Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Ресурси

Серед ресурсів, що надаються студентам, викладачам, працівникам та гостям університету наукова бібліотека, редакційно-видавничий відділ, відділ зв’язків з громадськістю, Центр вивчення спадщини Острозької академії, відділ працевлаштування, ресурсні центри, методичні кабінети.

В Національному університеті «Острозька академія» діє п'ять факультетів та Інститут права ім. І. Малиновського, студенти яких навчаються на шістнадцяти престижних спеціальностях.

Факультети
Корисне

При Острозькій академії створена велика кількість студентських організацій, а також проектів, у яких студенти беруть активну участь, мають змогу проявити свій творчий потенціал та реалізувати себе.

Студент – для університету чи університет – для студента?

25 лютого 2016

Про це розповідав спудеям Острозької академії 25 лютого професор факультету Artes Liberales Варшавського університету, Президент Міжнародного благодійного фонду «Міжнародний фонд дослідження освітньої політики» Тарас Фініков.

У будь-якій сфері товарів завжди є бренд, який задає тенденцію іншим підприємцям та слугує своєрідним прикладом якісного показника. Чи можна визначити такий бренд у сфері освітніх послуг? Член колегії Міністерства освіти і науки Тарас Фініков переконаний, що в європейському напрямі варто виокремити дві найістотніші траєкторії: британська (Оксфорд, Кембрідж) та варшавська (Познанський, Варшавський, Ягелонський університети). Проте рівень вищої освіти все ж варто визначати не за провідними вишами країни, а за середньостатистичними.

"Ми маємо звертати увагу не на показники роботи університету імені Шевченка у Києві, Франка — у Львові, Каразіна — у Харкові. Треба дивитися на університети Кіровограду, Черкас, Ужгороду, Одеси — саме вони дають оцінку загальної картини",

говорить професор.

Чим же відрізняється загальна картина української освіти від європейської? Справа у студентоцентричній моделі. Вона забезпечує чисельні повноваження саме студентів університету, яким надаються освітні послуги. Простіше кажучи, університет — для студента, а не студент — для університету. До переліку інструментів інноваційного навчання варто включити заохочення соціальної активності, наукової роботи, стимулювання академактивності. Тарас Фініков запевняє, що вища освіта має навчити студента аналізувати, критично мислити, приймати рішення, працювати в трансдисциплінарній команді.

Новий закон "Про освіту" 2015-го року зробив перші кроки на шляху до студентоцентричної моделі вищої школив Україні, надавши студентам змогу обирати чверть предметів для вивчення. Та представник польського університету переконує, що в нашій країні відсутня ресурсна підтримка нововведення.

" Декларовано, проте не гарантовано",

стверджує Тарас Володимирович.

Світова практика переконує, що надважливою задачею є не лише передати знання, а й розвити навички та мотивувати студента до ефективного навчання.

" Ми не можемо говорити лише про те, якого випускника чекає Україна, ми маємо думати про те, якого випускника чекає Європа",

коментує Тарас Фініков.