Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Дні академічної мобільності (Острог-Ужгород): «Експертиза та досвід: фокус на пріоритетах вищої правничої освіти»

27.09.2024

У межах грантового проєкту Хаб європейських рішень/Hub of the EU solutions (грантова угода № 101127578 -HEUS-ERASMUS-JMO-2023-HEI-TCH-RSCH) відбулися Дні академічної мобільності (Острог-Ужгород): «Експертиза та досвід: фокус на пріоритетах вищої правничої освіти» (Mobility Days: «Expertise and experience: focus on higher legal education priorities”).

Цей захід об’єднав представників правничих шкіл України: Навчально-наукового інституту права ім. І. Малиновського Національного університету “Острозька академія” та юридичного факультету Ужгородського національного університету задля розвитку сучасної правничої освіти, сприяння академічній мобільності та підвищення конкурентоспроможності українських університетів на міжнародній арені.

Програма мобільності розпочалася із вітальних слів Ярослава Лазура - доктора юридичних наук, професора, декана юридичного факультету Ужгородського національного університету та Ольги Балацької - кандидата юридичних наук, доцента, авторки освітнього проекту центру досконалості імені Жана Моне “Hub of the EU solutions”.

Перший змістовий блок стосувався обговорення сучасного стану, викликів та перспектив реформування правничої освіти в Україні. Учасники звернули увагу на обмеження доступу до правничої освіти у зв'язку із нормами, встановленими Порядком прийому на навчання. Також дискутували про відповідність навчальних компонентів у правничих програмах та форматів навчання сучасному ринку праці. Одним з важливих факторів якісної організації освітнього процесу виокремили розвиток мобільності між українськими закладами вищої освіти.

Також представники правничих шкіл поділилися досвідом наукової роботи, проведення акредитації освітньо-професійних програм, та презентували монографічні, науково-методичні, навчальні праці.

Друга частина академічної мобільності була присвячена обговоренню практичних аспектів забезпечення індивідуального доступу до конституційного правосуддя як одного з ключових механізмів захисту прав людини. Запрошений спікер - суддя Конституційного Суду України Сергій Різник проаналізував виклики, які наразі існують перед системою конституційного правосуддя в Україні, акцентувавши увагу на значенні та особливостях реалізації права на звернення з конституційною скаргою. Учасники дискутували щодо можливості та потенційних ризиків розширення кола суб'єктів та предмету конституційної скарги, щодо особливостей захисту прав людини в умовах воєнного стану, а також щодо проблем та перспектив у діяльності Конституційного суду України.

Фінальний змістовий блок стосувався можливостей та викликів грантової діяльності закладів вищої освіти, обговорення стратегій для підвищення ефективності участі ЗВО у міжнародних та національних грантових програмах, а також учасники обмінялися досвідом щодо успішного адміністрування та реалізації грантових проєктів.

“Основний фокус такої програми - важливість розвитку поряд з міжнародною мобільністю внутрішньої, налагодження комунікації між українськими правничими школами, взаємопідтримка, обмін досвідом. Щиро вдячна всім учасникам за дискусії, напрацювання та ідеї, які послужать стимулом для майбутніх наукових, практичних та освітніх проєктів та результатів”

зазначає авторка проєкту Ольга Романівна Балацька.