Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Ресурси

Серед ресурсів, що надаються студентам, викладачам, працівникам та гостям університету наукова бібліотека, редакційно-видавничий відділ, відділ зв’язків з громадськістю, Центр вивчення спадщини Острозької академії, відділ працевлаштування, ресурсні центри, методичні кабінети.

В Національному університеті «Острозька академія» діє п'ять факультетів та Інститут права ім. І. Малиновського, студенти яких навчаються на шістнадцяти престижних спеціальностях.

Факультети
Корисне

При Острозькій академії створена велика кількість студентських організацій, а також проектів, у яких студенти беруть активну участь, мають змогу проявити свій творчий потенціал та реалізувати себе.

В Острозькій академії дбають про високу якість наукових робіт

24 травня 2017

Національний університет «Острозька академія» долучився до проекту Сприяння академічній доброчесності в Україні (SAIUP), який стартував в Україні минулого року.

За словами директора Наукової бібліотеки Острозької академії, кандидата психологічних наук Юрія Коцюка, проект започаткували Американські ради з освіти за участі Міністерства освіти і науки України та за підтримки Посольства Сполучених Штатів Америки.

«Першочергово проект був зорієнований на десять університетів України, утім починання активно підхопили й українські бібліотеки. Завдяки ініціативі Української бібліотечної асоціації та проекту „Культура академічної доброчесності: роль бібліотек“ Наукова бібліотека Острозької академії також долучилася до процесу впровадження академічної доброчесності, оскільки проблема шахраювання із написанням академічних текстів сьогодні надзвичайно актуальна для всієї української наукової спільноти»,

розповідає Юрій Коцюк.

На думку пана Юрія, одним із важливих інструментів на шляху академічної доброчесності є використання автоматизованих засобів перевірки текстів на плагіат. Так, відповідно до попередніх досліджень, проведених ним серед студентської молоді та професорсько-викладацького складу, самі ж респонденти запропонували обов’язкову перевірку на плагіат академічних текстів. Опитані вважають, що однією із причин, яка змушує вдаватися до плагіату під час написання наукових робіт, є відсутність відповідальності за це.

Тому в Національному університеті «Острозька академія» прийняли рішення використовувати обов'язкову перевірку на плагіат автоматизованим інструментом на базі ІС «Moodle». Таким інструментом став модуль «Unplag» від молодої української компанії ТОВ «Антиплагіат». Така інтеграція двох систем надасть можливість автоматизувати процес перевірки, адже роботи студенти завантажуватимуть в систему Moodle і вони автоматично будуть перевірятися на плагіат. Викладач отримуватиме інформативний звіт із перевірки кожної роботи в своєму курсі без необхідності використовувати інші системи чи засоби для збору текстів. Це міжнародна практика з інтеграції систем, яка впроваджується в Острозькій академії.

«Цьогоріч в рамках співпраці нашого університету та компанії „Антиплагіат“ розробників ПЗ „Unplag“ будуть перевірятися усі роботи не тільки через внутрішню базу навчального закладу, а й через інтернет-джерела. Найбільше серед них — бакалаврські, решта — магістерські і дипломні. Разом з тим, не варто сподіватися лише на технічні засоби перевірки, оскільки головні зміни мають відбутися у свідомості. Тому студентам-першокурсникам ми постійно проводимо лекції, присвячені академічній доброчесності, на яких пояснюємо, що таке плагіат, які його прояви, як правильно оформляти цитати та покликання тощо. Як на мене, боротьба з плагіатом має бути комплексною і повинна починатися не на рівні університету, а ще у школі. Після школи першокурсники навіть не усвідомлюють, що написані ними роботи можуть виявитися плагіатом»,

додає Юрій Коцюк.