Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Ресурси

Серед ресурсів, що надаються студентам, викладачам, працівникам та гостям університету наукова бібліотека, відділ кадрів, інформаційно-рекламний відділ, відділ міжнародних зв’язків, Центр вивчення спадщини Острозької академії, ресурсні центри, методичні кабінети.

В Національному університеті «Острозька академія» діє п'ять факультетів та Інститут права ім. І. Малиновського, студенти яких навчаються на 18 престижних спеціальностях.

Факультети
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Корисне

При Острозькій академії створена велика кількість студентських організацій, а також проектів, у яких студенти беруть активну участь, мають змогу проявити свій творчий потенціал та реалізувати себе.

Олександр Талавера – про досвід британського університету в умовах пандемії

14 червня 2020

У рамках дискусійної платформи «Місія сучасного університету» в Національному університеті «Острозька академія» відбувся семінар Олександра Талавери – випускника Острозької академії, професора Бірмінгемського університету. Упродовж зустрічі було обговорено тему дистанційного навчання в умовах карантину на прикладі британського закладу вищої освіти.

«Нам пощастило, що на адаптацію до нових форм навчання ми витратили лише 2 тижні. Головним завданням викладачів під час цього періоду було обмежити паніку студентів. Потрібно було прийняти правильне управлінське рішення як продовжити забезпечувати студентів якісним навчанням», – розповідає Олександр Талавера.

Бірімігемський університет – один з найбільших та найпрестижніших університетів Великої Британії та світу загалом. Заснований у 1825 році як Бірмінгем школа медицини та хірургії. Нині його кількість студентів перевищує 30 тисяч чоловік. Серед випускників університету – лауреати Нобелівської премії, прем'єр-міністри Великої Британії та очільники вищих урядових посад різних країн. Бірмінгем – це місце, де були розроблені кардіостимулятори та пластикові серцеві клапани, де був синтезований перший штучний вітамін (вітамін С), та розроблений порожнистий магнетрон. Девіз університету – «Завдяки зусиллям до висоти».

«Заспокійте студентів» і скажіть їм, що «все під контролем», навіть якщо не маєте поняття, що буде далі.

Аби запобігти паніці, привести до ладу метальне здоров’я та адаптуватися до нових умов навчання в умовах пандемії, в університеті активно запрацювала група психологів, яка надавала консультації для працівників та студентів навчального закладу. 

Команда вищої освіти розпочала роботу над планом надзвичайних ситуацій на період іспитів та оцінювання. Найголовнішим залишалося випустити якомога більшу кількість студентів та забезпечити комфортні умови навчання для інших курсів на наступний навчальний рік. Це вимагало кардинального переосмислення звичайної практики.

Було зрозуміло, що залишаються проблеми, які не в силах подолати університету. Серед них були невдалі пристрої, поганий WiFi або його відсутність, хвороба персоналу чи студентів. 

Легшому переходу до онлайн-викладання сприяли раніше розміщені матеріали викладачів у просторах інтернету. Залишалося питання організації проведення віртуальних лекцій та семінарів. 

Для оптимізації навчання керівництво закладу висунуло нову вимогу – викладання в групах, для запобігання страху серед членів колективу, які самостійно намагаються впоратися з модулем в незвичних умовах.

«Ми зрозуміли, що навантаження має бути помірним. Нині онлайн-лекція має інший характер щодо часу, нових методів та форм активності», – додає Олександр Талавера

Навчальний рік 2020-2021 далі залишається непередбачуваним, але підготовленим. Викладання в командах забезпечить стійке навчання. Викладачі готові до змішаної роботи (поєднання онлайн та офлайн) та навіть проходять додаткову підготовку: навчаються записувати відео та застосовувати нові інструменти для створення цікавого контенту. Також відбувається скорочення витрат на дослідницькі роботи, у зв’язку з чим формується нова модель навантаження викладацького складу.

Болючим залишається питання іноземних вступників. Університети Великобританії через світову фінансову кризу можуть втратити їх значну частину і, відповідно, левову кількість доходів. Зниження вступу іноземних студентів на курси може також негативно позначитися і на британських студентах. Для цього Бірімігемському університету доведеться провести низку заходів, щоб підтвердити свою конкурентоспроможність на світовому ринку вищої освіти.

«В Острозької академії є свої привілегії над іншими ЗВО України. Його невеликі розміри дозволяють бути максимально гнучким. У ситуації з переходом на онлайн-навчання, ваш університет показав себе оперативним та мобільним, швидко зреагувавши проблему», — зауважив Олександр Талавера.

«Дискусійна платформа "Місія сучасного університету" – це проєкт, який ми реалізовуємо в НаУОА уже декілька років. За цей час нам вдалося запросити чимало експертів з питань вищої освіти, наших колег з інших університетів. Сьогоднішній семінар має подвійне значення. Було приємно поспілкуватися із Олександром Талаверою, випускником першого набору бакалаврів відродженої ОА, а нині - професором Бірмінгемського університету. З іншого боку, його значення в тому, що нам вдалося познайомитися із досвідом закордонних колег щодо організації навчання в умовах пандемії. Острозькій академії вдалося дуже швидко адаптуватися до дистанційного навчання, а тому важливо обмінюватися досвідом з колегами з інших університетів, аби спільні зусилля спрямувати на забезпечення якісного навчання в умовах, що склалися через карантин», – прокоментував проректор з науково-педагогічної роботи, доктор філософських наук, професор Дмитро Шевчук.