Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Дні науки-2022: в Острозькій академії говорили про актуальні дослідження когнітивної психології

18.05.2022

У програмі «Днів-науки 2022» 18 травня в Острозькій академії відбулася секція «Актуальні дослідження когнітивної психології». Модерувала захід Ольга Ткачук, кандидатка психологічних наук, старша викладачка кафедри психології та педагогіки НаУОА.

«Важливість секцій із психології та педагогіки нашого університету полягає в тому, що в усіх дослідженнях порушуються актуальні проблеми сьогоднішнього дня й негативних явищ, пов’язаних із війною»,

звернулася зі вступним словом Руслана Каламаж.

Серед спікерів – Хайді Андраде (Heidi Andrade), Professor, Department of Educational & Counseling Psychology, School of Education, State University of New York – University at Albany; Руслана Каламаж, докторка психологічних наук, професорка, проректорка з навчально-виховної роботи НаУОА; Едуард Балашов, доктор психологічних наук, професор кафедри психології та педагогіки НаУОА; Оксана Матласевич, докторка психологічних наук, доцентка, завідувачка кафедри психології та педагогіки НаУОА; Уляна Нікітчук, кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри психології та педагогіки НаУОА; Ольга Ткачук, кандидатка психологічних наук, старша викладачка кафедри психології та педагогіки НаУОА; Марина Осипенкова, старша лаборантка кафедри психології та педагогіки НаУОА; Іванова М., учениця 10 класу Обласного наукового ліцею в м. Рівне Рівненської обласної ради.

Хайді Андраде виступила з темою «Introduction of the DAACS Self-Regulated Learning assessment». Руслана Каламаж розповіла про роль інтуїції під час прийняття рішення в умовах невизначеності:

«Природнім є прагнення людини впливати на хід свого життя, вирішувати, чого вона хоче, зважаючи на актуальні життєві обставини. Добре, коли ці обставини є відносно прогнозованими, передбачуваними, як це переважно відбувається в мирний час. Але травмувальні події, породжені війною, є глобальними й мають накопичувальний ефект, тому впоратися з ними стає дедалі важче».

Руслана Каламаж додала, що внаслідок переживання обставин війни в багатьох людей з’являється цілий спектр негативних станів та емоцій: тривога, страх, депресія, відчуття безпорадності, провини тощо. Також дуже поширеним феноменом є життя на паузі, життя «після перемоги», небезпека якого полягає у витрачанні життєвих ресурсів без їх поновлення. Саме в таких умовах, за словами Руслани Каламаж, страждає наш резилієнс – здатність відновлюватися й продовжувати діяльність навіть тоді, коли все йде не за планом.

Едуард Балашов закцентував увагу на когнітивному контролю як механізмові саморегуляції навчальної діяльності студентів. Він зазначив, що тематика доповідей секції поєднала актуальні й важливі питання психологічної науки. 

Ольга Ткачук наголосила на когнітивних викривленнях у процесі сприйняття інформації. Марія Осипенкова виступила з темою «Продуктивність засвоєння емоційно забарвленої інформації жінками під час вагітності».

«На мій погляд, дуже актуально звучали доповіді всіх учасників секції, які намагалися дати відповідь на питання: як у складних умовах війни можна допомогти, щоб звести негативні психологічні наслідки до мінімуму. Цього року в секції взяли участь не тільки наші науковці, а й долучилися учні Малої академії наук, дослідження яких теж нас дуже вразило цінними результатами й актуальністю»,

наголосила Руслана Каламаж.

Едуард Балашов подякував організаторам конференції й доповідачам за оприлюднення цікавих дослідницьких результатів. 

«Радію, що цьогорічне засідання секції з когнітивної психології викликало також зацікавлення іноземних колег. Зараз ми спільно працюємо над підготовкою й підписанням міжуніверситетського договору про співпрацю і сподіваємося, що в майбутньому співпраця психологів НаУОА з американськими колегами з Державного університету Нью-Йорку в Олбані поглиблюватиметься та розширюватиметься. До співпраці плануємо залучати як колег-психологів, так і студентів магістерської програми з психології. Запрошуємо абітурієнтів вступати саме на цю магістерську програму, бо вона дозволить поглибити і вдосконалити теоретичні й практичні знання та навички, представити напрацювання на всеукраїнських і міжнародних наукових заходах, перейняти досвід закордонних колег через участь у міжнародних обмінних програмах».

Кандидатка психологічних наук, старша викладачка кафедри психології та педагогіки НаУОА Ольга Ткачук підсумувала:

«На секції «Актуальні проблеми когнітивної психології» обговорювалися важливі й актуальні проблеми саморегуляції навчальної діяльності, самооцінки продуктивності учасників навчального процесу, особливості когнітивних і метакогнітивних процесів в умовах воєнного часу, сприйняття інформації й критичного мислення в контексті великої кількості фейків та інформаційно-психологічного впливу. Кожна доповідь супроводжувалася активним обговоренням, дискусією та знайшла відгук у слухачів».