Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

В Острозькій академії відбувся круглий стіл «Підготовка фахівців у галузі психологічного й педагогічного виховання дітей через призму адаптації до надзвичайних ситуацій: резилієнс-підхід»

15.02.2024

15 лютого в межах грантового проєкту Вишеградського фонду «Резилієнтний підхід у крос-культурному навчанні майбутніх вчителів в Україні та країнах Вишеградської четвірки» в Національному університеті «Острозька академія» відбувся круглий стіл «Підготовка фахівців у галузі психологічного й педагогічного виховання дітей через призму адаптації до надзвичайних ситуацій: резилієнс-підхід».

Учасники заходу – представники Острозької академії, Жилінського університету (Словаччина), Палацького Університету Оломоуц (Чехія) та Університету у Бєльсько-Бяла (Республіка Польща). 

Модерував круглий стіл помічник ректора з міжнародного співробітництва і фандрайзингу НаУОА, доктор психологічних наук, професор, Едуард Балашов.

«У складних умовах сьогодення ми продовжуємо реалізовувати цей проєкт, як і багато інших. Ми навчаємо, проводимо дослідження, волонтеримо і впевнені, що неодмінно переможемо. Дуже вдячні нашим чеським, польським і словацьким партнерам за підтримку в цьому проєкті. Надзвичайно радий, що сьогодні можемо провести круглий стіл і поділитися отриманими результатами»,

зазначив Едуард Балашов у вітальному слові.

Докторка психологічних наук, професорка, керівниця проєкту від Острозької академії Галина Гандзілевська зауважила:

«Резилієнс-підхід демонструє здатність особи або групи людей успішно функціонувати, адаптуватись і швидко відновлюватись у загрозливих і після пережитих стресових ситуацій. Так вийшло, що наші наукові гіпотези довелося перевірити й на власному досвіді. І те, що ми сьогодні з вами, не зважаючи на перешкоди й труднощі, змогли зустрітись, свідчить про те, що основним конструктом резилієнс в освіті є ресурс підтримки на різних рівнях. Дякую за вашу резилієнтність і готовність виконувати свою інтелектуальну місію. Бажаю сьогодні кожному зустріти свій професійний інсайт та отримати те, чого потребуєте».

Doc. PhDr, PhD., деканеса гуманітарного факультету Жилінського університету Славка Пітонякова додала:

«Я дуже рада цій зустрічі освітян і дослідників чотирьох країн, яких об’єднала спільна тема. Від імені гуманітарного факультету Жилінського університету висловлюю велике захоплення, що ми є частиною цього, у наш час такого важливого й корисного, міжнародного проєкту, який, безумовно, дасть інноваційні підходи до навчання майбутніх учителів і психологів, які працюють із дітьми й молоддю. Дякую всім колегам за їхню роботу, а також за організацію сьогоднішнього заходу, і бажаю вам плідної дискусії в приємній атмосфері».

Під час круглого столу були представлені такі доповіді спікерів НаУОА:

  • «Нові виклики війни: психологічна адаптація дітей молодшого шкільного віку та підлітків» (Олена Ратінська, аспірантка кафедри психології НаУОА, голова дитячого напрямку Київського гештальт університету, засновниця Школи гуманістичної психології та психотерапії «Hurmanity», членкиня Української спілки психотерапевтів, членкиня національної психологічної асоціації дивізіон кіберпсихології);
  • «Підготовка учнів до резилієнсу в надзвичайних ситуаціях за допомогою факультативного курсу «Основи християнської етики» (Василь Жуковський, доктор педагогічних наук, професор, координатор проєкту «Основи християнської етики» й Оксана Павлова, вчителька школи № 18, учасниця проєкту «Основи християнської етики»);
  • «Музично-рухові інтервенції для формування резилієнсу майбутніх учителів початкової школи» (Тетяна Черноус, аспірантка й викладачка кафедри психології НаУОА, членкия Української Спілки Психотерапевтів, членкиня-засновниця Асоціації музикотерапевтів України);
  • «Вплив батьківського ставлення на формування резилієнсу дітей» (Вікторія Кондратюк, аспірантка кафедри психології НаУОА, засновниця ГО «Крила родини», викладачка міжнародної програми «Школа для батьків та педагогів» та «Перша емоційна допомога»);
  • «Принципи організації саногенного освітнього простору крізь призму резилієнс-підходу: українсько-словацький досвід» (Галина Гандзілевська, докторка психологічних наук, професорка й Олена Гундаренко, Mgr., PhD., Doctor of Philosophy гуманітарного факультету Жилінського університету).

Представники Жилінського університету Mgr., PhDr. Eva Škorvagová, PhD., Mgr. Eva Leláková, PhD. in British and American Studies, PhDr., деканеса гуманітарного факультету Жилінського університету Slavka Pitoňáková, презентували такі теми: «Шлях без стресу до необхідної підтримки, резилієнсу, гнучкості, сили й розуміння», «Шаховий гросмейстер проти скромності та визнання власних обмежень у сенсі супербачення й резилієнсу», а також «Релаксація як джерело підтримки психологічного опору й виступу».

Спікеркою з Університету в Бєльсько-Бяла (Республіка Польща) була dr hab., prof. Barbara Loranc, викладачка інституту неофілології. Вона представила такі доповіді: «Побудова резилієнсу спільноти – аналіз соціальних мереж», «Огляд теоретичних підходів до розвитку та підтримки резилієнсу», «Використання позитивної психології для розробки стратегій покращення добробуту студентів».

Представники Палацького Університету Оломоуц (Чехія) Mgr. Josef Nevařil, PhD., Mgr. Blanka Babická, PhD., Mgr. Barbora Kvapilová презентували такі теми «Благополуччя учнів у класі», «Самооцінка та взаємооцінка як спосіб підвищення резилієнсу учнів», а також «Сприяння резилієнсу, самоспівчуттю та доброті в дітей через вчення про медитацію усвідомленості».

До слова, проєкт «Резилієнтний підхід у крос-культурному навчанні майбутніх вчителів в Україні та країнах Вишеградської четвірки» спрямований на підготовку майбутніх учителів у галузі психологічного й педагогічного виховання дітей. Особливу увагу приділено психологічним і дидактичним умовам формування психологічної безпеки молодших школярів і підлітків у кризових і надзвичайних ситуаціях, розвитку саногенного мислення. Проєкт також спрямований на виявлення основних психологічних і дидактичних потреб майбутніх учителів крізь призму адаптації до надзвичайних ситуацій; удосконалення навчального процесу у сфері виховання дітей і підлітків за допомогою резилієнс-підходу.