Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Професорка Острозької академії Галина Гандзілевська пройшла стажування в Університеті Палацького в Оломоуці

06 листопада 2025 р.

У межах стипендіальної програми Вишеградського фонду (Visegrad Fellowship Program) докторка психологічних наук, професорка, професорка кафедри психології НаУОА Галина Гандзілевська пройшла дослідницьке стажування на кафедрі психології та патопсихології педагогічного факультету Університету Палацького в Оломоуці (Чехія).

У межах стажування пані Галина провела низку інтерактивних лекцій і воркшопів на педагогічному та філософському факультетах університету, зокрема презентувала можливості використання психодраматичних та метакогнітивних технік в організації саногенного освітнього простору та підкріплення резилієнтності його учасників. Під час заходів пані Галина продемонструвала студентам, як вони можуть використовувати гру, малюнок і казку під час впровадження метакогнітивного підходу у своїй майбутній педагогічній діяльності та познайомила їх з авторським алгоритмом відновлення психологічних ресурсів.

Галина Гандзілевська разом із викладачами Університету Палацького PhD student Barbora Kvapilová та PhD Jana Kořínková долучились до онлайн-конференцій, які відбувалися в Острозькій академії. Зокрема спікерки виступили з такими доповідями:

  • «Метакогнітивний підхід у контексті організації безпечного саногенного освітнього простору: українсько-чеський досвід» (міжнародна конференція «Україна та ЄС: на шляху до глибокої співпраці в секторі безпеки»);
  • «Саногенні та патогенні стратегії вирішення конфліктів в українських та чеських народних казках крізь призму метакогнітивного підходу (міжнародна наукова конференція «Громадянське суспільство в процесі вирішення конфліктів: досвід ЄС для України»).

Упродовж 29 вересня-3 жовтня професорка взяла участь у 10 Міжнародному тижні на педагогічному факультеті університету, під час якого разом із викладачами із ЗВО різних країн, зокрема України, Словаччин, Іспанії, Польщі, Туреччини, США, Сербії, Хорватії, Угорщини, познайомилась з історичними пам'ятками, культурою, звичаями та традиціями Чехії, а також інноваціями чеської системи освіти.

Також Галина Гандзілевська мала змогу відвідати заняття професора кафедри експресивної терапії та особистісного й соціального розвитку Університету Палацького в Оломоуці Milana Valentu. Робота кафедри зосереджена переважно на розробці і впровадженні експресивних терапевтичних (музичних) терапій в освіті та догляді за людьми з інвалідністю, а також на розробці теоретичної та методологічної (дослідницької) бази експресивних терапевтичних дисциплін у сфері спеціальної освіти. Це переважно такі терапевтичні та формувальні процедури:

  • драматерапія та театротерапія;
  • арт-терапія;
  • музична терапія;
  • танцювально-рухова терапія;
  • бібліотерапія та поетотерапія.

Крім того, у межах стажування було проведене крос-культурне дослідження метакогнітивного потенціалу психічного здоров'я студентів, результати якого заплановано опублікувати спільно з командою науковців Острозької академії та Університету Палацького.

«Дякую за сприяння в організації моєї дослідницької програми «Принципи організації саногенного (здоров’язбережувального) освітнього простору в підготовці майбутніх учителів через призму метакогнітивного підходу: українсько-чеський контекст» викладачам педагогічного та філософського факультетів, зокрема Jane Kvintovej, Barbore Kvapilovej, Dagmar Zdráhalovej, Alli Arkhanhelskij, Milanovi Valentu, Michalovi Růžičku, Blanke Babickej, Josefovi Nevařilu, Jane Kořínkovej. Сподіваюсь, що моє стажування сприятиме зміцненню багатогранного співробітництва між Острозькою академією та Університетом Палацького в Оломоуці в галузі психолого-педагогічних досліджень, а також розвитку спільних науково-дослідних і проєктних заходів»,

зазначила Галина Гандзілевська.

До слова, стипендіальна програма Вишеградського фонду (Visegrad Fellowship Program) надає фінансування для індивідуальних короткострокових візитів для аспірантів, викладачів і дослідників (громадян Чехії, Угорщини, Польщі, Словаччини та України) в країни Вишеградської групи. Учасники цієї програми можуть брати участь у наукових проєктах, читати лекції або проводити дослідження в архівах.