Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Ресурси

Серед ресурсів, що надаються студентам, викладачам, працівникам та гостям університету наукова бібліотека, відділ кадрів, інформаційно-рекламний відділ, відділ міжнародних зв’язків, Центр вивчення спадщини Острозької академії, ресурсні центри, методичні кабінети.

В Національному університеті «Острозька академія» діє п'ять факультетів та Інститут права ім. І. Малиновського, студенти яких навчаються на 18 престижних спеціальностях.

Факультети
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Корисне

При Острозькій академії створена велика кількість студентських організацій, а також проектів, у яких студенти беруть активну участь, мають змогу проявити свій творчий потенціал та реалізувати себе.

ІІІ Літня школа з академічної доброчесності

04 липня 2020

У Національному університеті «Острозька академія» 2-3 липня за сприяння Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбулася III Літня школа з академічної доброчесності. Захід відбувся у форматі онлайн із застосуванням платформи Google Meet.

Мета школи – ознайомити керівників і педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти з основами академічної доброчесності, сформувати передумови для впровадження схожих принципів у системі загальної середньої освіти.

До участі у Літній школі з академічної доброчесності зареєструвалося 70 учасників серед яких – вчителі різних шкіл, методичних кабінетів, представники районних управлінь освіти. Традиційно, третій рік поспіль, заняття проводилися у формі лекцій, семінарів, тренінгів, дискусій, майстер-класів.

З вітальним словом, під час відкриття заходу, до учасників звернулися проректор з науково-педагогічної роботи НаУОА, доктор філософських наук Дмитро Шевчук, кандидат політичних наук, ректор Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Алла Черній та в. о. начальника Управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації Олександр Набочук.

Літню школу з академічної доброчесності розпочав доктор філософських наук, професор, проректор з науково-педагогічної роботи Дмитро Шевчук, який розповів про важливість академічної доброчесності у доповіді «Боротьба з плагіатом: досвід Острозької академії».

Взаємозв’язок між якістю освіти та ефективністю освітнього менеджменту закладів освіти України в контексті академічної доброчесності представили помічниця ректора з освітнього менеджменту, кандидатка економічних наук, доцентка Юлія Харчук та помічниця ректора зі стратегічного розвитку та забезпечення якості освіти, кандидатка економічних наук, доцентка Юлія Шулик

Після цього захід продовжився психологічним тренінгом, який був присвячений самореалізації вчителів. Доктор психологічних наук, професор кафедри психології та педагогіки Галина Гандзілевська зазначила важливі аспекти емоційного вигорання в умовах карантину та психологічні ресурси, які допомагають відновлювати внутрішній баланс педагогів. 

По завершенню першого дня Школи відбулася онлайн-екскурсія новим корпусом університету – «Острозька академія: минуле і сучасність». 

Наступного дня, 3 липня, робота освітніх працівників розпочався з обговорення практики дотримання принципів академічної доброчесності у закладах освіти. Про коріння плагіату, причини та методи списування, а також про шкідливість впливу ГДЗ на підготовку учнів розповіла старша викладачка кафедри філософії, економіки та менеджменту освіти Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидатка педагогічних наук, Ольга Ворон

«Списування – це давня традиція, адже в такий спосіб можна отримати кращу оцінку ніж знаєш сам учень. Насьогодні головною проблемою виступає недостатня підготовка учнів. Звідси виникає така ситуація, що домашнє завдання в повному обсязі майже ніхто не виконує. Вчителі повинні краще матеріал заданий на самостійне опрацювання. ГДЗ – це ганьба, бізнес та саботаж академічної доброчесності. І для того, щоб побороти плагіат, потрібно виховувати внутрішнє усвідомлення. Адже від цього залежить якість роботи майбутні українських фахівців», – розповіла Ольга Ворон.

Докторка психологічних наук, професорка, проректорка з навчально-виховної роботи НаУОА Руслана Каламаж підготувала лекцію на тему: «Кодекс доброчесності закладу освіти». Лекторка поділилася власним викладацьким досвідом та ключовими факторами, які пов’язані з академічною доброчесністю в Острозькій академії.

«Академічна доброчесність це не тільки протидія плагіату, списуванню, недобросовісній поведінці в навчальному процесі – це протидія булінгу, дискримінації в будь-якому її прояві, боротьба з корупцією, створення безпечного психологічного середовища для здобувачів освіти. Забезпечення цих цінностей, в нашій академічній спільноті є запорукою розвитку, успіху та довіри до нашого університету», − зазначила Руслана Каламаж.

Спікерка теж розповіла про історію створення «Кодексу академічної доброчесності НаУОА», розробкою якого, свого часу, займалася випускниця правничого факультету, викладачка, кандидатка юридичних наук, головна юристка університету Ольга Балацька. Основна мета кодексу забезпечити якість освітньої діяльності, високу, творчу, професійну, загальну компетентність здобувачів освіти, сформулювати моральні якості, забезпечити умови для реалізації здібностей, талантів, підвищити позитивний імідж і ділову репутацію університету. Також особливе місце займає збереження, розвиток і популяризація всіх освітніх, наукових традицій та цінностей ОА XVI століття.

Для кращого розуміння принципів роботи кодексу в університеті Руслана Каламаж радить подивитися вебінар Віктора Дроздюка «Академічна доброчесність від теорії до практики». 

Окрім цього, проректор з наукової-педагогічної та навчальної роботи Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат історичних наук, доцент В’ячеслав Долід розповів про академічну доброчесність як складову внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Спікер запропонував вчителям низку способів того, як можна дотримуватися академічної доброчесності в освітньому процесі. Наприклад, можна ознайомити учнів з основами авторського права, проводити бесіди щодо дотримання академічної доброчесності, давати завдання, які унеможливлюватимуть списування, використовувати методичні розробки тощо.

На завершення ІІІ Літньої школи академічної доброчесності зі словами побажань та настанов виступили доктор філософських наук, професор, проректор з науково-педагогічної роботи Національного університету “Острозька академія” Дмитро Шевчук та кандидатка педагогічних наук, доцентка, проректорка з науково-педагогічної роботи Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Тетяна Гавлітіна

«Літня школа з академічної доброчесності уже перетворилася на своєрідний інтелектуальний майданчик, який дозволяє вести діалог між представниками закладів вищої освіти та шкіл про впровадження та розвиток академічної культури в широкому сенсі цього слова. Дуже важливо, аби долучення до академічної доброчесності відбувалося уже на рівні школи, адже ці принципи стосуються основ морального виховання та формування соціальної довіри. У школі взяло активну участь понад 50 педагогів з різних куточків нашої області, що засвідчує неабиякий інтерес освітянського середовища до проблем, що нами піднімалися під час лекцій та тренінгів», − підсумував Дмитро Шевчук.