Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

В Острозькій академії відбулася панельна дискусія «Містоутворюючі університети: представлення українських кейсів»

13 травня 2025 р.

13 травня в межах Днів науки в Національному університеті «Острозька академія» відбулася панельна дискусія «Містоутворюючі університети: представлення українських кейсів». Модерував зустріч проректор із науково-педагогічної роботи, доктор філософських наук, професор Дмитро Шевчук.

«Під час панельних дискусій ми обговорюємо актуальні питання вищої освіти: стану університетів, їхньої місії, академічного лідерства тощо. Тема сьогоднішнього заходу стосується всіх закладів вищої, представники яких долучилися до дискусії, і є ініціаторами створення й учасниками Асоціації містоутворюючих університетів в Україні. У невеликих містах є ціла низка викликів, і лише об’єднуючи зусилля ми можемо чимало з цих викликів долати й разом сприяти взаєморозвитку та співпраці»,

зазначив Дмитро Шевчук.

Спікерами панельної дискусії були:

  • Едуард Балашов – доктор психологічних наук, професор, ректор Національного університету «Острозька академія»; 
  • Віталій Коцур – доктор історичних наук, професор, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України, ректор Університету Григорія Сковороди в Переяславі; 
  • Олександр Курок – доктор історичних наук, професор, в.о. ректора Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка; 
  • Олександр Самойленко – кандидат історичних наук, доцент, Заслужений працівник освіти України, ректор Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя;
  • Ярослав Кічук – доктор педагогічних наук, професор, ректор Ізмаїльського державного гуманітарного університету;
  • Олена Глущенко – кандидат технічних наук, PhD, доцент, проректор із навчально-методичної роботи Дніпровського державного технічного університету.

Під час зустрічі спікери розповіли про діяльність своїх університетів і представили кейси співпраці цих закладів вищої освіти з громадами.

Едуард Балашов закцентував увагу на історії Острозької академії від створення першого закладу вищої освіти у Східній Європі й до сьогодення, а також на співпраці університету з Острогом, тобто «дифузії культурних інновацій», що відображено у стратегії розвитку НаУОА на 2017–2026 роки.

«Щиро радію, що маю змогу привітати учасників панельної дискусії зі стін Острозької академії. Дякуємо, що доєднуєтеся до наших заходів. Тематика панельної дискусії в межах діяльності Асоціації містоутворюючих університетів дуже важлива. Ми матимемо змогу проаналізувати багато спільних і схожих проблем, які виникають перед нашими університетами, обговорити шляхи подолання й правильні механізми боротьби з цими викликами»,

наголосив Едуард Балашов.

Віталій Коцур зазначив про витоки Університету Григорія Сковороди в Переяславі, процес утворення Асоціації містоутворюючих університетів, вплив ЗВО на розвиток міста (економічний, екологічний, соціокультурний, технологічний аспекти) та інструменти співпраці. 

Олександр Самойленко представив кейс діяльності Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя та розповів про місце цього ЗВО в освітній, науковій, культурно-мистецькій, соціальній, спортивній, політичній, міжнародній та інших сферах міста.

Ярослав Кічук закцентував увагу учасників на діяльності Ізмаїльського державного гуманітарного університету, який реалізує проукраїнську державну гуманітарну політику й, крім здійснення професійної підготовки затребуваних фахівців для регіону, зосереджує увагу на активізації транскордонної співпраці.

«Асоціація містоутворюючих університетів має унікальні можливості як для об’єднання зусиль, так і для успішної співпраці та реалізації спільних проєктів»,

додав Ярослав Кічук.

Олена Глущенко поділилася інформацією про Дніпровський державний технічний університет, його структуру, міжнародну й науково-дослідницьку діяльність, пріоритетні напрями розвитку, а також взаємодію з громадою та містом.

До слова, підписання договору про наміри щодо створення Асоціації містоутворюючих університетів відбулося 15 квітня 2025 року. Основною метою є формування потужної платформи для співпраці між університетами, місцевими громадами та бізнесом у напрямах сталого розвитку територій, сприяння академічній мобільності, цифровій трансформації освіти, а також розширення міжнародного партнерства.