Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Програма Erasmus+ – досвід перевірений часом

22.08.2019

Кожного семестру спудеї Острозької академії мають можливість здобувати освіту за кордоном. Завдяки програмі Erasmus+ студенти навчаються в зарубіжних навчальних закладах, заводять знайомства з однолітками із різних куточків світу, практикують навички англійської мови, пізнають культуру, звичаї та традиції країн Європи. Організацією та координацією семестрових навчальних обмінів Erasmus+ в академії займається відділ міжнародних зв’язків під керівництвом Едуарда Михайловича Балашова.

Цьогоріч студентка факультету політико-інформаційного менеджменту Олександра Аксьонова та студентка факультету міжнародних відносин Тетяна Ющук навчалися в університеті Бейра Інтеріор, який розташований в місті Ковільян (Португалія). На сьогоднішній день в університеті навчається 7110 студентів на таких факультетах як мистецтво та література, охорона здоров’я, соціальні та гуманітарні науки, інженерія. 

Про особливості навчання, адаптацію до середовища, дозвілля та загальні враження дізнаємося з перших вуст дівчат:

Олександра Аксьонова

По-перше, мій рівень англійської мови значно покращився, адже навчання проводилося саме англійською. Окрім того, трохи знаю португальську. По-друге, я дізналася багато цікавих речей про культуру, політику та історію не тільки Португалії, а також Бразилії, Туреччини, Греції і багатьох інших країн. 

Чесно кажучи, адаптація пройшла майже непомітно. Певно через людей, яких я і Тетяна там зустріли, нам було максимально легко і комфортно. Окрім того нам дуже допомагали дівчата, які приїжджали до нашого університету в межах такої ж обмінної програми, тому вже за кілька днів ми почували себе, як вдома.

Так само, як і в Острозькій академії, в університеті Бейра Інтеріор студентське життя досить насичене не тільки навчанням, а й різноманітними заходами. Ми мали змогу відвідувати наукові конференції та спортивні змагання, а виступи студентського оркестру заслуговують на окремий комплімент. 

Університетське життя завжди досить насичене, особливо якщо ти студент за обміном. Для нас влаштовували найрізноманітніші заходи, тому часу нудьгувати не було. Ми навіть брали участь у науковій конференції. І це було просто надзвичайно! Коли у нас було вдосталь вільного часу – ми стрімголов мчалися на зустріч новим пригодам і подорожували не тільки Португалією, а також іншими європейськими країнами.

Зараз із упевненістю можу сказати, що Португалія – країна, до якої я неодмінно хочу повернутися, але вже в ролі туриста. Ще раз прогулятися вже такими рідними вуличками і зустріти захід сонця на березі океану.

Студентам раджу вірити у свої сили, й тоді все вийде. Проте, не забувайте, що однієї віри недостатньо і необхідно докласти чимало зусиль, щоб досягти омріяного результату.

Тетяна Ющук

Під час навчання у Португалії розширила свої знання у сфері політології та міжнародних відносин, покращила рівень володіння англійської мови та пізнала ази португальської мови.

Завдяки стипендії, яку ми отримували, ми не тільки навчалися, а й подорожували. Ми відвідали багато міст в Італії та Португалії.

Навчання за кордоном – це дуже хороший досвід. Хоч європейці мають менш навантажену навчальну програму, але це дає можливість присвятити вільний час саморозвитку.

Португалія – дуже спокійна та безпечна країна, її мешканці – доброзичливі люди, які відгукуються на прохання. 

Я вважаю, що кожному студентові сьогодні потрібні знання англійської мови, адже без них нікуди. Щоб потрапити на обмінну програму, потрібно бути не тільки розумним, але й активним студентом – брати участь у волонтерських проектах, громадському житті міста, культурному житті університету, а також у студентському самоврядуванні.

Окрім того, ще дві студентки Острозької академії під час другого навчального семестру перебували в Польщі. Це – студентка факультету політико-інформаційного менеджменту Яна Ходачук (Сілезький університет в Катовіце) і студентка гуманітарного факультету Тетяна Зозуленко (Зеленогурський університет в Зеленій Гурі). Дівчата також поділилися із нами своїми враженнями:

Яна Ходачук

Я вивчала безліч цікавих предметів: розв’язування інтерперсональних конфліктів, медіа рілейшенз, охорона інформації, нові медіа, медійне планування, структура рекламної кампанії. Ну і, звісно ж, вчила польську та англійську мову. Старалася обирати такі предмети, щоб були схожими до того, що вивчаємо на нашій спеціальності. Перейняла досвід від наших польських колег. Разом з польськими одногрупниками часто робили проекти: створювали рекламну кампанію для певного продукту та організації, шукали шляхи до заохочення туристів відвідати стародавні місцини Польщі, писали різноманітні есе тощо.

Із самого початку було важко адаптуватися, адже інша країна, університет, люди, навіть мова, якою спілкувалися та викладали. Мабуть, перший тиждень був найважчим. Але завдяки кураторам цієї програми ми відчували підтримку – вони проводили нам екскурсії та зустрічі. Завдяки цьому я познайомилася з багатьма студентами з інших країн, які також були на програмі, і стало набагато легше. Польські одногрупники та викладачі допомагали акліматизуватися.

Насправді, наш університет і Сілезький університет дуже схожі. Як таких дуже помітних відмінностей, то взагалі немає. Хіба що наші студенти мають більше навантаження, більший об’єм інформації та завдань.

У перші тижні в нас була дуже насичена програма, адже студентське самоврядування від програми Erasmus+ влаштовувало нам різноманітні заходи для того, щоб ми ближче усі познайомилися, дізналися щось нове про різні країни, звичаї, університети. Також старалася часто подорожувати з друзями. Ми об’їздили багато цікавих місць у Польщі, оскільки хотіли познайомитися ближче з їхньою культурою. 

