Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Ресурси

Серед ресурсів, що надаються студентам, викладачам, працівникам та гостям університету наукова бібліотека, редакційно-видавничий відділ, відділ зв’язків з громадськістю, Центр вивчення спадщини Острозької академії, відділ працевлаштування, ресурсні центри, методичні кабінети.

В Національному університеті «Острозька академія» діє п'ять факультетів та Інститут права ім. І. Малиновського, студенти яких навчаються на шістнадцяти престижних спеціальностях.

Факультети
Корисне

При Острозькій академії створена велика кількість студентських організацій, а також проектів, у яких студенти беруть активну участь, мають змогу проявити свій творчий потенціал та реалізувати себе.

В Острозькій академії обговорили актуальні проблеми громадянської освіти

20 червня 2013

У Національному університеті «Острозька академія» 19 червня відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми громадянської освіти та виховання: український та зарубіжний досвід». Серед учасників — представники педагогічних кадрів середніх та вищих навчальних закладів, молоді науковці, лідери молодіжних громадських організацій. Захід організований громадською організацією «Центр демократичного лідерства», Інститутом глобальних стратегій управління Національного університету «Острозька академія» за сприяння Рівненської обласної ради та Відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні.

Мета заходу — обмін досвідом, аналіз основних проблем громадянської освіти, розробка спільними зусиллями загальних рекомендацій для Міністерства освіти щодо «Концепції громадянського освіти та виховання», а також конкретних рекомендацій з використанням інноваційних методів на уроках з громадянської освіти.

Учасників конференції привітали ректор Національного університету «Острозька академія», доктор психологічних наук, професор Ігор Пасічник та проректор з навчально-наукової роботи, доктор філософських наук, професор Петро Кралюк. «Символічно, що саме в Острозькій академії відбувається така конференція, адже такі поняття як освіта і, зокрема, громадянська освіта були закладені саме тут, в Острозі», — зазначив Ігор Демидович.

Конференція складалася із двох частин: пленарного та секційного засідань. У рамках першого кандидат наук з державного управління, старший викладач кафедри документознавства та інформаційної діяльності НаУОА, директор громадської організації «Центр демократичного лідерства» Ольга Батіщева презентувала проект «Громадянська освіта». За допомогою Skype-зв’язку своїми баченнями завдань громадянської освіти в Україні за результатами 20-річного досвіду роботи в українському парламенті поділилася Елеонор Валентайн — директор програми сприяння розвитку українського парламенту, Університет штату Огайо.

Про співвідношення громадянської й політичної освіти у міжнародному контексті розповів доктор політичних наук, завідувач кафедри політології Національного університету Києво-Могилянська академія Олександр Дем’янчук. Доповідь на тему: «Адаптивність світового досвіду громадянської освіти» підготував доктор політичних наук, провідний науковий співробітник Інституту політичних і етнонаціональних досліджень ім. І.Ф.Кураса Сергій Римаренко.

У рамках секційних засідань учасники працювали у таких напрямах: громадянська свідомість та позиція української молоді в контексті сучасного політичного дискурсу; нові цінності та пріоритети громадянської освіти; проблеми ефективності громадянської освіти в Україні та шляхи їх подолання; інноваційні методи викладання у громадянській освіті; потенціал молодіжних організацій в контексті формування активної громадянської позиції молоді та особливості й адаптація зарубіжного досвіду у сфері громадянської освіти та виховання.

«Унікальність заходу полягає в тому, що він проводився в рамках проекту, який єдиний з України отримав престижний ґрант від Агенції з міжнародного розвитку США (Аlumni innovation engagement grant program). Також він об’єднав найактивніших, соціально відповідальних педагогів, учні яких отримують перемоги у всеукраїнських конкурсах та олімпіадах. Конференція стала платформою для спілкування, обміну думками та ідеями між представниками різних інститутів громадянського суспільства, що формується: вчителями шкіл, які викладають суспільствознавчі дисципліни, викладачами університетів, науковцями, лідерами громадських організацій, представниками органів місцевої влади», — розповіла Ольга Батіщева, співорганізатор конференції.

До роботи у конференції долучилося близько 40 учасників з багатьох міст України (Київ, Донецьк, Дніпропетровськ, Марганець, Запоріжжя, Полтава, Сімферополь, Кривий Ріг, Ялта, Житомир, Прилуки, Радивилів, Острог та ін.) та з-за кордону (США, Австралія, Польща, Казахстан).

За результатами проведення конференції планується видати збірник наукових матеріалів.

  В Острозькій академії обговорили актуальні проблеми громадянської освіти