Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Перша у Рівненській області журналістська лабораторія «J.Lab» завершила краудфандинговий збір

28.12.2014

J.Lab — це журналістська лабораторія, яка з жовтня 2014 року функціонує при кафедрі журналістики Національного університету «Острозька академія». J.Lab створює умови для навчання майбутніх журналістів, організовує зустрічі з успішними медіа-спеціалістами, забезпечує своїх резидентів необхідною базою для створення власних медіа-проектів.

У листопаді 2014 року, аби мати можливість закуповувати необхідне обладнання, оплачувати гонорари медіа-тренерам і кращим студентам, а також презентувати J.Lab в інших університетах, лабораторія розпочала кампанію (https://biggggidea.com/project/857) зі збору коштів на платформі «Спільнокошт», де стала першим проектом з Острозької академії та Рівненської області.

«Ідея податися на Спільнокошт була спонтанною і абсолютно необдуманою. На одному з порталів громадянської активності ми побачили оголошення про конкурс відбору проектів на програму „Посилюй добрі рішення“. Ми подали коротку інформацію і пройшли... Ми розуміли, що наш проект потребує розголосу, критики, нових ідей, популяризації. Надія була також і на фінансову підтримку»,

розповів засновник лабораторії, старший викладач кафедри журналістики НаУ «Острозька академія» Роман Шулик.

Big Idea або Спільнокошт — платформа колективного фінансування проектів, що працює за принципом краудфандингу: автори пропонують свої проекти і через сайт збирають кошти на їх реалізацію. За 50 днів завдяки Big Idea проект «J.Lab» зібрав 43 800 грн, хоча планувалося зібрати 30 000. 28 000 грн фондувала міжнародна організація Pact Inc., що підтримувала J.Lab від початку кампанії на Спільнокошті.

Pact Inc. працює у всьому світі з громадськими організаціями, місцевою владою та бізнесом у сферах охорони здоров’я, забезпечення засобів існування та доступу до природних ресурсів. За правилами Спільнокошту, якщо проект не збирає потрібну суму, зібрані кошти повертаються вкладникам, а проект знімається з сайту, тому без підтримки Pact Inc. в Україні J.Lab не зміг би успішно завершити збір коштів.

«J.Lab був учасником програми „Посилюй добрі рішення“, яка передбачала менторську підтримку команд ще на етапі формування самого проекту, а також дофінансування проектів. За умовами програми, проекти отримують додатковий грант на 28 тисяч гривень від фонд Pact.Inc в Україні, якщо зібрано не менше 50% від заявленої суми. Вважаю, що успіх проекту великою мірою залежить від співучасті, і чим більше є людей та організацій, зацікавлених ділитися думками, досвідом, ресурсами, тим сильнішими ми стаємо»,

 розповіла координатор Спільнокошту Віта Бажан.

Також Віта Бажан вважає, що для J.Lab досвід Спільнокошту був особливо корисний, адже це гарна нагода протестувати потенціал проекту, команди, людей, партнерів, проте координаторам Спільнокошту хотілося б, щоб такий інструмент, як краудфандингова платформа використовувався на всю потужність і навіть більше. Однак все ж команда Спільнокошту підтримує J.Lab і сподівається, що отриманий досвід допоможе проекту у майбутньому.

«Чи я вірю у проект? Так. І я теж є серед доброчинців. Я б хотіла побажати більше професійності, дорослості та виваженої гнучкості. Якщо прийняті рішення неефективні, то шукати нові та знову тестувати їх. Якщо аналізувати історії успішних людей чи проектів, вони ніколи не консервувалися на своїй першій версії. А для лабораторії бажаю досягти своєї цілі — доповнювати теорію практикою, щоб випускати нові покоління конкурентних журналістів. Головне — завтра бути кращим, ніж сьогодні»,

 зауважила Віта.

Найвагоміші внески робили і випускники Острозької академії, зокрема, випускник академії, а зараз провідний експерт аналітичного центру «Відкрита політика», політолог і журналіст Павло Булгак.

«Я думаю, J.Lab — це чудова можливість об’єднати зусилля випускників ОА, які реалізували себе у журналістиці, політології та PR, і разом зробити щось корисне для університету. J.Lab може стати тим майданчиком для неформального спілкування і обміну досвідом та знаннями між різними поколіннями випускників і студентами, які хочуть здобути практичні навички... J.Lab — це дуже гарна і конкретна візуалізація благодійності, яка корисна всім»,

 зазначив Павло у своєму інтерв’ю для J.Lab.

Як розповів засновник J.Lab Роман Шулик, вагомі внески робили навіть особисто незнайомі з керівництвом лабораторії люди:

«Цікавий факт — першим великим вкладником став проректор Київського університету імені Т. Шевченка Володимир Бугров. 1000 гривень від людини, яку не знав жоден із членів команди... Це була дуже приємна несподіванка».

Фондували і студенти Національного університету «Острозька академія».

«Підтримати J.Lab повинен був кожен студент ОА, оскільки за останні 3 роки це найкраща та найперспективніша ініціатива для острозького студентства. Я підтримую цей проект, бо бачу його користь уже зараз. Тільки тут ми можемо втілювати в життя свої найсміливіші ідеї. Уже сьогодні на основі J.Lab функціонує глянець „SELO“. Гроші — це найменше, чим можна віддячити за можливості, які дає лабораторія»,

 розповіла студентка 3 курсу спеціальності журналістика НУ «Острозька академія» Анна Калаур.

За словами Романа Шулика, журналістська лабораторія і надалі планує розвиватися і шукати нових шляхів фінансування. Як зазначено на сторінці проекту на Спільнокошті, надалі J.Lab розраховує залучати кошти спонсорів, рекламодавців та грантових програм.

Теги: J.lab, журналісти, велика ідея