Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Ресурси

Серед ресурсів, що надаються студентам, викладачам, працівникам та гостям університету наукова бібліотека, відділ кадрів, інформаційно-рекламний відділ, відділ міжнародних зв’язків, Центр вивчення спадщини Острозької академії, ресурсні центри, методичні кабінети.

В Національному університеті «Острозька академія» діє п'ять факультетів та Інститут права ім. І. Малиновського, студенти яких навчаються на 18 престижних спеціальностях.

Факультети
Корисне

При Острозькій академії створена велика кількість студентських організацій, а також проектів, у яких студенти беруть активну участь, мають змогу проявити свій творчий потенціал та реалізувати себе.

Дмитро Шевчук: «Erasmus+ є нагодою отримати неоціненний академічний досвід»

09 червня 2019

В кінці травня проректор з науково-педагогічної роботи, доктор філософських наук, професор Дмитро Шевчук відвідав Університет в Зеленій Ґурі, де мав можливість прочитати лекції для студентів та викладачів Інституту філософії.

- Ви нещодавно взяли участь в програмі мобільності Erasmus+, чи могли б Ви детальніше розповісти про цю програму та її можливості.

Д.Ш.: Erasmus+ - це програма академічної мобільності, яка фінансується Європейським Союзом. Вона має декілька напрямків. Окремо є програма викладання та стажування для викладачів. Існують також програми студентської мобільності. Безпосередньо я взяв участь в мобільності, пов'язаній із викладанням, тзв. Erasmus+ Teaching Mobility for Academic Staff. Протягом тижня мав заняття для студентів Інституту філософії Університету в Зеленій Ґурі в Польщі. Викладання передбачало лекційні заняття для студентів різних курсів бакалаврату та маґістеріуму спеціальностей «Філософія» та «Культурологія». Потрібно сказати, що між НаУОА та Університетом в Зеленій Ґурі уже декілька років відбувається плідна співпраця, зокрема, в реалізації програм академічного обміну. Цьогоріч окрім мого візиту відбувається також студентська мобільність протягом другого семестру.

- Про що були ваші лекції?

Д.Ш.: Я займаюся політичною філософією, а тому вирішив для студентів Зеленоґурського університету прочитати лекції з тематики, якою останнім часом займаюся. Зокрема, одна із лекцій була присвячена проблемі довіри, недовіри та контрдемократії. Інша лекція стосувалася трансформації людського буття в сучасному політичному світі. Також для студентів першого курсу провів заняття, на якому ми обговорили загальні проблеми сучасної філософії політики.

- Чи мали змогу Ви детальніше познайомитися із навчальними планами, методиками викладання, які використовують викладачі польського університету?

Д. Ш.: Звісно, мав можливість і моя програма перебування це також передбачала. Зокрема, протягом тижня, окрім занять, я зустрівся із директором Інституту філософії, низкою професорів. Потрібно сказати, що деякий досвід цього університету варто було б перейняти. А деякі наші інновації у викладанні, оцінці якості освіти, організації навчального процесу значною мірою зацікавили польських колег. Наприклад, я для них продемонстрував можливості наших систем QA, LitPro. Ми обговорили навчальні плани для філософів та культурологів. Домовилися про підготовку та реаліацію наукових та освітніх проектів. Суть Erasmus’a якраз і полягає в тому, що ми взаємно обмінюємося досвідом, в результаті чого має місце ситуація win-win. А у цілому, Erasmus+ є нагодою отримати неоціненний академічний досвід.

- А що саме НаУОА могла б запозичити від Зеленоґурського університету?

Д.Ш.: Я думаю, передусім спеціалізацію для філософії – Коучинґ і філософське консультування. Свого часу їхній Інститут філософії мав схожі проблеми, що нині маємо ми, – малі набори на спеціальність «Філософія». Вони тоді запровадили цю спеціалізацію, яка зробила філософію для абітурієнтів більш привабливою. Наша кафедра релігієзнавства та теології також розробила схожу освітню програму. Однак, думаю, з досвіду Зеленоґурського університету можна скористатися у плані того, як вони популяризували цю спеціалізацію серед абітурієнтів.