Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

В Острозькій академії презентували збірник спільних наукових досліджень школярів та студентів

19.03.2021

У Національному університеті “Острозька академія” 19 березня відбулася презентація збірника наукових досліджень учнів та студентів дослідницько-краєзнавчого проєкту “Соціально значущі ініціативи молоді - громаді”. 

З вітальним словом до учасників проекту звернулися заступник міського голови Острога, керівник та співавтор проєкту Олександр Харчук, проректор з науково-педагогічної роботи, доктор філософських наук, професор Дмитро Шевчук, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри суспільно-гуманітарної освіти Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, один із авторів проєкту Володимир Лавренчук та директор з економіки ПрАТ “Едельвіка” Оксана Антонюк

“Щасливе майбутнє України неможливе без освіченої, духовно збагаченої, високоморальної, патріотичної, цілеспрямованої молоді, яка з любов'ю та відповідальністю розвиває свою Батьківщину. Формування такої молоді можливе лише шляхом плідної співпраці закладів загальної середньої освіти, відділів освіти, закладів вищої і післядипломної освіти, органів державної влади, місцевого самоврядування та бізнесу. Наше завдання як організаторів проєкту - допомогти учасникам викристалізувати і напрацювати достойні результати своїх актуальних досліджень, донести їх до влади і переконати, що це дійсно важливо для подальшого розвитку територіальних громад” - зазначив Олександр Харчук.

Модерувала зустріч помічник ректора з освітнього менеджменту, кандидат економічних наук, доцент, співавтор проєкту Юлія Харчук. Цьогоріч географія конкурсу значно розширилася. У збірнику були представлені 37 робіт школярів з 5 областей України: Рівненської, Житомирської, Хмельницької, Тернопільської та Волинської. Учні 7-11 класів під керівництвом студентів НаУОА виконали наукові дослідження в наступних напрямках: громадське здоров’я, економіка, історія, національна безпека, право, психологія, філологія, міжнародні відносини.

“Як на мене, ось така колаборація учнів, студентів, вчителів закладів загальної середньої освіти і викладачів вищої школи дає можливість подивитися на досліджувану проблематику з різних точок зору і навіть поєднати погляди різних поколінь, знайти родзинку в тематиці, розробити дієві пропозиції задля розвитку територіальних громад” - зазначила Юлія Харчук. 

Це підтверджують і самі учні. Дехтярчук Надія, учениця Дубенської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 говорить, що брала участь в проєкті вперше, але задоволена роботою зі своїм студентським куратором: 

“Я вдячна цьому проєкту, що він познайомив мене з Оксаною. Вона дуже працьовита, наполеглива і освічена в цій сфері. Вона мені багато в чому допомогла і підказала. Я думаю, моя робота не була б такою без неї”. 

Під час заходу автори досліджень разом зі студентськими керівниками презентували результати для слухачів. Загалом, було прослухано близько 20-ти доповідей, які супроводжувалися дискусіями та обговореннями. Своїми враженнями поділилася студентка 1 курсу магістеріуму Малафійчук Ірина, яка курувала роботу про розвиток друкарства на Волині:

“На третьому курсі мені запропонували працювати з ученицею 10-го класу. Я погодилася. Ми вибрали дуже цікаву, актуальну тему, яка стосується власне, Волині та Острожчини. Така взаємодія між мною, ученицею, моїм науковим керівником і керівником цього проєкту пройшла дуже цікаво і мені сподобалося. А сьогоднішня презентація закріпила результат і пройшла в дуже доброзичливій атмосфері”. 

Починаючи з 2017 року проєкт розвивається і набирає обертів. Щороку нові учні долучаються до написання проектів. Серед основних завдань автори проекту відзначають залучення студентів та учнів шкіл до підготовки соціально-значущих проєктів та формування у них дослідницьких компетенцій. А одним з основних напрямків розвитку визначають взаємодію з територіальними громадами:

“Сьогодні дуже важливо, щоб наш проект не був “поза бортом”. Щоб він був потрібен громаді, адже для цього він впринципі був започаткований. Не проєкт для проєкту, а проєкт для розвитку громади” - зазначив Володимир Лавренчук. 

Наприкінці презентації Юлія Харчук подякувала усім співавторам, учасникам проєкту, науковим керівникам та консультантам, а також співорганізатору Дрель Надії Анастасіївні. Особливі слова вдячності ректору Національного університету “Острозька академія”, доктору психологічних наук, професору, герою України Ігорю Пасічнику та голові правління ПрАТ “Едельвіка” Юрію Переходьку за матеріальну підтримку проєкту, віру у його успішну реалізацію. Саме завдяки якісній взаємодії проєкт розвивається і досягає своєї мети. 

“Щиро вірю, що учнівська молодь у рамках реалізації нашого проекту, не лише здобуде та вдосконалить свої навички виконання наукових досліджень, а й налагодить зв'язки із студентами і викладачами університету, відчує та переконається у тому що саме Національний університет «Острозька академія» - їхній квиток у щасливе майбутнє” - підсумувала Юлія Харчук.