Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Психологічний фронт: про створення прогностичних казок

22.04.2022

Академія української преси спільно з Національним університетом «Острозька академія» реалізовують волонтерський проєкт з протидії дезінформації, підтримки психологічної та фізичної безпеки.

У рамках проекту 22 квітня відбувся вебсемінар «Прогностична казка «Вихід є». Під час нього спікерки розповіли про колективну травму й етапи її проживання.

Докторка психологічних наук, професорка кафедри психології та педагогіки НаУОА, гарантка освітньої програми «Початкова освіта з поглибленим вивченням англійської мови» Галина Гандзілевська зазначила:

«Про роль казки ми вже неодноразово говорили. Сьогодні закцентуємо увагу на одній із її надзвичано важливих функцій –прогностичній. За допомогою цієї функції можна передбачити, продіагностувати потенційний розвиток подій, спрогнозувати розгортання життєвого сценарію, як індивідуального, так і колективного. Я вивчала психології життєвих сценаріїв, зокрема передачу з покоління в покоління ресурсів наших предків і травматичного досвіду».

Спікерка розповіла, якщо рана не оброблена, не загоєна, то вона буде ще довго боліти. На індивідуальному рівні шокова травма може зумовлювати деструктивну, негативну сторону життєвого сценарію. За словами Галини Гандзілевської, зараз ми переживаємо колективний біль, який веде нас до колективної травми.

«Сьогоднішня казка демонструє всі фази проживання горя чи втрати за загальною моделлю Кюблер-Росс: заперечення або шок, злість, торгівля, депресія, прийняття. Сподіваємось, що ця казка стане хорошими ліками для наших ран і зміцнить віру в те, що вихід завжди є. Ми зможемо разом знайти той шлях, який буде вести нас до світла»,

додала Галина Гандзілевська.

Участь у вебсемінарі взяла і психологиня Олена Ратінська. Вона закцентувала увагу на техніці й методиці організації створення прогностичних казок.

«Прогностичні казки є важливими, бо дають нам надію, що все буде добре, навіть якщо зараз ми відчуваємо біль чи інші почуття. Тут немає відчаю, адже він блокує думки про майбутнє. У цій казці є протистояння з темрявою, тобто із самою травмою, а не з тим, хто її спричинив»,

додала Олена Ратінська.

За словами пані Олени, варто спробувати зрозуміти, на якому етапі проживання знаходиться наше суспільство в цій казці, а також як кожен індивідуально переживає свій травматичний досвід. Олена Ратінська підсумувала: прогностична казка розповідає про те, що наше добре може зруйнувати будь-які перешкоди. 

До слова, за цим покликанням можна переглянути п’ятий вебсемінар Галини Гандзілевської й Олени Ратінської «Гумор як ресурс: малювання історій, створення коміксів».

 

Читайте також: