Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

25 травня – День філолога

25.05.2023

25 травня професійне свято відзначають філологи – люди, які люблять слово і використовують його правильно.

Завідувач кафедри англійської філології, доктор політичних наук, професор Анатолій Худолій зауважив:

«Для мене особисто філологія - це насамперед сукупність наук про мову, її знання, розуміння і вжиток. Філологія, як любов до знань, – це і спосіб життя. В основі філології я висловлюю свою думку; любов, спочатку до знань, а згодом – і до людей. Сутність філології - не рафіновані знання, не лише узус (вжиток), але й вміння передати накопичені знання іншим, молоді, студентам. І в цьому випадку важливим моментом є усвідомлення необхідності поступу, власного розвитку, як мовознавця, науковця, а згодом, поступово, і як людини».

Пан Анатолій додав, що на його переконання, філологія – це сходинка до інших наук, економіки, юриспруденції, політології, інформаційних технологій тощо. Вона їх доповнює, розширює, збагачує.

«Водночас, такий підхід потребує значних зусиль і глибоких знань. Філологія - універсальна і багата, і той, хто це розуміє, досягає значних успіхів»,

зазначив Анатолій Худолій.

За словами пана Анатолія, мова і суспільство – це єдність двох явищ, а посередником у такій дихотомії є філологи, тобто знавці мови, носії знань про мову.  

«Мовознавці формують основу розвитку суспільства, їхня робота непомітна, проте не менш важлива. Мікробіологію, нанотехнології, програмування не вивчають у молодших класах, проте мову та літературу, до речі й математику, починають вивчати в першому класі початкової школи. Узагальнюючи, можна сказати, що філолог – це і вчитель, і перекладач, і викладач, і психолог, і науковець, і дослідник і загалом цікава, непересічна людина, з якою можна поспілкуватись на будь-яку тему»,

підсумував Анатолій Худолій.

Докторка філологічних наук, доцентка кафедри української мови і літератури НаУОА Оксана Пухонська наголосила:

«Філологія сьогодні (зрештою, як і вчора чи завтра) – це шлях до самоусвідомлення людини. Це значно більше, ніж фах чи навчальна дисципліна. Через мову, яка для українців є неодмінним складником ідентичності; літературу, яка особливо сьогодні є і джерелом культурної пам'яті й механізмом нашої самопрезентації, наближаємося до переконливої відповіді на питання «Хто ми є?» у цьому часі й просторі».

Студентка 1-го курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Українська мова та література» Анастасія Гарніцька додала:

«Осмислення себе як частини національного організму – саме таке розуміння філології в мене наразі. Мова показує, як країна мислить, література – як вона живе з цими світоглядними міркуваннями. Тому філологія для мене – це про глибинний зв'язок з історією становлення власного народу й водночас – про усвідомлення відповідальності щодо його майбутнього».

Також до Дня філолога в Острозькій академії відбулася мовна гра «Що? Де? Коли?», мета якої перевірка знань з української мови та її етнокультурних особливостей.

Студентка 3 курсу ОПП «Українська мова та література» Аліна Данилюк зазначила, що до подібних заходів вони намагаються залучати якомога більше студентів, не лише філологів.

«Кожного разу змінюємо формат й придумуємо щось цікаве. Група УФТ-31 дружно взялася за організацію і спільними зусиллями нам вдалося провести мовну гру «Що? Де? Коли?». Завдання були різними, спрямовані на інтуїцію, мовне чуття учасників й учасниць. Ми також перевірили їхні знання з фразеології, діалектів, української мови. Тож дякуємо всім, хто прийшов. Сподіваємося, що й надалі студенти активно братимуть участь у наших заходах»,

підсумувала Аліна Данилюк.