Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Ресурси

Серед ресурсів, що надаються студентам, викладачам, працівникам та гостям університету наукова бібліотека, відділ кадрів, інформаційно-рекламний відділ, відділ міжнародних зв’язків, Центр вивчення спадщини Острозької академії, ресурсні центри, методичні кабінети.

В Національному університеті «Острозька академія» діє п'ять факультетів та Інститут права ім. І. Малиновського, студенти яких навчаються на 18 престижних спеціальностях.

Факультети
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Корисне

При Острозькій академії створена велика кількість студентських організацій, а також проектів, у яких студенти беруть активну участь, мають змогу проявити свій творчий потенціал та реалізувати себе.

Роман Шеремета про експерименти в економіці для Відкритого університету Острозької академії

19 травня 2020

У Національному університеті «Острозька академія», в межах проєкту Відкритого університету, 19 травня відбулася онлайн-лекція «Використання експериментів в економіці: сучасні тенденції» . Спікер — український економіст, професор Школи менеджменту ім. Везерхеда при Університеті Кейс Вестерн Резерв (США) Роман Шеремета. 

Пан Роман є одним з найбільш цитованих американських економістів українського походження та одним з кращих молодих економістів в світі згідно з міжнародним індексом економічних досліджень IDEAS/RePec (Research Papers in Economics). Його дослідження відносяться до експериментальної економіки і теорії ігор. Результати застосовують у поведінковій економіці, вирішенні конфліктів, промисловій організації, а також національній економіці та економіці праці. 

Під час вебінару Роман Шеремета представив сучасні методи та дослідні практики в економічній науковій галузі. Значну увагу зосередив на висвітленні сутності експериментальної економіки. 

Предметом жвавого обговорення стала низка актуальних і проблемних питань щодо кореляції вищої освіти та заробітної платні в ринковій економіці, взаємозв’язку світових релігій з рівнем добробуту різних країн світу, співвідношення раціональності та ірраціональності в поведінці економічних суб’єктів.

«Моєю головною ціллю було показати важливість проведення експериментів в економіці для виявлення причино-наслідкових зв’язків. Гадаю, це саме той золотий стандарт, які використовують інші науки для виявлення і встановлення певних теорій та дослідження певних гіпотез. Ми маємо використовувати експериментальні методи в економіці, розглядаючи весь світ як велику лабораторію», — розповів Роман Шеремета.

На думку спікера, експериментальна економіка – це методи або підхід вивчення економічних процесів у лабораторіях. Лабораторією може бути комп'ютерний центр, університет, підприємство тощо. Ідея в тому, щоб провести експеримент зі справжніми людьми. Як правило, у нас є гіпотеза, що будується на теоретичній економіці. І ми створюємо експеримент з рендомізованими вибірками людей, завданнями, даємо трохи ввідних даних, щоб протестувати ту чи іншу теорію. 

«В Україні ще превалює думка, що економісти обмежені можливостями застосування експериментальних методів у власних дослідженнях, оскільки предметом вивчення є поведінка домогосподарств, підприємств та Уряду. У своїй лекції Роман Шеремета поділився власним досвідом з використання експериментів в економіці, окреслив сучасні напрями та інструменти таких досліджень. Думаю лекція була цікавою для наших студентів, а для викладачів нашого університету та гостей – ще й мотивуючим чинником застосування цієї методології. Окрім того, ми отримали чудовий майстер-клас, як можна викладати просто про складні речі. Саме тому хочу щиро подякувати панові Роману за те, що знайшов можливість долучились до проєкту «Відкритий університет Острозької академії», — зазначила декан економічного факультету, доктор економічних наук, доцент Людмила Козак.