповіла про специфіку викладання на Інституті Права та застосунок Kahoot. 
  3. Юрій Анатолійович Коцюк підготував доповідь про можливості та функціонал журналу для викладачів на платформі Moodle.
  4. Наталя Вікторівна Гуменна представила основні методики, які використовують для викладання іноземної мови на факультеті міжнародних відносин.
  5. Галина Борисівна Гандзілевська зупинилася на психологічних прийомах, які сприяють налагодженню контакту з авдиторією та кращому засвоєнні матеріалу.
  6. Леся Миколаївна Коцюк розповіла про досвід організації доброчесних офлайн та онлайн тестувань.

Модератором зустрічі була Юлія Петрівна Маслова, керівниця навчально-методичного центру “Школа освітніх інновацій”.

КРУГЛИЙ СТІЛ “ДОСВІД УСПІШНИХ АКРЕДИТАЦІЙ”

Ціль круглого столу: передати досвід успішних акредитацій всередині університету від тих, хто вже мав такий досвід і тих, кого це очікує попереду. 

До зустрічі долучилися гаранти різних спеціальностей: Наталя Олегівна Конопка (ОПП “Міжнародні відносини”), Юлія Юріївна Харчук (ОПП “Фінанси, облік і аудит”), Ігор Віталійович Гущук (ОПП “Громадське здоров’я”) та Микола Степанович Романов (ОПП “Національна безпека”).

Модератором зустрічі була Юлія Віталіївна Шулик, помічник ректора зі стратегічного розвитку та забезпечення якості освіти. Під час зустрічі учасники обговорили досвід проходження акредитацій різних спеціальностей і намалювали дорожню карту акредитаційного процесу та обговорили ефективні механіки взаємодії зі стейкхолдерами (студентами, випускниками, роботодавцями). 

Також, до семінару долучилися проректори університету: Руслана Каламаж, проректор з навчально-виховної роботи та Дмитро Шевчук, проректор з науково-педагогічної роботи.

Руслана Володимирівна розповіла про важливість роботи зі студентами та роль тьюторів у освітньому процесі, а також, наголосила на важливості системного підходу до акредитаційного процесу: 

“Варто системно підійти та відрефлексувати усе, починаючи з цінностей, норм, процедур, закінчуючи заходами та комунікацією. Це допоможе скласти цілісну картину акредитаційного процесу”. 

Дмитро Михайлович зупинився на основних аспектах взаємодії експертів із гарантами освітніх програм та підкреслив важливість постійної комунікації з основними стейкхолдерами та роботою над освітніми програмами, яка в свою чергу дає реальну користь і дозволяє презентувати реальні успіхи в освітньому процесі під час акредитацій.  

МЕТОДИЧНИЙ СЕМІНАР ПРО ОРГАНІЗАЦІЮ ПРАКТИК 

Заключним заходом “Днів якості” став методичний семінар про організацію практик. Перша частина зустрічі була присвячена опрацюванню результатів опитування студентів щодо організації практик. Доповідав проректор з науково-педагогічної роботи Шевчук Дмитро Михайлович. Він зосередив свою увагу на процесі проходження практики, відгуках студентів та якості роботи/комунікації студентів з науковими керівниками і базами проходження практик. 

Про тонкощі та принципи оформлення документації розповіла керівниця навчально-методичного відділу Голоюх Леся Володимирівна: від підготовки документації для студентів до завершального етапу оформлення практики.

На зустрічі були присутні працівники, які мали або матимуть досвід організації практик. Доповіді плавно перейшли у дискусію щодо тонкощів організації та покращення процесу проходження практик. 

ПІДСУМКИ

Загалом, до заходів “Днів Якості НаУОА” долучилося більше 100 учасників. Це працівники та студенти університету. Основною авдиторією круглих столів та семінарів стали науково-педагогічні працівники та працівники відділів. 

Також, у рамках Днів якості були презентовані результати моніторингу якості освітнього середовища. Звіт та деталі очікуйте згодом на сторінці “Моніторинг якості освіти”.

Про те, як минули “Дні якості НаУОА” у 2020 році ви можете прочитати за посиланням.