Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Студенти Острозької академії взяли участь у сертифікатній програмі «Гібридні конфлікти як загроза системам безпеки»

21.06.2023

Із 1 травня до 19 червня студенти Острозької академії взяли участь у сертифікатній програмі «Гібридні конфлікти як загроза системам безпеки», яка реалізовується в рамках виконання проєкту Жана Моне «Громадянське суспільство у процесі вирішення конфліктів: досвід ЄС для України».

Серед спікерів курсу:

  • Олена Шершньова, координаторка проєкту, кандидатка наук з державного управління, старша викладачка кафедри журналістики та PR-менеджменту;
  • Дмитро Шевчук, доктор філософських наук, професор, проректор із науково-педагогічної роботи НаУОА;
  • Сергій Іщук, доктор юридичних наук, доцент, директор Навчально-наукового інституту права ім. І. Малиновського;
  • Тетяна Сидорук, докторка політичних наук, професорка, завідувачка кафедри міжнародних відносин НаУОА;
  • Катерина Якуніна, кандидатка історичних наук, старша викладачка кафедри філософії та культурного менеджменту НаУОА.

Упродовж курсу учасники мали можливість відвідати 20 лекцій і взяти участь у 10 практичних заняттях. Говорили про сучасні дослідження гібридних конфліктів; нормативно-правове забезпечення ЄС у сфері безпеки; діяльність Європейського центру передового досвіду з протидії гібридним загрозам; цикли гібридного політичного конфлікту; гібридний мир як категорію в конфліктології тощо.

«Сьогодні світ вступив у небезпечну нову епоху, яка включає протиборство великих держав, повернення війни в Європу, терористичні атаки й кібератаки, що швидко змінюють свої форми. Вторгнення росії в Україну змінило погляди багатьох на світ й основні загрози міжнародному миру і безпеці. Одне з найстрашніших, що продемонструвала російська війна в Україні, полягає в тому, наскільки крихким є мир, як легко людям порушити його і як швидко ми можемо опинитися в центрі справжньої катастрофи. Отже, попри всі напрацювання теоретиків-міжнародників, насправді ми мало розуміємо, як улаштований наш світ»,

наголосила Тетяна Сидорук.

Пані Тетяна додала, що саме тому актуальним є курс «Гібридні конфлікти як загроза системам безпеки», який спрямований на засвоєння студентами правових, політичних, міжнародних, безпекових і соціальних аспектів гібридних конфліктів, інших новітніх загроз національній і міжнародній безпеці.

«Курс «Гібридні конфлікти як загроза системам безпеки» дозволяє студентам зрозуміти сутність явища гібридності, асиметричності, їх ролі в сучасних політичних конфліктах. Вивчення законодавчої бази ЄС і світу з профілактики, убезпечення чи\та боротьби із гібридними загрозами дає змогу бути обізнанішими в протіканні гібридних конфліктів сьогодні. Така теоретична підготовка дозволить студентам зорієнтуватися в найближчому професійному майбутньому, коли Україна стане полем для дослідження наслідків ведення гібридної війни»,

зауважила Катерина Якуніна.

Студентка 2-го курсу спеціальності «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» Вікторія Віценко поділилася враженнями від курсу:

«Загалом мені дуже подобається цей курс, адже він не лише цікавий, а й корисний для розширення знань щодо протидії гібридним загрозам. Важливим для мене він є передусім через мій особливий інтерес у вивченні політики Європейського Союзу. Окремо хочу відзначити високу якість і цікавість викладу матеріалу всіма лекторами цього курсу».

Студентка 2-го курсу спеціальності «Національна безпека» Тетяна Дудок зазначила, що курс «Гібридні конфлікти як загроза системам безпеки» був цінним і пізнавальним ресурсом:

«Курс не тільки надав мені знання й навички, щоб краще розуміти та аналізувати гібридні конфлікти, але й показав, як вирішити їх через залучення громадянського суспільства і як використовувати досвід Європейського Союзу. Курс охоплював політичні, військові, економічні, інформаційні й кібернетичні аспекти гібридних конфліктів, що дало змогу отримати комплексне розуміння цієї проблеми. Лекції та практичні заняття доповнювали одне одного. Викладачі надавали практичні приклади й використовували взірці з досвіду Європейського Союзу. Я зрозуміла конкретні кроки та стратегії, які можна застосувати для протидії гібридним загрозам і підвищення рівня безпеки в Україні».

Нагадаємо, що проєкт «Громадянське суспільство у процесі вирішення конфліктів: досвід ЄС для України» (101084973 — EURoCoRP — ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH) реалізується Національним університетом «Острозька академія» за співфінансування Європейського Союзу і має на меті популяризувати цінності громадянського суспільства ЄС у процесі розв’язання конфліктів та підвищити обізнаність щодо сучасних конфліктів гібридного типу.