ОПП "ЛІТЕРАТУРНА ТВОРЧІСТЬ". 035.01 Українська мова та література
Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)
Галузь знань: 03 Гуманітарні науки
Спеціальність: 035 Філологія (035.01 Українська мова та література)
Гарант освітньої програми: Пухонська Оксана Ярославівна, доктор філологічних наук, доцент
Мета освітньо-професійної програми: підготувати національно свідомих, компетентних фахівців, здатних розв’язувати складні професійні завдання та практичні проблеми в галузі української філології та гуманітаристики загалом, творчо вирішувати типові робочі завдання, володіти досконалим усним і писемним мовленням у різних комунікативних ситуаціях, готових до самостійної творчої, менеджерської, літературно-критичної та дослідницької діяльності.
Особливості ОПП:
Викладання спеціальних курсів, зорієнтованих на сучасний літературний процес, на специфіку сучасного книжкового ринку та літературного менеджменту. Упровадження деяких дисциплін англійською мовою, а також таких, які удосконалюють та розвивають творчі задатки.
Компоненти освітньої програми
Назва ОПП |
Літературна творчість |
|
Рівень вищої освіти |
Перший (бакалаврський) |
|
Галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності) |
03 Гуманітарні науки 035 Філологія 035.01 Українська мова і література |
|
Мета освітньо-професійної програми |
Надати якісну освіту в галузі української філології, забезпечити фундаментальну теоретичну і практичну підготовку кваліфікованих спеціалістів, здатних творчо вирішувати типові професійні завдання в галузі сучасного літературознавства та мовознавства; підготувати національно свідомих, компетентністно ерудованих фахівців до самостійної творчої, літературно-критичної та дослідницької діяльності. |
|
Орієнтація освітньої програми |
Освітньо-професійна |
|
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації |
Загальна вища освіта в галузі української філології Ключові слова: літературна творчість, літературознавство, лінгвістика, теорія літератури, літературний менеджмент, комунікативна компетентність. |
|
Програмні результати навчання |
ПРН 1. Розуміти й критично осмислювати світоглядні теорії та концепції в галузі гуманітарних, соціально-економічних наук й інтегрувати набуті знання в професійну діяльність, використовуючи сучасні інформаційно-комунікаційні технології та дотримуючись принципів академічної доброчесності. ПРН 2. Знати основні функції та закони розвитку мови як державотворчого чинника, особливості використання мовних одиниць і застосовувати їх у різних комунікативних ситуаціях; розуміти загальні властивості художньої літератури, практично аналізувати літературні тексти як твори мистецтва. ПРН 3. Знати тенденції розвитку літературного процесу в Україні та за її межами, зміст напрямів, течій і жанрів української літератури (від давнини до початку ХХІ ст.), обґрунтовуючи взаємозв’язки зі світовою історико-культурною спадщиною. ПРН 4. Знати принципи, методи та прийоми навчання української мови й літератури в загальноосвітніх навчальних закладах і практично використовувати їх в урочній і позаурочній діяльності. ПРН 5. Знати специфіку створення різножанрових і різностильових текстів, методи їх аналізу й інтерпретації, технології редагування,розуміти принципи організації та успішної реалізації видавничих проектів. ПРН 6. Знати особливості використання іноземних мов (англійської, польської та ін.) в різних комунікативних ситуаціях, урочній і позаурочній діяльності. ПРН 7. Вільно володіти українською мовою, комунікативно доцільно й виправдано використовувати мовні ресурси, виявляючи сформовану мовну й мовленнєву компетенції. ПРН 8. Аналізувати художній текст, визначати його жанрово- стильову своєрідність, місце у вітчизняному та світовому літературному процесі, традиції та новаторство, зв’язок із фольклором, міфологією, релігією, історією, значення для формування духовного світогляду молоді та національної культури загалом. ПРН 9. Провадити власну творчу діяльність: писати літературно-критичні, публіцистичні праці, створювати епічні, ліричні, драматичні тексти різних жанрів. ПРН 10. Організовувати освітній процес у загальноосвітніх навчальних закладах, ефективно реалізовувати інноваційні підходи до навчання української мови і літератури, використовуючи сучасні методики. ПРН 11. Редагувати усні й письмові твори різного ступеня складності, що постають в умовах сучасних глобалізаційних викликів, фахово працювати з письмовими, усними текстами, текстовими репрезентаціями мультимедійних об’єктів; трансформувати (коректувати, редагувати, коментувати, систематизувати, реферувати) та поширювати різні види текстів. ПРН 12. Оцінювати непередбачувані проблемні ситуації в професійній діяльності й обдумувати різні шляхи їх вирішення як на національному, так і на міжнародному рівні; орієнтуватися в умовах сучасного літературно-мистецького менеджменту, зокрема у функціюванні українського та європейського книжкових ринків, літературних агенцій, у процесі промоції та реалізації літературної продукції. ПРН 13. Вільно володіти іноземною мовою, комунікативно доцільно й виправдано використовувати її в різних комунікативних ситуаціях, виявляючи сформовану мовну й мовленнєву компетенції. ПРН 14. Власною державницькою позицією, особистою мовною культурою, ерудицією, повагою й любов’ю до української мови, літератури виховувати національно свідомих громадян України. ПРН 15. Уміло спілкуватися в науково-навчальній, соціально- культурній і офіційно-діловій царинах, постійно вдосконалюючи власну комунікативну компетентність. ПРН 16. Ефективно та з дотриманням етичних норм спілкування формувати комунікаційну стратегію з колегами, соціальними партнерами, учнями та їхніми батьками згідно з потребами сучасного освітнього процесу. ПРН 17. Аналізувати та критично оцінювати результати власної професійної діяльності незалежно від обставин й умов її здійснення. |
|
Форма навчання |
Денна, заочна. |
|
Термін навчання |
3 роки 10 міс. |
|
Передумови навчання за ОПП |
Наявність повної загальної середньої освіти та виконання Правил прийому до Національного університету «Острозька академія» в поточному році. |
|
Загальний обсяг i структура освітньої програми |
Всього 240 кредитів: - обов’язкові компоненти – 160 кредитів; - вибіркові компоненти – 62 кредити; - практична підготовка – 18 кредитів; |
|
Код н/д |
Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проєкти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) |
Кількість кредитів |
10.301 |
16 |
|
07.101 |
3 |
|
09.101 |
3 |
|
13.112 |
3 |
|
07.128 |
3 |
|
10.302 |
12 |
|
10.201 |
4 |
|
10.105 |
4 |
|
10.324 |
3 |
|
26.102 |
4 |
|
30.108 |
3 |
|
10.106 |
4 |
|
10.325 |
31 |
|
10.107 |
31 |
|
10.108 |
11 |
|
10.213 |
3 |
|
10.115 |
4 |
|
10.215 |
4 |
|
13.104 |
4 |
|
13.105 |
4 |
|
30.102 |
6 |
|
31.133 |
3 |
|
31.150 |
Навчально-творча практика |
3 |
31.151 |
Творча практика |
6 |
31.114 |
6 |
|
Загальний обсяг обов’язкових компонент: |
178 кредитів |
|
Загальний обсяг вибіркових компонент: |
62 кредити |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ |
240 КРЕДИТІВ |