Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

В Острозькій академії облаштують кімнату релаксації

09.11.2021

У новому корпусі Національного університету «Острозька академія» зараз розташована психологічна служба. Вона є університетською структурою та надає психологічні послуги всім студентам і працівникам академії. Керівниця відділу – Вікторія Кондратюк, практична психологиня, заступниця директора НЦ Саногенна педагогіка, викладачка, тренерка міжнародних програм «Емоційна Аптечка», «Школа для Батьків та Вихователів». Пані Вікторія проводить консультації та психологічні зустрічі в кімнаті №501, де, окрім цього, студенти можуть брати участь у дискусійному клубі «Сократ» або в заході “Фітнес для мозку”. Натомість, в авдиторії №502 буде розміщена кімната розвантаження, або релаксації. 

Про значимість кімнат релаксації для сучасних організацій розповідає докторка психологічних наук, доцентка, завідувачка кафедри психології та педагогіки, Оксана Матласевич:

«Рівень психоемоційної напруги зараз майже у всіх зашкалює через стрес, індуковані страхи, перевтому…. Через багатозадачність суспільства люди, на превеликий жаль, звикають ігнорувати свої потреби, стають нечутливі до себе. Тому сама ідея створення такої кімнати в НаУОА, безумовно, чудова. Загалом кімнати розвантаження призначені для оптимізації психічних процесів і відновлення працездатності. У них важливими є не стільки обладнання, як атмосфера. Наша психологиня Вікторія Кондратюк докладає максимум зусиль, аби допомогти гармонізувати душевний стан кожному, хто цього потребує». 

Пані Оксана додає, що робота займає велику частку в їхньому житті і, крім заробітку, має багато інших важливих функцій. Тому турбота про психоемоційне здоров’я працівників є пріоритетом у всіх розвинутих організаціях.

«Ідея виникла в Ігоря Демидовича, бо він добре знає, наскільки важливо мати місце, де можна відновити свої ресурси та сили. Такі кімнати є звичайним явищем за кордоном (Швейцарія, Швеція, Данія). Я теж була в такій кімнаті навіть у навчальному закладі в школі-ліцеї в Ольденбурзі. Це місце потрібне для того, щоб ми відновили свої сили, пригадали, що для нас є цінним, зробили “зупинку” в цій біганині»,

каже Вікторія Кондратюк.

Зараз кімната релаксації – не на етапі мрії, а в процесі технічного обладнання. За словами пані Вікторії, кошти вже виділені, меблі закуплені, декорації є. Сама кімната складатиметься з різних сегментів, приміщення буде поділене. Своєрідне архітектурне підвищення (сходи або подіум), виконане в сучасному стилі, що матиме вигляд зеленої трави, доповнить приміщення. Вікторія Кондратюк каже, що студенти зможуть приходити сюди відпочивати чи слухати пари.

«Друга частина буде біля входу. Там розташують релаксаційні крісла та диван, на якому можна буде, по-перше, випити кисневого коктейлю: закупили в академію кисневий апарат. Це важливо, особливо в добу пандемії, коли ми знаємо, що кисень такий необхідний. Таким чином усі охочі наповняться киснем. Це біологічне оздоровлення організму»,

додає психологиня.

До слова, в кімнаті розвантаження буде вмонтований проєктор. На стіні студенти бачитимуть різноманітні образи, що заспокоюють: вогонь, вода, ліс. Таким чином студенти й викладачі зможуть зануритися в природні ритми, звуки, шум моря, води тощо. Створюватиметься атмосфера за допомогою зелених кольорів, рослин.

Крім цього, в кімнату закуплять навушники. Уже здійснюють підготовку матеріалів, щоб у навушниках лунали медитація та релаксація. Завдяки цьому студенти навчаться врегульовувати своє дихання та ритм. Вікторія Кондратюк каже, що кімнату розвантаження планують як місце, в якому можна буде зробити собі «стоп», пригадати «Ким я є?», «Чого я тут є?». Незважаючи на конфлікти чи труднощі, перед тим, як вступати у взаємодію з психологом, люди спочатку повинні вступити у взаємодію з собою. 

«Це місце буде спрямоване на те, щоб переключитися в особливий спосіб. Ігор Демидович прагне, щоб викладачі також приходили в кімнату релаксації. Тобто прийти в середовище, у якому викладач має теж перерву та потребує відпочинку. Запланований і комфорт для викладачів, тому ці сегменти, сектори в кімнаті поділені»,

зазначає пані Вікторія.

Також посередині кімнати розвантаження будуть розміщені 2 столи для проєктної праці. Студенти зможуть ділитися на групи та працюватимуть разом. Але в особливий спосіб ці столи використовуватимуть ще й для розвитку орф-оркестру й орф-педагогіки, музико- й драматерапії, арт-терапії, загалом для виступів у формі сцени, для проживання певних моментів. Вікторія Кондратюк додає, що залучатимуться такі психологині: Тетяна Черноус (займається орф-педагогікою й орф-музикотерапією з дітьми та дорослими), Галина Гандзілевська (докторка психологічних наук, професорка, професорка кафедри психології та педагогіки) та ін.. Тобто в кімнаті релаксації психологи вчитимуть, як за допомогою музики заспокоюватися та шукати свій ритм. Тому, за словами пані Вікторії, кімната розвантаження стане місцем, спрямованим на живе буття з собою.

Кімната релаксації повинна бути готовою до повернення студентів і викладачів після карантину.

За цим покликанням psychologist_oa знайдете сторінку психологині Вікторії Кондратюк в інстаграмі, де вона розповідає про психологічну службу в Острозькій академії.