Я дуже рада, що мала змогу взяти участь у цій програмі, навчатися у Сілезькому університеті, вивчати дуже цікаві предмети, покращувати свої мовні навички як з польської, так і англійської мов, переймати досвід наших колег. Завдяки моїм одногрупникам і друзям ці 5 місяців були просто неймовірні і незабутні. Польща залишила лише прекрасні враження. По-перше, сама країна дуже красива, природа та архітектура зачаровують. По-друге, люди. Вони просто прекрасні та дуже чуйні, завжди готові допомогти.

Тетяна Зозуленко

Я завжди любила удосконалюватись у вивченні іноземних мов, ходила на сертифікатні програми на базі Острозької академії. І однією з умов участі в програмі Erasmus+ було знання англійської та польської мов. Також потрібно було мати хороший рейтинговий бал не менше 83. На щастя у мене все це було. 

Найбільш корисним елементом навчання було спілкування іноземними мовами (як польською, так і англійською). Живе мовлення та практика однозначно дали своє. Потік генерованої думки уже не був лише рідною мовою, але і трансформувався у інші. Хочу також зазначити, що Острозька академія сформувала дуже потуже та стійке наукове бачення та критичне мислення. Це мені не аби як допомагало, під час ведення дискусій разом із польськими студентами та викладачами. 

Мені не було складно адаптуватися. Я обожнюю подорожувати, навчатися та знайомитися з новими людьми, переймати їхній досвід. Всі мої викладачі у Зеленогурському університеті (ЗГУ) були неймовірними. Вони завжди цікаво проводили наші заняття. Це було живе та жваве спілкування, цікаві теми для обговорення. Мені також випала нагода взяти участь у конференції в Карлуві на тему «War as a problem of the modernworld». Це була моя перша міжнародна конференція, і мушу сказати, досвід просто неоціненний. Три дні в горах разом із цікавими спікерами та неймовірно красивими краєвидами мені дуже запам’яталися. 

Студентське життя в ЗГУ так як і в академії досить насичене. Завжди проводяться, якісь цікаві заходи, приїжджають спікери із інших країн та навіть із України. На благодійній основі проводився забіг від університету на 6 км дистанцію. Проводився також конкурс із пошуку золота. Організовували і тиждень слов’янської кухні. Проводилася й астрономічна ніч, де ми мали змогу поспостерігати за Юпітером, Сатурном та різноманітними сузір’ями. Сподобалося мені й те, що викладач Павел Волчак ознайомив нас із традиційною польською кухнею (журек, бігос, пірогі, сернік) та проводив для нас екскурсії околицями. Нам вдалося побачити статую найвищого Царя Всесвіту Ісуса Христа у Свебодзіні (вищого ніж в Ріо-де-Женейро).

Я старалася багато подорожувати та удосконалювати свої мовленнєві навички, і вважаю, що мені вдалося це зробити. Я відвідала Прагу, Берлін, Дрезден, Цюріх, Мілан, Бергамо, Вроцлав, Познань, Гданськ, Торунь, Варшаву, Констанц та ще багато інших цікавих місцин. Також разом із студентами із інших країн ми започаткували одну традицію: кожного тижня ми представляли національну кухню своєї країни під етнічну музику та національні традиції. На вечір української кухні ми варили борщ, смажили деруни, робили налисники із сиром.

Я зрозуміла, що мої очікування та надії не були марними. Польща – надзвичайно культурно-багата країна. Вона також вражає і своїми природними чудесами та пишною архітектурою. Містечко, у якому я навчалася, доволі комфортне, і у ньому є абсолютно все. Воно надзвичайно зелене та жваве. Є навіть центр науки Кеплера та найбільший у Європі сферичний кінотеатр, у якому транслюють як документальні, так і дитячі фільми. Щодо навчання можу сказати, що зараз я набагато впевненіше та вільніше почуваю себе під час спілкування англійською мовою, і мені це дуже подобається. Ми багато читали статтей, книг, дивилися фільми та писали доповіді, статті та есе саме англійською мовою. Спершу було незвично, але мені подобалося вдосконалюватися, і я отримувала від цього задоволення. 

Я вважаю, що майбутнє іде саме за вивченням іноземних мов, а зокрема англійської. Тому, на мою думку, доцільно було б збільшити кількість навчальних годин для вдосконалення саме профільного словникового запасу. Цікаво також було б, якби викладачі час від часу проводили для нас пари англійською мовою. 

Однозначно можу сказати, що це неймовірний шанс. І зараз розумію, чому я так хотіла стати частинкою Erasmus+. Так мені не вийшло з першого разу, але я не опустила руки. Я чекала цілий рік, але не просто чекала, а працювала над собою, удосконалювалася. І мені це вдалося! Я безмежно вдячна академії, деканові гуманітарного факультету Максиму Карповцю та проректорові з науково-педагогічної роботи Дмитру Шевчуку за те, що вони повірили в мене та мої можливості і впродовж мого перебування там завжди мене підтримували та допомагали. Тому, якщо ви ще досі вагаєтеся щодо участі у цій програмі, то я хочу розвіяти усі ваші сумніви. Однозначно спробуйте та йдіть до поставленої мети, і ви не пошкодуєте!

Дорогі студенти, не втрачайте шанс, подавайте заявки на різні проекти, обмінні програми за кордоном! Більше про Erasmus+ дізнавайтеся на офіційному сайті. 

https://erasmusplus.org.ua/erasmus/ka1-navchalna-mobilnist/granti-dlya-studentiv-vipusknikiv-vikladachiv-ta-inshikh-pratsivnikiv.html