Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

П’ять тез з інавгураційної лекції професора Юло Вооґлайда

13.09.2022

11 вересня 2022 року в Національному університеті «Острозька академія» відбулася Інавгурація нового академічного року. Інавгураційну лекцію для частини першокурсників прочитав Юло Вооґлайд – відомий естонський суспільний діяч, педагог, почесний професор Тартуського університету, «архітектор» незалежної естонської держави, автор книги «Мислити як громадянин».

Презентуємо вам п’ять найважливіших тез із його лекції:

  • Коли ми говоримо слово «держава», то здається, що це дуже просто. А коли мислимо про зміст, який включає це поняття, то це зовсім не просто. Якщо ви подивитеся у Вікіпедії, держава там визначається трьома ознаками: територія, народ й адміністрація. Але це не все… Адже держава – це батьківщина, це культурний простір, це господарський простір, це суб’єкт міжнародного спілкування й міжнародної взаємодії. Рівень самостійності є характеристикою держави так само, як він є характеристикою кожного з нас. А також рівень нормативності, рівень свободи, рівень освіченості, рівень взаємодії – усе це характеристики цього «гнізда», де ми народилися, живемо і де будуть жити наші діти.
  • Слово «проблема» держави дуже часто сьогодні звучить у медіа, у спілкуванні. Але як побачити проблему? Як її вирішити? Не можна вирішувати проблему. Проблема – це просто стан невідповідності між тим, як має бути і тим, як є. Принципово потрібно завжди знаходити причини, які призводять до проблеми і їх усувати. Тільки таким чином можна з цим боротися.
  • Три передумови мають бути, щоб побачити проблему. По-перше, треба знати, як є насправді. По-друге, треба мати уявлення про те, як це повинно бути. І, по-третє, нам не має бути байдуже. Найстрашніше, що може бути, це коли нам байдуже. А якщо нам не байдуже, значить ми бачимо проблему. Треба бути пильним, щоб бачити, як воно є, треба бути розумним, щоб знати, як повинно бути, і треба бути чесним, щоб не бути байдужим. 
  • Знання є цінністю, але лише в тому випадку, якщо ми ними вміємо користуватися й розуміємо. Знання, вміння, розуміння – це тріалектичний підхід, який передбачає освіченість, інформованість і досвід.
  • Усі ви, мабуть, знаєте молитву «Дорогий Боже, допоможи мені розібратися в тому, що я можу, а що ні, аби я не змушений був втрачати час». Я цю молитву трохи переробив на: «Дорогий Боже, допоможи мені зосередитися на тому і присвятити себе тому, що, на думку інших, є неможливим».