22 жовтня в Національному університеті «Острозька академія» відбулися гостьові лекції викладачів Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького.
Зокрема, для студентів бакалаврату спеціальностей «Національна безпека» та «Політологія» лекцію на тему «Лідерство як місія. Організаційні бар'єри у керівництві» провів заступник завідувача кафедри психології, педагогіки, соціально-економічних дисциплін НАДПСУ імені Богдана Хмельницького, підполковник Владислав Волобуєв, а для студентів спеціальностей «Філософія» та «Початкова освіта» була проведена лекція докторкою філософських наук, професоркою Світланою Ганабою на тему «Розвиток мислення для життя: філософські та психологічні орієнтири сучасної освіти».
Під час своєї лекції Владислав Волобуєв звернув увагу на те, що справжнє лідерство — це не посада, а усвідомлена місія служіння людям та відповідальності за спільний результат. Однак навіть наймотивованіший лідер стикається з внутрішніми перешкодами системи: бюрократією, опором змінам, інформаційними бар’єрами та втратою ініціативи на рівні підлеглих. Відтак, під час лекції говорили про те, чому лідерство починається з цінностей і смислу, а не з наказів, які організаційні бар’єри руйнують довіру й відповідальність, як керівник може трансформувати структуру — не лише формально, а через вплив, приклад і комунікацію.
Світлана Ганаба під час своєї лекції зосередилася на питаннях філософії освіти. На прикладі творчості норвезького письменника та філософа Юстейна Гордера було розглянуто можливість розвитку у дітей soft skills, а саме емоційного інтелекту, креативності, критичного мислення. Показано, що філософія - це не про абстрактні поняття, а про мислення, сумнів, аргументацію, пошук смислів. Діти - природжені філософи, бо дивуються світу, ставлять питання "чому?".
Проведені гостьові лекції відбулися в рамках розвитку освітньої та наукової співпраці між Національним університетом «Острозька академія» та Національною академією Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького.









