Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Як створювати історії, що захоплюватимуть?

28.04.2020

У межах Відкритого університету Острозької академії 28 квітня відбулася онлайн-лекція на тему «Сторітелінг: чому ми любимо чужі історії та їх розповідати». Спікерка – кандидатка філологічних наук, старша викладачка кафедри журналістики Вікторія Назарук.

«Ми постійно розповідаємо одне одному історії. Як і чим живемо, що нас хвилює, цікавить, що нам близьке або незрозуміле. Завдяки таким розповідям ми встановляємо контакти з іншими, переконуємо когось у власній правоті та значимості, закликаємо рахуватися із нашою думкою. Сторітелінг - це мистецтво ставати ближчим до світу людей, формуючи вигідну картинку. Володіння основними принципами оповідання історій допомагає точніше, колоритніше та структуровано презентувати світові себе, свою думку або іншого, нашого героя чи героїню», - розповіла Вікторія Назарук.

Під час лекції спікерка зосередилася на тому, аби продемонструвати ключові прийоми розповіді історії, запропонувала зразки сучасних джерел, які описують модне слово "сторітелінг".

Сторітелінг – це комплекс інструментів, які доносять потрібну ідею за допомогою цілої оповіді. Уміння ефективно розповідати актуальне не тільки для сценаристів і письменників. У звичайному побутовому спілкуванні чи на співбесіді, під час розмови з колегами на перерві чи виступу на сцені – ці ситуації передбачають якісне передання внутрішніх переживань, власних думок, самопрезентації. Оповідаючи звичайні історії зі свого досвіду, ми теж користуємося сторітелінгом. 

Для досягнення ефекту лекторка рекомендує попередньо визначати ідею, мораль історії. Також зосередити увагу на хронологію подій, список очевидців ситуації та розмову з самим героєм, Обов’язково використовувати драматургію. Та пам’ятати про те, що наш герой - це людина, а отже, ми не можемо його засуджувати чи повчати. 

На завершення зустрічі Вікторія Назарук продемонструвала техніку Wow-ефекту зачитавши зразок сюжетного тексту. Спікерка показала, те, як важливо гратися з емоціями, якщо ми хочемо розповісти історію. Тому найголовнішим в оповіді є момент кульмінації, який має затримати увагу аудиторії. 

«Сторітеллінг - це мистецтво досягнення емпатії через мальовниче зображення власних переживань. Дана сентенція лекторки, на мою думку, є найвдалішим описом цілі сучасного оповідача. Адже чимало історій мають вдале стилістичне змалювання та, на жаль, обділені з точки зору емоційного співпереживання. Пані Вікторія принагідно наголосила на тому, що потрібно пам'ятати, яка мета нашої розповіді та які реакції вона викличе. Важливо акцентувати увагу не лише на тому, в який незвичний спосіб подати історію, а й який сенс, смислове навантаження вона несе. Варто відмітити практичні поради авторки щодо джерел натхнення та вдалих прикладів робіт. Отож, хочеться ще раз подякувати такій змістовній спікерці та ініціативі "Відкритий університет"  за можливість отримання навичок у даному руслі», - поділився враженнями студент 2 курсу спеціальності «Філософія» Роман Кравченко.

Додатково Вікторія Назарук надала аудиторії список літератури, який може допомогти при формуванні сторітелінгових навичок: 

  • «Практичне керівництво для написання текстів» Навід Салех; 
  • «Як писали класики» Ростислав Семків; 
  • «Всі крапки на «І»сторією. Сторітелінг для сенаристів, письменників та блогерів» Сергій Гаврилов; 
  • «Сторітелінг для очей, вух і серця» Марк Лівін; 
  • «Як писати добре. Класичний посібник з написання нехудожніх текстів» Віль’ям Зінсер; 
  • «Тести, які продають» Сергій Бернадський; 
  • «Геніальність за замовлення» Марк Леві; 
  • «Пиши, скорочуй»  Людмила Саричева, Максим Ільяхов;  
  • «Письмонавтика. Курс літературної творчості для дітей» Тетяна Струс;
  • «Пиши сильно» (Досвід LITOSVITA – центру літературної освіти, який реалізував більше ста навчальних програм з пиьменницької майстерності)