Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Ресурси

Серед ресурсів, що надаються студентам, викладачам, працівникам та гостям університету наукова бібліотека, відділ кадрів, інформаційно-рекламний відділ, відділ міжнародних зв’язків, Центр вивчення спадщини Острозької академії, ресурсні центри, методичні кабінети.

В Національному університеті «Острозька академія» діє п'ять факультетів та Інститут права ім. І. Малиновського, студенти яких навчаються на 18 престижних спеціальностях.

Факультети
Корисне

При Острозькій академії створена велика кількість студентських організацій, а також проектів, у яких студенти беруть активну участь, мають змогу проявити свій творчий потенціал та реалізувати себе.

ХХІІ Міжнародний Літній Курс «Орф-Шульверк» – школа педагогіки в Острозькій академії

02 серпня 2019

На базі Національного університету «Острозька академія» з 29 липня проходить ХХІІ Міжнародний Літній Курс «Орф-Шульверк» – 5-денне навчання із музичної креативної педагогіки, що полягає в інтеграції музики-мови-руху-танцю як процесу міжкультурного спілкування. Темою курсу є: «Елементальна музична та танцювальна освіта, натхненна музичним стилем та формою Бароко». Реалізація цього проекту вперше здійснюється за межами Європейського союзу. Співорганізаторами заходу є громадська організація «Орф-Шульверк Асоціація України», Національний університет «Острозька академія» та управління культури і туризму Рівненської облдержадміністрації. 

За словами організаторів, метою курсу є поглиблення та подальший розвиток принципів цілісності елементарної музичної і танцювальної педагогіки (для загальноосвітніх, музичних шкіл та інших освітніх установ). Курс присвячений музиці і танцям Бароко. Учасники навчаються інтегрувати високу музику Бароко в музичні ігрові заняття з маленькими дітьми. 

«Унікальність цієї події в тому, що саме Україну було обрано для проведення цього курсу серед усіх країн, які не входять до Європейського союзу. Це є великою можливістю для українців запропонувати зміни у реформі системи освіти, адже 68 учасників курсу – це українці із різних куточків держави.  Це і викладачі дитячих садочків, шкіл загальноосвітніх і музичних, логопеди, психологи. В Острозькій академії надзвичайно хороша історична атмосфера, що сприяє швидкому сприйняттю інформації – учасники швидко вчаться, нібито оживають тут», – розповідає музикознавець, теоретик, президент Орф-Шульверк Асоціації України Світлана Фір.

У семінарі беруть участь близько 100 учасників з різних країн  – України, Австрії, Словаччини, Чехії, Туреччини, Південої Кореї, Угорщини. Це, зокрема, студенти, викладачі, педагоги і терапевти. Лектори семінару  – міжнародні експерти Орф Шульверку, які проживають у Чехії, Словаччині, Австрії, Угорщині та Україні.

Серед учасників та співорганізаторів «Орф-Шульверку» також є викладачі Національного університету «Острозька академія», зокрема  доктор психологічних наук, професор кафедри психології та педагогіки Галина Гандзілевська, яка відвідувала майстер-класи, тренінги та лекції цього  курсу.

«На сьогодні знайома із багатьма інноваційними інтерактивними методами, які сприяють розвитку пізнавальної сфери особистості, починаючи з раннього віку. Уже неодноразово розповідала про метод психодрами, який використовую на заняттях із студентами, та презентую його не лише як метод терапії, а і як метод навчання, тобто навчання через дію. Знайомство із прийомами Орф-педагогіки, зокрема на майстернях Ленки Поспішілової, Віри Золкіної, Світлани Фір, Тетяни Черноус, дозволило мені зрозуміти, яким чином можна поєднати драму з іншими видами творчої діяльності. Особливо, думаю, цікаво буде поділитися досвідом зі студентами спеціальності «Початкова освіта», адже вони отримають відповіді на такі не прості питання,  як навчити дітей саморегуляції, сприяти самопрезентації у навчальній діяльності, і найголовніше – зацікавити. Про одне і те саме можна розповідати різними, доступними способами – рухом, співом, ритмічним малюнком, грою на музичних інструментах, слуханням музики, танцем, зберігаючи при цьому національні традиції, історичні контексти. Така інтеграція формує готовність до імпровізації, розблоковує спонтанність і креативність дитини, а сам учитель має можливість творчо самореалізуватися і, звичайно, отримати задоволення від професійної діяльності. Заняття у такому форматі сприяють відновленню особистісних ресурсів, а тому й для психологів це теж чудовий інструмент», – ділиться враженнями Галина Гандзілевська.

Нагадаємо, що в Острозькій академії цьогоріч здійснюється набір на нову спеціальність «Початкова освіта», дисципліни  на якій і викладатиме Галина Гандзілевська. Це вказує на новітній та сучасний підхід у підготовці фахівців за цією спеціальністю. Бакалавр початкової освіти Національного університету «Острозька академія» – це не просто вчитель початкових класів з індивідуальним стилем  та рівнем майстерності, а також менеджер початкової освіти, реформатор та інноватор системи початкової освіти в Україні.