Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Ресурси

Серед ресурсів, що надаються студентам, викладачам, працівникам та гостям університету наукова бібліотека, відділ кадрів, інформаційно-рекламний відділ, відділ міжнародних зв’язків, Центр вивчення спадщини Острозької академії, ресурсні центри, методичні кабінети.

В Національному університеті «Острозька академія» діє п'ять факультетів та Інститут права ім. І. Малиновського, студенти яких навчаються на 18 престижних спеціальностях.

Факультети
Корисне

При Острозькій академії створена велика кількість студентських організацій, а також проектів, у яких студенти беруть активну участь, мають змогу проявити свій творчий потенціал та реалізувати себе.

У студентів відбувся неординарний фінальний модульний контроль у вигляді дебатів

26 червня 2019

У студентів першого курсу спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»  Національного університету «Острозька академія» відбувся неординарний фінальний модульний контроль з курсу «Культорологія» у вигляді дебатів. Завдяки Юліїї Масловій, викладачці даного курсу, заступниці декана факультету політико-інформаційного менеджменту, доцентки, кандидатки філологічних наук, а також голові Острозького осередку Федерації дебатів України, Євгену Синчуку, студенти повною мірою змогли поринути у справжнє дійство дебатів.

Головною метою заходу було далеко не створення так званої спрощеної моделі оцінювання студентів, замість звичайних іспитів, а саме підготовка спудеїв першого курсу до серйозних випробувань, які зустрічатимуться у їхньому житті, надання їм справді корисних культурних навичок, вмінь знаходити вихід з будь-якої ситуації, а також забезпечення досить хорошими можливостями у майбутньому, наприклад шанс стати учасниками креативних дебатних клубів. Розвиток критичного мислення, майстерність відстоювати свою думку, гармонія командної співпраці, талант ораторського мистецтва – все це студенти вміло та наполегливо засвоїли і вдало продемонстрували на своєму модульному контролі.

«На спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» ми часто-густо використовуємо нетрадиційні комунікативні методи навчання, які мають на меті не лише формування комунікативної компетенції студентства, а й активізацію пізнавальної діяльності та мотиваційних стимулів до навчання. Один із таких методів – дебати, який уміло презентували першокурсники. Уважаю, що студенти продемонстрували гідну підготовку, щире зацікавлення тематикою та активну дискусію. Ми прагнемо навчатися разом, розвивати комунікативні й інтелектуальні здібності,  виховувати суспільно-свідомих громадян», – зауважила ініціаторка та ідейна натхненниця Юлія Маслова.

Дебатування студентів відбувалось за певними правилами Британського парламентського формату(БПФ), який є офіційним форматом Чемпіонатів світу з дебатів (WUDC). Резолюцією, тобто темою гри була Східна та Західна культура. За і Проти. Можна сказати, що студенти були розділені на 4 важливі групи:  1) Уряд (складався з прем’єр-міністра, заступника прем’єр-міністра, члену уряду та секретаря уряду) – усі учасники наводили вдалі аргументи на користь Західної культури, переконливі приклади та справді змістовні висновки, а також хороші контраргументи щодо Східної культури; 2) Опозиція (складалась з лідера опозиції, заступника лідера опозиції, члена опозиції, секретаря опозиції) – кожен з членів відповідно переконував суддів сильними аргументами на користь Східної культури та контраргументами щодо Західної, талановите ораторське виконання; 3) Болото – студенти, які задавали різноманітні питання Уряду та Опозиції; 4) Судді та таймкіпер –  уважно слідкували за загальною картиною дебатів та за часом, справедливо обрали переможця. 

Звичайно, не можна сказати, що проведення дебатів було зовсім ідеальним, наявні були деякі нюанси і помилки, але першокурсники зробили все можливе, аби наповнити їх довершеністю, наполегливо відбираючи доречну інформацію, починаючи від релігії і закінчуючи промисловим розвитком Східної та Західної культур. Вони по-справжньому відіграли абсолютно нові для себе ролі. А щодо помилок, помиляється кожен, хто хоче досягнути більшого!

«Ці дебати не були першими у моєму житті. Але суддівського досвіду я не мала, тож це був чудовий шанс поглянути на цю гру під іншим кутом. Загалом дебати у ролі гравця та судді відрізняються не суттєво. Але зрозумілішим стає сенс та посил гри. Оцінювати команди було водночас цікаво і хвилююче. Оскільки ми з Іриною займалися ще й підготовкою до дебатів і розуміли, що майже для кожного учасника це новий досвід, нам було важливо не «відлякати» і не відбити бажання учасників до цієї гри своїми коментарями. Загалом можу сказати, що мені сподобалось. Звісно, були свою нюанси і помилки, але ми принаймні отримали задоволення, а це  – головне. Майстерність приходить з досвідом!» – поділилась своїми враженнями учасниця дебатів Тетяна Блажієвська.

Безперечно, дане дебатування близько не було б таким успішним, якби студенти не зуміли знайти в очах один одного справді рідних людей. Під час як підготовки, так і проведення, вони розуміли один одного з півслова, і саме це стало запорукою злагодженої співпраці та хороших результатів.

«Для мене дебати не було якоюсь новизною. Я приймала участь в районних іграх дебатів.  Але хочеться сказати, що студентські дебати відрізняються. Це насамперед змога була здружитися з групою, проявити себе як аналітика  – з-поміж усіх джерел знайти аргументи, які влучно представлять різносторонність культури, покращення навичків ораторського мистецтва. Особисто для мене, дебати є однією з кращих можливостей проявити себе та спробувати в різноманітних ролях як Лідера Опозиції чи Секретаря Уряду», – поділась враженнями учасниця заходу Аліна Жура.

Сподіваємось, що традиція дебатування серед студентів  не буде припинятися і з кожним роком набиратиме все більших та перспективніших обертів . Переконані, що вони принесуть величезну користь у самовдосконаленні наших студентів, а також у залученні багатьох абітурієнтів!