Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Ресурси

Серед ресурсів, що надаються студентам, викладачам, працівникам та гостям університету наукова бібліотека, відділ кадрів, інформаційно-рекламний відділ, відділ міжнародних зв’язків, Центр вивчення спадщини Острозької академії, ресурсні центри, методичні кабінети.

В Національному університеті «Острозька академія» діє п'ять факультетів та Інститут права ім. І. Малиновського, студенти яких навчаються на 18 престижних спеціальностях.

Факультети
Корисне

При Острозькій академії створена велика кількість студентських організацій, а також проектів, у яких студенти беруть активну участь, мають змогу проявити свій творчий потенціал та реалізувати себе.

Декан гуманітарного факультету відвідав університет у Португалії

25 червня 2019

Максим Карповець, кандидат філософських наук, доцент, декан гуманітарного факультету, прочитав лекції англійською мовою студентам та аспірантам в університеті Бейра, м. Ковілья (Португалія). Візит відбувся завдяки міжнародному освітньому проекту Erasmus+, партнером якого є також Острозька академія.

У чому особливість університетського життя в Португалії порівняно з Україною, зокрема Острозькою академією?

На життя університетів завжди так чи так впливає культура. У Португалії університетське життя помірне, неспішне й позбавлене хвилювань. Таке враження, що ніхто нікуди не поспішає. Однак це не скасовує високий рівень освіти й науки, адже, скажімо, конкурс на місце професора тут інколи сягає десяти осіб на місце. Студенти так само мають традиційну сесію, для якої відведені окремі тижні, як правило, наприкінці семестру. Навчальне навантаження залежить суто від викладачів, які намагаються працювати з невеликою кількістю студентів. Це уможливлює більш результативне навчання. Відмінність Острозької академії в тім, що ми більше уваги приділяємо етиці, моральним питанням, патріотизму. Також у нас, на моє переконання, викладачі більше вимагають, задаючи читати великий обсяг літератури. Колеги в Ковільї дають значно менше текстів, але натомість приділяють більше уваги ретельному обговоренню й обов’язковій письмовій роботі. Водночас студенти всюди однакові, тому хтось мотивований більше, а хтось менше. На жаль, у Португалії існує та ж сама проблема із працевлаштуванням, тому випускники часто їдуть до Великої Британії у пошуках кращої зарплати.

Чи помітили Ви відмінність у менеджменті, адже правильний менеджмент це умова успіху будь-якого університету.

Мені довелося зустрічатися з багатьма колегами, зокрема керівниками підрозділів, директорами інститутів. Для більшості з них людський фактор є найбільш згадуваною проблемою. Керівники змушені шукати золоту середину в конфліктах, зберігати нейтралітет, мотивувати колег, підвищуючи рейтинг університету. Водночас у мене не виникло враження відкритої ієрархії, коли керівник і підлеглі перебувають на віддалених щаблях. Навпаки, тут усі між собою рівні, просто керівник – це лідер, готовий першим узяти на себе відповідальність. Зрозуміло, що він повинен мати особливі риси характеру, певне розуміння освітнього процесу. Спільним із нами є те, що адміністративна діяльність так само пов’язана з паперовою і документальною роботою, яка забирає багато енергії і часу. Очевидно, що цього ніяк не уникнути, хоча рівень паперової роботи можна й потрібно зменшити.

Що найбільш цінним було у Вашій поїздці?

Найбільш цінним було те, що можна познайомитись ближче з фахівцями тих чи тих сфер наукового й навчального процесів. Це не тільки наближує до епіцентру світової освіти, але й дає нам шанс розвиватись у плані публікацій, наукометричних видань, конференцій та подвійних дипломів. Також важливо було те, що ти можеш порівняти освітні процеси в обох вишах. Без зайвої скромності скажу, що Острозька академія не гірша від європейських університетів, а в деяких аспектах ми маємо унікальні риси, які потрібно цінувати й берегти.

Щодо подвійних дипломів. Чи є шанс, що наші студенти зможуть навчатись у португальських вишах, зокрема в Ковільї?

Цей шанс уже є завдяки освітній програмі Erasmus+. Для цього потрібно успішно навчатися, бути мотивованим і не боятися нового досвіду. Водночас я зараз працюю в напрямку більш серйозної співпраці між факультетами, яка відкриє можливість не тільки семестрового обміну, але й отримання диплома європейського зразка.