Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

У Острозькій академії обговорювали питання реформації

19.04.2016

ІІ Міжнародна науково-практична конференція під назвою «Реформація: східноєвропейські виміри» проходила з 13 по 15 квітня в стінах Національного університету «Острозька академія».

Під час пленарних та секційних засідань обговорювали питання реформації, протестантизму та лютеранства. У конференції брали участь представники християнської інтелігенції, священнослужителі, студенти та викладачі ВНЗ з різних країн Європи: Національний університет «Острозька академія» (Україна), Ресурсно-дослідницький центр Євро-Азіатської акредитаційної асоціації, Центр дослідження релігії Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова (Україна), Санкт-Петербурзький християнський університет (Росія), Інститут релігієзнавства Ягеллонського університету (Польща), Євангельський теологічний університет (Бельгія), Європейський гуманітарний університет (Литва) та Міжнародний університет LCC (Литва).

За словами проректора університету Петра Кралюка, недарма в Острозі  проводять таку конференцію, оскільки мова йде про безпосередню участь цього міста у реформаційному русі XVI століття:

  «Історія Острога так чи інакше пов’язана з реформаційним рухом. В цей період князь Острозький своєю діяльністю виявляв інтерес до реформації. Друк Острозької Біблії, написання полемічних творів, відкриття єзуїтської вищої школи мали неабиякий зв'язок з розвитком реформаційного руху в Європі».

Реформаційний рух був унікальним соціально-політичним, культурним та релігійним явищем Європи у XVI ст. Незважаючи на те, що безпосередньо на українських землях, що перебували у складі Великого князівства Литовського, а пізніше – Речі Посполитої, реформація католицизму не здійснювалась так активно, як в Німеччині та Швейцарії. Все ж ідеї очищення церкви та доступність догматів віри мирянам стали популярними і у нас. Завдяки реформації відбулося розповсюдження просвітницьких та полемічних ідей у другій половині XVI ст., що сприяли становленню української соціально-політичної та теологічної думки. На сьогодні розглядають питання другої хвилі реформації, оскільки у християн змінилося бачення суті релігії.

«В наш час реформація досить часто проявляється як оновлення обрядово-культової практики християнських церков в умовах глобалізованості та інкультурації світу. Проте таке оновлення призводить до послаблення ролі релігії в житті людини, а не навпаки. Лютер, Цвінглі та Кальвін намагались зробити християнство більш доступним та зрозумілим. В сучасних мовах така спрямованість, на жаль, призводить до відчуження. Саме тому багато дослідників говорять про потребу в наступній хвилі реформації, яка буде спрямована не стільки на реформування, скільки на відродження істинності християнського віровчення»,

зазначила старший викладач кафедри релігієзнавства і теології, кандидат історичних наук Катерина Якуніна.

Варто також згадати, що в рамках ІІ Міжнародної науково-практичної конференції в Острозькій академії виступав Київський симфонічний  оркестр і хор, котрі добре відомі своїми вагомими програмами допомоги вдовам, сиротам, переселенцям і жертвам АТО.