Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Ресурси

Серед ресурсів, що надаються студентам, викладачам, працівникам та гостям університету наукова бібліотека, відділ кадрів, інформаційно-рекламний відділ, відділ міжнародних зв’язків, Центр вивчення спадщини Острозької академії, ресурсні центри, методичні кабінети.

В Національному університеті «Острозька академія» діє п'ять факультетів та Інститут права ім. І. Малиновського, студенти яких навчаються на 18 престижних спеціальностях.

Факультети
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Корисне

При Острозькій академії створена велика кількість студентських організацій, а також проектів, у яких студенти беруть активну участь, мають змогу проявити свій творчий потенціал та реалізувати себе.

Ігор Пасічник про те, як виступати та виголошувати промови на публіку

26 червня 2020

У Національному університеті «Острозька академія» для студентів та викладачів відбулася онлайн-лекція, присвячена психології лідера, керівника та менеджера. Про те, як потрібно виступати та виголошувати промови на публіку, починаючи від своїх колег, підлеглих, закінчуючи студентами, розповів спікер зустрічі, ректор НаУОА, доктор психологічних наук, професор Ігор Пасічник. Онлайн-зустріч була проведена в рамках школи ораторської майстерності Острозької академії. Організатор та модератор - студент спеціальності «Політологія» Віталій Войцеховський.

Ігор Пасічник розповів, що будь-яка діяльність має свою мету та завжди розпочинається з уяви. Науковці можуть спроектувати механізми мислення людини, але вони ніколи не спроектують такий психологічний процес як уява. Саме в уяві формується ідея, як виступати, що говорити, які засоби використовувати, та яким буде кінцевий результат.

Щоб дійти до кінцевої мети існує два шляхи. Перший шлях той, що в уяві та другий реальний шлях. Вони не зовсім різні, але відмінні. В уяві можна отримати задоволення, а в реальності можуть бути перешкоди, долаючи які, людина витрачає частину енергії. У результаті ця різниця між уявою та реальністю, яку досягнули, і буде істинним задоволенням від діяльності. 

Лектор підкреслив, що планування − це важливий етап діяльності. На цьому етапі людина усвідомлює, які методи, форми, засоби потрібно використовувати, щоб її реалізувати. 

Діяльність реальна та успішна завдяки ще двом формам: контролю та оцінки. Якщо нема контролю діяльність може не відбутися. Якщо виконана робота неоціненна, це означає, що вона є незавершеною. Оцінка та контроль необхідні компоненти для успішної роботи.

Виступаючи, важливо враховувати психологічні особливості аудиторії та кожної особистості.

«На своїх парах, я розповідав студентам про коливання уваги. Ян Амос Коменський запропонував 45 хв академічної години. У мене завжди виникало питання: «Чому саме 45 хв?» Справа в тому, що він провів спостереження та побачив, що слухач здатний концентрувати увагу 45 хв, потім вона розконцентровується і потрібно робити перерву. Навіть, якщо ваша доповідь прекрасна, 45 хв - це максимум, а краще 25 хв», − додав Ігор Пасічник

Готуючись до виступу, потрібно враховувати психологічний «Закон краю». Цей закон говорить про те, що мимоволі людини, вільна увага спрацьовує на початку і в кінці. Тому людська пам’ять найкраще запам’ятовує перші то останні слова. 

Ігор Пасічник розповів, що психіка людини – це наука парадоксів. Треба враховувати, що інформація, яка подається, зіштовхується з домінантами, стереотипами та установками. Необхідно застосовувати метод, який це зруйнує. Людина − це носій емоцій. Розбити домінанти, стереотипи, установки можна, впливаючи на почуття та емоції. Без принципу конкретно-практичної значущості людина не буде сприймати інформацію, як того бажає оратор. Чим більше у виступі звертатися до розуму, та логіки, тим менше успіху буде досягнуто. Також важливі принципи цікавість, мотивація, мотив, інтерес. 

Лауреат Нобелівської премії Даніель Канеман написав велику книгу «Мислення повільне і швидке», яку Ігор Пасічник радить прочитати. Автор висловив, таку думку, що в психіці людини є дві системи: система один та система два. Система один – це всі навички, знання, які людина має, та завдяки яким реалізовує діяльність. Система два – це критичне мислення, логіка, додаткові знання, які потрібні для того, щоб по-новому підійти до розв’язку завдання. Людина працює автоматизовано, якщо виникає проблема система один диктує як справитися. Система два вмикається коли виникають завдання, з якими система один не може впоратися.

«Згадуючи зі своєї практики, при Радянському Союзі, я був лектором ЦК КОМ партії України. Тоді існувало товариство «Знання», воно мало групу лекторів. Якось, у Львівському театрі опери, потрібно було виступати на наукову тематику. Я доповідав про психологічні механізми, перед оперними співаками. Після виступу розповів цікавий анекдот, пов’язаний з їхньою професією. На жаль, це виявився невдалий приклад перед співаками опери. Я схаменувся і побачив на їхньому обличчі невдоволення, оскільки це люди інтелектуальні, вони відразу зрозуміли, що це досить великий негативізм про оперу. І тут, коли ви потрапляєте в таку ситуацію, ваш мозок має моментально відреагувати. Це називається когнітивні прийоми, які ви маєте в собі сформулювати. Коли мозок або система два має дати відразу відповідь, як вийти з такої ситуації. Це один із прийомів, який формується як навичка. Завдяки такому вмінню, мені вдалося вийти з такого незручного становища, виправити ситуацію і все пройшло успішно», − поділився Ігор Пасічник.

Лектор розповів про основні страхи та проблеми, з якими може зіштовхнутися доповідач. Людська уява здатна намалювати хвилювання. Наприклад людина ще не виступає, але уже відчуває тривогу, починають тремтіти ноги, пересихає в горлі, сковує щоки. Це все природно, кожна людина може відчувати страх перед аудиторією. 

«Запам’ятайте, предмет говоріння краще за вас в аудиторії не знає ніхто, адже ви готувалися. Тому можете спокійно говорити та використовувати прийоми, про які я розповів. З таким підходом ви завжди будете перемагати. Також потрібно залишатися собою, говорити щиро. Будь-яку роботу потрібно виконувати з великою вірою та користю, не лише для себе, але і для оточуючих. Також ідея повинна носити цілеспрямований характер. Кожна людина харизматична, просто потрібно віднайти це в собі та правильно використовувати », − зазначив Ігор Пасічник.

Правило 3-х П від Ігоря Пасічника, які допоможуть підготувати успішну промову: 1) Підсолоджувати 2) Підсилювати 3) Переконувати

Наприкінці зустрічі Ігор Пасічник поспілкувався з аудиторією та відповів на питання. 

«Лекція просто щось неймовірне. У цей досить непростий час для кожного із нас, дуже радий почути та побачити нашого ректора. Надзвичайно вдячний Вам за те, що знайшли час для нас, щоб поспілкуватися та поділитися власним цікавим життєвим досвідом і мудрістю, яку ми всі дуже цінуємо. Навіть, коли досить напружений робочий графік, Ви підтримуєте і надихаєте наших студентів, випускників та викладачів на віддану та якісну працю для інших людей і для самого себе. Проговорені Вами слова, зробили мене по-справжньому щасливим. Ваші поради у публічних виступах та ораторському мистецтві є надзвичайно цінними та корисними для кожного, хто був присутній. Дякую Вам, що стали промовцем нашої школи ораторської майстерності Острозької академії», − підсумував Віталій Войцеховський.