Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Літня школа «Східні студії» або як студенти під час літа опановують польську мову та здобувають нові знання

26.08.2019

Протягом 19-24 серпня в Національного університету «Острозька академія» проходила VІ Літня школа для учасників програми «Східні студії» в Україні. Як розпадався комунізм у 1989-му? Як змінилося суспільство за три десятиліття після розпаду Радянського суспільства? Як відбувались демократичні перетворення у країнах Центральної і Східної Європи? З якими викликами зустрічаються країни в контексті гібридних загроз та сучасної геополітичної боротьби? І це далеко не вичерпний перелік питань, які підіймалися під час літньої школи «Еволюція пострадянського простору: минуле, сучасне та майбутнє».

Метою Літньої школи є глибше ознайомити учасників з проблематикою історії та сучасності Центрально-Східної Європи та розвинути навички міждисциплінарного та критичного мислення. Лекції для учасників школи прочитали викладачі Національного університету «Острозька академія»: доктор філософських наук, доцент, проректор з науково-педагогічної роботи Дмитро Шевчук; кандидат наук з державного управління, доцент, декан факультету політико-інформаційного менеджменту Віталій Лебедюк; кандидат політичних наук, директор Центру досліджень проблем національної безпеки Тарас Жовтенко та кандидатка політичних наук, директор Центру соціальних досліджень Наталія Малиновська. А також провідні викладачі Варшавського університету, зокрема: полковник Тадеуш Кшонстек; доктор наук, завідувач кафедри історії Східної Європи гуманітарного факультету Люблінського католицького університету Івана Павла II, польський історик сучасної історії Губерт Лашкевіч та колишній Генеральний Консул Польщі у Калінінграді (2008-2014) Марек Голковські.

«Літня школа «Східні студії» завжди викликає у мене захоплення, оскільки це не тільки навчання, дискусії, лекторат польської мови, а й щоденні екскурсійні програми історичними місцями нашого краю. За результатами літньої школи завжди народжуються цікаві проекти, які об’єднують викладачів та студентів навколо важливих історичних моментів. Цьогорічна ініціатива буде присвячена облаштуванню українських цвинтарів у Польщі та польських цвинтарів в Україні спільно зі студентами Острозької академії та Варшавського університету» - зауважив ректор Національного університету «Острозька академія» Ігор Пасічник.

Учасниками школи були студенти із Національного університету «Острозька академія», Національного університету «Києво-Могилянська академія» та Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.

«З 19 по 23 серпня в мене та у інших моїх колег була унікальна можливість відвідати VI Літню школу «Evolution of Post-Soviet Space: Past, Present and Future», яка відбулась у Національному університеті «Острозька академія». Лекторами на ній були як викладачі Острозької академії, так і викладачі з Варшавського університету. Неймовірний і цінний досвід - поглянути на деякі сторінки історії своєї країни крізь іншу парадигму, дізнатися більше про мову і культуру сусідньої країни. Круто потім обговорювати враження, нові думки зі своїми однолітками, ділитися іншим досвідом, оскільки з нами також навчалися студенти з Києво-Могилянської академії та Прикарпатського університету. Це був чудовий шанс познайомитися ближче, десь знайти спільне, про щось посперечатися. Найбільше мене вразила екскурсія, яка була в останній день навчання. Ми їздили у Кремень-Вишневець-Збараж. Ніколи не здогадувалась, що так поряд є надзвичайно красиві фортеці, замки, музеї, пам’ятки садово-паркового мистецтва. Вдячна організаторам, лекторам! Рекомендую усім відвідати ці міста, а студентам Острозької академії гаряче раджу скористатися таким шансом у нашому маленькому містечку, але як сказали професори з Польщі «з великими амбіціями», – ділиться своїми враженнями учасниця школи, політологиня, студентка маґістеріуму факультету політико-інформаційного менеджменту НаУОА Катерина Анікіна.

«Кожна літня школа є особливою по-своєму, оскільки тематика школи завжди відповідає сучасним викликам з якими стикаються посткомуністичні країни. Родзинкою школи є наукова подорож (objazd naukowy) історичним місцями нашого краю, що дозволяє безпосередньо поглянути на місця, людей які там проживали і творили історію Польщі та України разом. Таке вивчення локальної історії нікого не залишить байдужим. Заохочую усіх хто прагне пізнати історію, політику та культуру Східної Європи до участі в майбутніх літніх школах, оскільки це ще й важливий елемент спільної магістерської програми «Східні студії» з можливістю отримання подвійних дипломів», – розповідає організатор Літньої школи, кандидат наук з державного управління, доцент, декан факультету політико-інформаційного менеджменту НаУОА Віталій Лебедюк.

Проведення Літньої школи ініційовано Центром Східноєвропейських студій Варшавського університету та Національним університетом «Острозька академія» за спільної фінансової підтримки, в рамках проекту «Східні студії», що реалізовує Консорціум Варшавського університету та українських університетів. За результатами роботи школи усі учасники отримали сертифікати.