Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Духовний фронт: про духовно-моральне виховання дітей і молоді

30.05.2022

30 травня у Національному університеті «Острозька академія» відбулася презентація програмного і навчально-методичного забезпечення курсів духовно-морального спрямування у 5 класі нової української школи.

«Ми запросили вас, щоб поспілкуватися на надзвичайно важливу тему духовно-морального виховання дітей і молоді. Сьогодні багато авторів й освітян працюють над тим, щоб підготувати належні матеріали для наших п’ятикласників Нової української школи, бо завдяки зусиллям багатьох педагогів курси духовно-морального спрямування входитимуть до навчального плану. Надзвичайно важливо, які цінності будуть прищеплюватися нашому молодому поколінню. Ми б дуже хотіли, аби цими цінностями стали українські національні, зокрема християнські цінності, які перевірені тривалим досвідом нашим і вітчизняним»,

зауважив Василь Жуковський, доктор педагогічних наук, професор Національного університету «Острозька академія».

З вітальним словом звернулися: Віктор Самчук, начальник управління освіти, молоді і спорту Острозької міської ради; Володимир Марущенко, голова Громадської ради з питань співпраці з церквами та релігійними організаціями при МОН України; Оксана Віролайнен, фахівчиня вищої категорії сектору експериментальної педагогіки відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України.

Віктор Самчук зазначив, що Острожчина активно працює в духовно-моральному напрямку, а також побажав усім учасникам вебінару натхненної праці, терпіння до учнів, креативних ідей у викладанні і вчителюванні.

«Головне завдання нашої Громадської ради робити все, щоб була створена окрема комісія з етики й предметів духовно-морального спрямування. В Україні є система й колектив людей, які сприяють тому, щоб такі предмети посіли своє чільне місце в нашій освіті й вихованні. Вплив вчителя на дітей і на батьків достатньо вагомий. Ті, хто розуміє важливість християнської етики, предметів духовно-морального спрямування, виховання в дитини людяності, відрізняються від усіх інших. Найважливіше, щоб дитина сформувалася як людина. Це велике досягнення»,

сказав Володимир Марущенко.

Фахівчиня вищої категорії сектору експериментальної педагогіки відділу інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України Оксана Віролайнен наголосила:

«Одним із пріоритетних завдань у розбудові нової школи є формування в учнів системи загальнолюдських, морально-етичних та соціально-політичних цінностей. У центрі освіти має перебувати виховання в учнів відповідальності за себе, за добробут нашої країни. Ми разом створюємо нову українську школу, одухотворену, зміцнену, вдосконалену в умовах військової агресії зі сторони росії. Плідної праці задля великої перемоги й Божого нам всім благословення!».

Оксана Матласевич, докторка психологічних наук, доцентка, завідувачка кафедри педагогіки і психології Національного університету «Острозька академія» виступила з темою «Формування психологічної стійкості молодших підлітків (5-6 класи НУШ) на основі духовно-моральних цінностей». 

«Аби вчитель навчив своїх вихованців добру, він сам має бути добрим. Щоб посіяти зерно цінностей, вчитель повинен наслідувати ці цінності, бо діти відчувають енергію, яка є всередині нас. З підлітками важливо говорити про цінності»,

зазначила Оксана Матласевич.

Спікерка додала, що складовими психологічної стійкості є ефективна дія, корисне мислення, взаємопідтримка та ефективна співдія, ефективна регуляція енергії та емоцій.

«Цінності вказують нам шлях, куди йти, тому важливо бути з ними у зв’язку. Зараз той час, великий шанс для всієї України сформувати такі цінності, які виведуть нас на новий, якісно вищий рівень життя»,

підсумувала Оксана Матласевич.

Під час вебінару відбулося представлення двох програм: «Духовність і мораль в житті людини і суспільства» й «Основи християнської етики» для учнів 5-6 класів.

Про особливості модельної навчальної програми «Духовність і мораль в житті людини і суспільства» та підручників для учнів 5-6 класів закладів НУШ розповіли: Ірина Сіданіч, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри педагогіки, адміністрування і спеціальної освіти Навчально-наукового інституту менеджменту та психології ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПНУ, а також Олена Рогова, професорка кафедри філософії КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради, кандидат філософських наук.

Олена Рогова зазначила, що метою курсу «Духовність і мораль в житті людини і суспільства» є розкриття змісту духовності і моралі; розвиток пізнавального й емоційного інтересу учнів до вивчення курсу; розкриття особливостей і цінностей духовної і моральної поведінки особистості в сім’ї, класі, громаді, державі, природі; формування відповідних духовних і моральних компетентностей.

«Курси духовно-морального спрямування потрібні сучасній освіті, щоб вивести її на новий – інший рівень. Значення цих курсів велике, адже від того, яким буде вектор застосування всіх знань наших випускників, залежатиме загалом наше майбутнє. Тому ми повинні бути щасливими, бо є дотичними до цих процесів і можемо щось зробити сьогодні, аби наше завтра справді змінилося й Україна була процвітаючою, духовною країною»,

підсумувала Олена Рогова.

Про програмне і науково-методичне забезпечення викладання предметів духовно-морального спрямування на християнських моральних цінностях наголосили: Василь Жуковський, доктор педагогічних наук, професор Національного університету «Острозька академія», а також Ганна Самолюк, учителька християнської етики, заступниця директора опорного навчального закладу «Заводська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Тернопільської області.

Василь Жуковський зауважив:

«Курс «Основи християнської етики» має найбільші напрацювання програмного, навчально-методичного й педагогічного забезпечення в нашій державі. Психологічні й соціологічні дослідження, проведені серед школярів, батьків, директорів шкіл, учнів свідчать, що це надзвичайно ефективний та улюблений курс наших дітей. Ми пропонуємо оновлений курс «Основи християнської етики» для 5 класу. До складу авторського колективу входять науковці і вчителі-практики з різних областей України, усіх християнських конфесій, чоловічої й жіночої статі, різних предметів».

Василь Жуковський підсумував: чудеса стійкості, героїзму, військового таланту, єдності, волонтерства, які демонструють сьогодні українці, викликають захоплення й підтримку у всього світу. У цьому є велика заслуга учителів християнської етики і, звичайно, нашого патріотичного духовенства.