Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Ресурси

Серед ресурсів, що надаються студентам, викладачам, працівникам та гостям університету наукова бібліотека, редакційно-видавничий відділ, відділ зв’язків з громадськістю, Центр вивчення спадщини Острозької академії, відділ працевлаштування, ресурсні центри, методичні кабінети.

В Національному університеті «Острозька академія» діє п'ять факультетів та Інститут права ім. І. Малиновського, студенти яких навчаються на шістнадцяти престижних спеціальностях.

Факультети
Корисне

При Острозькій академії створена велика кількість студентських організацій, а також проектів, у яких студенти беруть активну участь, мають змогу проявити свій творчий потенціал та реалізувати себе.

Про гендерну соціалізацію, гендерні ролі та стереотипи

22 вересня 2015

Cтуденти та викладачі Національного університету «Острозька академія» 22 вересня мали змогу послухали лекцію на тему: «Гендерна соціалізація. Гендерні ролі та стереотипи».

Проект «Гендерний мейнстримінг у вищих навчальних закладах України» реалізується в Острозькій академії упродовж вересня-жовтня 2015 р. за підтримки Фінського фонду місцевого співробітництва. Він передбачає два етапи: лекції та анкетування. Першу лекцію читала доцент кафедри культурології та філософії, завідувач кафедри гендерних досліджень Марія Петрушкевич.

«Гендер — це система цінностей, норм і характеристик чоловічої і жіночої поведінки, стилю життя, ролей і стосунків між статями. З поняттями гендерної соціалізації та стереотипів людина стикається щодня, адже гендерне формування особистості кожного індивіда розпочинається ще до його народження»,

зазначила лектор.

Під час лекції розглядалися такі поняття як гендерна соціалізація особистості, гендерна та соціальна роль. Також Марія Петрушкевич акцентувала увагу на тому, що формування гендерної особистості залежить від різних навколишніх чинників. Зокрема важливу роль відіграє суспільство, в якому живе особистість, сімейне виховання та освітньо-виховні установи.

«Головна роль у гендерному вихованні належить освітньо-виховним установам. Дитина проходить через низку установ, утворених суспільством: дошкільні, середні, вищі навчальні заклади, позанавчальні заклади та установи культури. На шкільні роки дитини припадає основний період формування гендерної культури, громадянських цінностей, самоусвідомлення себе чоловіком або жінкою. Також важлива роль у формуванні гендерних цінностей належить сімейному вихованню. Саме в родині у світогляді молодої людини формуються базові уявлення щодо поняття чоловічого і жіночого»,

зауважила Марія Стефанівна.

Під час лекції також було розглянуто поняття гендерних стереотипів, які формуються разом із розвитком суспільства. У деяких країнах люди намагаються зруйнувати систему стереотипів, але очевидно, що на місці старих формуються все нові і нові стереотипи, які впливають і, деякою мірою, заважають самореалізації індивіда.

До лекційного заняття також були включені вправи та ігрові завдання для слухачів. Аудиторія брала активну участь у обговоренні різних ситуацій.

«На сучасному етапі розвитку суспільних взаємовідносин питання гендеру є, як ніколи, важливим. Лекція стала цінним досвідом: уніфікована інформація подана у легкій, доступній формі. Немає нічого зайвого. Наочне зображення та життєві приклади сприяли розумінню матеріалу. Особливої уваги заслуговує те, що лектор використала елементи інтерактиву, своєрідні завдання для слухачів, що значно оживило аудиторію»,

поділилася враженнями студентка третього курсу гуманітарного факультету Катерина Дудар.