9 травня в Національному університеті «Острозька академія» відбулася презентація проєкту «Гра та правила, або Правила гри», в основі якого — психосоціальна реабілітація дітей у кризових ситуаціях.
До університету завітали:
- Філіп Вальс — шкільний учитель, клінічний психолог, автор посібника Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) з підготовки тренерів із питань психічного здоров’я біженців, внутрішньо переміщених осіб та інших груп населення, які постраждали внаслідок конфліктних і постконфліктних ситуацій;
- Леслі Фокс — економістка й координаторка проєкту Humacoop-Amel;
- Жан-Батіст Фрапа — кінорежисер, політолог;
- Наталія Журавльова — керівниця благодійної організації «Творчість заради життя», координаторка проєкту «Гра та правила, або Правила гри» в Україні, режисерка, менторка з емоційного інтелекту, тренерка, фасилітаторка;
- Ярослава Колодій — перекладачка, фасилітаторка гуманітарних програм, волонтерка, яка від початку війни допомагає українським дітям, змушеним шукати фізичний та емоційний прихисток.
Із вступним словом звернувся директор Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарного менеджменту, кандидат філософських наук, доцент Максим Карповець, який розповів про формат проведення заходу й побажав присутнім плідної роботи.
Філіп Вальс і Леслі Фокс закцентували увагу студентів на теорії ігор, що стала базою тренінгів для працівників шелтерів, які працюють із дітьми-біженцями.
«Це надзвичайне задоволення і велика честь бути сьогодні з вами в Острозькій академії й презентувати наш проєкт психосоціальної взаємодії з дітьми, заснований на грі»,
Також спікери ознайомили студентів і науково-педагогічних працівників НаУОА з видами ігор й особливостями їхнього застосування під час психосоціальної реабілітації дітей, які пережили кризову ситуацію в умовах війни.
«Кожна людина, яку «вирвали» з рідного середовища, потребує нового життєвого досвіду. Для всіх дітей таким досвідом є гра. Це можливість переосмислити своє минуле, посміятися над гнобителем та уникнути пастки повторення нещасть. Це досвід, який не може чекати й потребує створення простору й часу для вільної гри, яку захищають дорослі»,
Також студенти мали можливість випробувати таку ігрову методику на практиці, обравши настільні або активні ігри.
Завідувачка кафедри педагогіки та методики початкового навчання, кандидатка педагогічних наук, доцентка Зоя Столяр зазначила:
«Щиро дякуємо нашим гостям, завдяки яким ми вкотре переконалися в тому, що гра відіграє важливу роль у житті не лише дітей, але й дорослих. Особливого значення набуває використання цих методик у професійній підготовці майбутніх учителів початкових класів. Дуже цінно, що ми мали змогу прожити цей досвід і відчути залученість кожного під час гри. Свідчення цього – усміхнені обличчя й позитивні емоції в авдиторії. Сподіваємося, що співпраця з нашими колегами буде плідною».
Враженнями поділилася студентка 1-го курсу спеціальності «Початкова освіта» Анастасія Ільчук:
«Зустріч із представниками з Франції була надзвичайно цікавою та корисною. Ми познайомилися з кількома простими, але водночас дуже ефективними іграми, які можна буде використовувати під час роботи з дітьми. Завдяки цій зустрічі я усвідомила, що гра для дитини — це не лише розвага, але й цілий світ, важлива частина їхнього життя. Гра допомагає дітям не тільки розвиватися, а й відволікатися від складних життєвих обставин, зокрема від переживань, пов’язаних із війною. Також гра — це своєрідний інструмент, який дозволяє дорослим краще зрозуміти емоційний стан дитини та вчасно помітити проблеми, які її турбують».