Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

У Школі освітніх інновацій говоритимуть про медіаграмотність

25.11.2020

У Національному університеті «Острозька академія», в рамках навчально-методичного центру «Школа освітніх інновацій», розпочався новий тематичний модуль «Медіаграмотність та інформаційна культура». Перше заняття відбулося 23 листопада на тему: «10 необхідних компетентностей медіаграмотності». Тьюторка курсу – доцентка кафедри документознавства та інформаційної діяльності факультету політико-інформаційного менеджменту Ганна Охріменко. Модераторка заходу – кандидатка філологічних наук, доцентка Юлія Маслова.

«Слоган нашого центру – «Навчатися разом – завжди гарна ідея!». Запрошуємо викладачів долучатися до нашого нового курсу, адже пізнавати нове разом набагато краще ніж наодинці. Бажаю нам усім успішного навчання!», – зазначила Юлія Маслова.

Курс «Медіаграмотності та інформаційної культури» відбуватиметься упродовж 6-ти тижнів. На заняттях викладачі-учасники ШОІ говоритимуть про особливості медіаграмотності для освітян, та про те, як формувати інформаційну культуру для своїх слухачів, колег і студентів в умовах дистанційного навчання.

Медіаграмотність – це набір компетентностей, необхідних для активної й усвідомленої участі в житті медійного суспільства.

«У сучасних умовах медіаграмотність – це вже більше не про тренд, а про безумовну необхідність, якою має володіти кожен із нас. Особливо це стосується людей, які працюють у вищій школі, адже ми аналізуємо надзвичайно великий масив інформації. На нашій відповідальності перевірити цю інформацію на достовірність та розрізняти джерела її надходження. На заняттях ми будемо говорити з викладачами про медіаграмотність з використанням компетентнісного підходу, який співзвучний із системним та дає чітке розуміння того, як ми можемо формувати грамотність у медіа на різних рівнях», – розповіла Ганна Охріменко

Під час першого заняття пані Ганна презентувала модель «10-ти компетентностей медіаграмотності» на основі досліджень нідерландської організації Mediawijzer.net. Згідно з цим, компетентності поділяють на 4 групи:

Група «Розуміння» (передбачає пасивне розуміння роботи медіа):

  • Розуміння зростаючого впливу ЗМІ на суспільство;
  • Розуміння того, як побудовані ЗМІ;
  • Розуміння того, як ЗМІ забарвлюють реальність

Група «Використання» (передбачає активне використання медіа):

  • Використання обладнання, програмного забезпечення;
  • Орієнтування в медіасередовищі

Група «Комунікація» (передбачає взаємодію з іншими через медіа):

  • Пошук і обробка інформації;
  • Створення контенту;
  • Участь у соціальних мережах

Група «Стратегія» (передбачає ефективне використання медіа):

  • Рефлексія щодо власного використання ЗМІ;
  • Досягнення цілей за допомогою ЗМІ 

Також упродовж заняття учасники пройшли опитування щодо того, скільки часу вони приділяють різним типам медіа протягом одного дня. Так, інтернет-сайти отримали першу сходинку за кількістю використання; другу – соціальні мережі; третю – друковані видання (книги, газети, журнали); четверту – радіо; п’яту – телебачення. 

Наприкінці зустрічі освітяни спільними зусиллями визначили основні характеристики, якими має володіти медійно грамотна людина. Зокрема виокремили: критичне мислення, аналіз, вибірковість, логічність, креативність. 

Уся необхідна інформація та ресурси з модуля «Медіаграмотність та інформаційна культура» будуть завантажені на фейсбук-сторінку Школи освітніх інновацій. Покликання: https://www.facebook.com/Schoolofeducationalinnovations

«Долучайтеся до нашої сторінки, аби бути в курсі всіх подій новітньої освітньої платформи викладачів Острозької академії», – закликала Юлія Маслова.