Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Гостьові лекції в Острозькій академії провели викладачі НАДПСУ імені Богдана Хмельницького

22 жовтня 2025 р.

22 жовтня в Національному університеті «Острозька академія» відбулися гостьові лекції викладачів Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького.

Зокрема, для студентів бакалаврату спеціальностей «Національна безпека» та «Політологія» лекцію на тему «Лідерство як місія. Організаційні бар'єри у керівництві» провів заступник завідувача кафедри психології, педагогіки, соціально-економічних дисциплін НАДПСУ імені Богдана Хмельницького, підполковник Владислав Волобуєв, а для студентів спеціальностей «Філософія» та «Початкова освіта» була проведена лекція докторкою філософських наук, професоркою Світланою Ганабою на тему «Розвиток мислення для життя: філософські та психологічні орієнтири сучасної освіти». 

Під час своєї лекції Владислав Волобуєв звернув увагу на те, що справжнє лідерство — це не посада, а усвідомлена місія служіння людям та відповідальності за спільний результат. Однак навіть наймотивованіший лідер стикається з внутрішніми перешкодами системи: бюрократією, опором змінам, інформаційними бар’єрами та втратою ініціативи на рівні підлеглих. Відтак, під час лекції говорили про те, чому лідерство починається з цінностей і смислу, а не з наказів, які організаційні бар’єри руйнують довіру й відповідальність, як керівник може трансформувати структуру — не лише формально, а через вплив, приклад і комунікацію.

Світлана Ганаба під час своєї лекції зосередилася на питаннях філософії освіти. На прикладі творчості норвезького письменника та філософа Юстейна Гордера було розглянуто можливість розвитку у дітей soft skills, а саме емоційного інтелекту, креативності, критичного мислення. Показано, що філософія - це не про абстрактні поняття, а про мислення, сумнів, аргументацію, пошук смислів. Діти - природжені філософи, бо дивуються світу, ставлять питання "чому?".

Проведені гостьові лекції відбулися в рамках розвитку освітньої та наукової співпраці між Національним університетом «Острозька академія» та Національною академією Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького.