20–21 листопада представники Національного університету «Острозька академія» взяли участь у стартовій зустрічі нового проєкту Erasmus+ CBHE «Розширення можливостей освітян для сталого майбутнього: підвищення потенціалу підготовки вчителів для відновлення України» (101237551 — EESF — ERASMUS-EDU-2025-CBHE). Координатор проєкту – Український державний університет імені Михайла Драгоманова.
Серед членів проєктного консорціуму – Національний університет «Острозька академія», Ужгородський національний університет, Університет Григорія Сковороди в Переяславі, Асоціація експертів зі сталого розвитку, Університет Менделя в Брно (Чехія), Університет імені Комісії національної освіти в Кракові (Польща), Університет Карлоса III в Мадриді (Іспанія).
На початку зустрічі з вітальними словами звернувся ректор Острозької академії, доктор психологічних наук, професор Едуард Балашов, який закцентував увагу на актуальності й важливості реалізації проєкту.
Проректор із науково-педагогічної роботи НаУОА, доктор філософських наук, професор Дмитро Шевчук презентував учасникам зустрічі Острозьку академію.
«Важливість й актуальність цього проєкту має декілька аспектів. По-перше, він спрямований на ідею сталого розвитку, а, по-друге, має забезпечити розвиток компетентностей педагогів. Зрештою, проєкт об’єднав університети, які є давніми партнерами. Під час презентації ми детально обговорили роль нашого університету в проєкті, а також окреслили першочергові завдання для його реалізації»,
Упродовж другого дня учасники говорили про управління та координацію проєкту, розробку та впровадження курсів з освіти для викладачів і майбутніх вчителів, стратегію гендерної рівності в університетах тощо.
Зокрема помічниця ректора НаУОА з проєктної діяльності, кандидатка наук з державного управління, доцентка Олена Шершньова розповіла про розробку та впровадження курсу для викладачів й адміністративного персоналу закладів вищої освіти.
«Острозька академія у цьому проєкті має функцію координатора третього робочого пакету, метою якого є розробка, цифровізація та впровадження курсів щодо освіти для сталого розвитку (ESD) для викладачів та адміністративного персоналу ЗВО. Як лідер процесу, ми відповідаємо за реалізацію основних завдань пакету й наше «delivery leadership» гарантує, що вся рамка співпраці в межах проєкту відповідає як стандартам ЄС, так і національним. Для Острозької академії таке розширене партнерство дає можливість конвертувати свій досвід у реальний вплив, демонструючи спроможність українських установ впроваджувати ESD у системі вищої освіти України»,
До слова, проєкт «Розширення можливостей освітян для сталого майбутнього: підвищення потенціалу підготовки вчителів для відновлення України» спрямований на модернізацію системи підготовки вчителів в Україні шляхом інтеграції освіти для сталого розвитку та приведення її у відповідність до європейських стандартів. Активності проєкту сприяють розвитку стійкості, інклюзивності та інновацій у педагогічній освіті, а також зміцнюють співпрацю з європейськими інституціями, впроваджуючи зокрема гендерно орієнтовані інституційні документи.










