22 травня в Навчально-методичному центрі «Школа освітніх інновацій» Національного університету «Острозька академія» відбулося урочисте вручення сертифікатів про підвищення кваліфікації у викладачів вишу. Ініціатори й натхненники центру – президент НаУОА, доктор психологічних наук, професор Ігор Пасічник; проректорка з навчально-виховної роботи, докторка психологічних наук, професорка Руслана Каламаж і проректор з науково-педагогічної роботи, доктор філософських наук, професор Дмитро Шевчук. Модерувала захід керівниця Школи освітніх інновацій, кандидатка філологічних наук, доцентка Юлія Маслова.
«Колектив Острозької академії – це самоорганізована система й ми дуже добре розуміємо, що повинні відповідати очікуванням нового покоління студентів. Нам треба постійно розвиватися й такі можливості надає Школа освітніх інновацій. Приємно, що ця ініціатива вже успішно існує 5 років. Дякую Юлії Петрівні за чітку, структуровану й організовану діяльність центру згідно з європейськими компетентностями. Щира вдячність викладачам, які читали модулі й ділилися своїм досвідом зі слухачами. Школа освітніх інновацій продовжує еволюціонувати як прогресивна платформа для професійного зростання. Щороку відбувається оновлення змісту програми відповідно до актуальних тенденцій у сфері вищої освіти. У майбутньому навчальному році передбачено інтеграцію нового модуля, присвяченого формуванню академічного лідерства як вагомого складника інституційного розвитку»,
Школа освітніх інновацій – це інноваційний навчально-методичний центр професійного навчання, діяльність якого спрямована на розвиток у педагогів і науково-педагогічних працівників компетентностей, що сприяють якісній організації педагогічної взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу. Учасниками школи можуть бути викладачі й наукові працівники не лише Острозької академії, а й представники ЗВО з усієї України.
«Сьогодні ми вже вп’яте маємо честь вручати сертифікати про підвищення кваліфікації слухачам і слухачкам із різних регіонів України, що засвідчує сталість і затребуваність нашої ініціативи. Концепція створення Школи освітніх інновацій була сформована у 2019 році як відповідь на виклики, спричинені пандемією COVID-19. У цей період виникла гостра потреба в методичній і технічній підтримці викладацької спільноти, яка опановувала цифрові інструменти, застосунки для дистанційного навчання та поступово засвоювала основи комп’ютерної й цифрової грамотності. Саме тому адміністрація Острозької академії ініціювала заснування Школи освітніх інновацій – інституційної платформи для професійного зростання педагогів в умовах цифрової трансформації освіти. Високу ефективність й актуальність навчання підтверджують схвальні відгуки всіх учасників освітнього процесу, що свідчить про якісну реалізацію поставлених цілей і позитивний імідж нашого освітнього центру. Щиро дякуємо за всебічну підтримку ініціативи ректору Острозької академії Балашову Едуарду Михайловичу, чия довіра й управлінська компетентність стали вагомими чинниками сталого розвитку Школи освітніх інновацій»,
Як розповіла пані Юлія, авдиторію слухачів Школи освітніх інновацій становили представники академічної спільноти найвищого рівня, зокрема ректори, проректори, декани факультетів, завідувачі кафедр провідних закладів вищої освіти України. Такий склад учасників засвідчує високий рівень довіри до програми, а також її релевантність для управлінського і стратегічного розвитку сучасної університетської освіти.
Період підвищення кваліфікації охоплював часовий проміжок із 9 вересня 2024 року до 5 травня 2025 року й реалізовувався за тематичним напрямом «Формування персонального бренду викладача як стратегії підвищення професійної релевантності, публічної видимості та академічної довіри в умовах цифрової трансформації освіти». Упродовж курсу учасники завершили стажування в Навчально-методичному центрі ШОІ обсягом 180 годин (6 кредитів ЄКТС) та набули основні компетентності відповідно до Рамкової програми ЄС за такими модулями:
- Стратегічний менеджмент публічного іміджу викладача: освітній брендинг, репутаційний капітал і моделі кризових комунікацій.
- Етичні й естетичні засади професійного мовлення: культура фахової комунікації в публічному дискурсі.
- Культура академічної доброчесності як чинник репутаційного капіталу й освітнього брендингу.
- Цифрова педагогічна майстерність: компетентнісний розвиток в умовах цифровізації освіти.
- Управління освітніми проєктами й розвиток підприємницьких ініціатив у сфері освіти.
- Медіаграмотність та інформаційна культура як стратегічні компетентності педагога в умовах трансформації освітнього середовища.
- Публічні виступи як інструмент викладацького лідерства: стратегія впливу, харизма і риторична майстерність.
- Робота з відкритими даними: від збору інформації до її інтерпретації. Ефективне використання даних й аналітики в науці.
Враженнями від участі поділилися заступниця директора інституту соціально-гуманітарного менеджменту з профорієнтаційної роботи, викладачка кафедри педагогіки та методики початкового навчання Ольга Недзведовська і завідувачка інформаційно-бібліографічного відділу Наукової бібліотеки НаУОА Наталія Денисенко.
«Цьогоріч навчання у Школі освітніх інновацій надало багато корисних знань. Лекції всіх доповідачів були цікавими, й кожне засідання мало свій стиль і практичну значущість. Закликаю колег до активної участі в наступних програмах навчань, бо це пізнавально, корисно, актуально й сучасно. Це можливість не тільки отримати нові знання, але й знайомства як серед лекторів, так й учасників»,
«Я – бібліотекарка й викладаю лише другий рік, тож для мене ці знання стали справжнім відкриттям. Школа освітніх інновацій дала мені впевненість і практичні інструменти, які вже зараз допомагають проводити цікаві й сучасні заняття»,