ОПП "ПОЧАТКОВА ОСВІТА З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ". 013 Початкова освіта
Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)
Галузь знань: 01 Освіта/Педагогіка
Спеціальність: 013 Початкова освіта
Гарант освітньої програми: Карповець Христина Миколаївна, кандидат педагогічних наук
Мета освітньо-професійної програми (за редакцією ОПП 2023 р.):
Підготовка вчителів початкової школи, які володіють необхідними компетентностями для реалізації завдань спеціальності «Початкова освіта» відповідно до Державних стандартів, згідно з ціннісними орієнтирами концепції «Нова українська школа», із врахуванням поглибленого вивчення англійської мови задля забезпечення якості освітнього процесу.
Особливості ОПП (за редакцією ОПП 2023 р.):
Освітньо-професійна програма націлена на формування сучасних загальних і професійних компетентностей здобувачів зі спеціальності «Початкова освіта», передбачає ознайомлення з традиційними та інноваційними освітніми технологіями, особливостями організації позитивного, психологічно безпечного, інклюзивного освітнього середовища крізь призму компетентнісного та резилієнс підходів, поглиблене вивчення англійської мови задля забезпечення якості освітнього процесу.
Освітньою програмою передбачено 4 види практик: педагогічна (ознайомча), педагогічна (пропедевтична), педагогічна (організаційно-просвітницька), педагогічна.
Компоненти освітньої програми
Код п/п | Компоненти освітньо-професійної програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) | Кількість кредитів |
1 | 2 | 3 |
І. Обов’язкові компоненти освітньо-професійної програми | ||
1.1. Цикл загальної підготовки | ||
10.301 | Англійська мова | 16 |
07.101 | Історія України | 3 |
09.101 | Філософія | 3 |
10.320 | Українська мова за професійним спрямуванням | 3 |
26.172 | Історія культури та Острозької академії | 3 |
05.101 | Сучасні інформаційні технології | 3 |
Всього за циклом | 31 | |
1.2. Цикл професійної підготовки | ||
13.223 | Педагогічні технології в початковій школі | 6 |
19.299 | Психологічна грамотність педагога | 3 |
13.220 | Вступ до спеціальності з основами загальної педагогіки | 5 |
07.192 | Історія педагогіки | 4 |
19.300 | Вікова та педагогічна психологія | 4 |
13.221 | Організація науково-дослідної роботи здобувача спеціальності початкової освіти | 3 |
13.222 | Основи педагогічної майстерності та методика організації інтерперсональної комунікації в початковій школі | 5 |
13.216 | Інклюзивна освіта | 4 |
01.120 | Теоретичні основи початкового курсу математики | 3 |
13.212 | Методика формування компетентностей у технологічній і мистецькій освітніх галузях | 3 |
13.126 | Природознавчі дисципліни з методикою навчання в початковій школі | 6 |
19.301 | Безпека життєдіяльності та профілактика психічного здоров'я учасників освітнього середовища | 3 |
13.161 | Методика реалізації предметних знань в математичної галузі | 7 |
10.253 | Українська мова та література з методикою навчання в початковій школі | 8 |
13.225 | Фізичне виховання з методикою навчання в початковій школі | 3 |
13.213 | Методика формування компетентностей в інформатичній освітній галузі | 3 |
14.158 | Основи медичних знань та методика формування компетентностей у здоровʼязбережувальній та соціальній освітній галузі | 3 |
13.224 | Методика та зміст національного виховання і навчання в початковій школі | 3 |
10.302 | Англійська мова за професійним спрямуванням | 14 |
13.217 | The methodology of competence formation in the civic and historical educational field | 3 |
19.181 | Прикладна акмеологія та андрагогіка | 3 |
10.252 | Практика усного та писемного мовлення | 4 |
13.226 | Крос-культурна грамотність педагога | 3 |
13.187 | Orff-pedagogy of primary school | 4 |
30.102 | Курсова робота | 6 |
Всього за циклом | 113 | |
1.3. Практична підготовка | ||
31.155 | Педагогічна (ознайомча) практика | 3 |
31.174 | Педагогічна (пропедевтична) практика | 3 |
31.172 | Педагогічна (організаційно-просвітницька) практика | 6 |
31.108 | Педагогічна практика | 12 |
31.108 | Педагогічна практика | 12 |
Всього за циклом | 36 | |
ІІ. Вибіркові компоненти освітньо-професійної програми | ||
2.1. Цикл загальної підготовки | ||
Цикл загальної підготовки | 20 | |
Цикл професійної підготовки | 40 | |
Загальний обсяг вибіркових компонент: | 60 | |
ІІІ. Підсумкова атестація | ||
Комплексний кваліфікаційний екзамен зі спеціальності (Вступ до спеціальності з основами загальної педагогіки, Українська мова та література з методикою навчання в початковій школі, Природознавчі дисципліни з методикою навчання в початковій школі, The methodology of competence formation in the civic and historical educational field, Методика реалізації предметних знань у математичній галузі, Фізичне виховання з методикою навчання в початковій школі, Методика формування компетентностей у технологічній і мистецькій освітніх галузях, Методика формування компетентностей в інформатичній освітній галузі, Основи медичних знань та методика формування компетентностей у здоровʼязбережувальній та соціальній освітній галузі) | ||
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ | 240 |
Компоненти освітньої програми
Код п/п | Компоненти освітньо-професійної програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) | Кількість кредитів |
1 | 2 | 3 |
І. Обов’язкові компоненти освітньо-професійної програми | ||
1.1. Цикл загальної підготовки | ||
10.301 | Англійська мова | 16 |
07.101 | Історія України | 3 |
09.101 | Філософія | 3 |
10.320 | Українська мова за професійним спрямуванням | 3 |
26.172 | Історія культури та Острозької академії | 3 |
05.101 | Сучасні інформаційні технології | 3 |
Всього за циклом | 31 | |
1.2. Цикл професійної підготовки | ||
13.223 | Педагогічні технології в початковій школі | 6 |
19.299 | Психологічна грамотність педагога | 3 |
13.220 | Вступ до спеціальності з основами загальної педагогіки | 5 |
07.192 | Історія педагогіки | 4 |
19.300 | Вікова та педагогічна психологія | 4 |
13.221 | Організація науково-дослідної роботи здобувача спеціальності початкової освіти | 3 |
13.222 | Основи педагогічної майстерності та методика організації інтерперсональної комунікації в початковій школі | 5 |
13.216 | Інклюзивна освіта | 4 |
01.120 | Теоретичні основи початкового курсу математики | 3 |
13.212 | Методика формування компетентностей у технологічній і мистецькій освітніх галузях | 3 |
13.126 | Природознавчі дисципліни з методикою навчання в початковій школі | 6 |
19.301 | Безпека життєдіяльності та профілактика психічного здоров'я учасників освітнього середовища | 3 |
13.161 | Методика реалізації предметних знань в математичної галузі | 7 |
10.253 | Українська мова та література з методикою навчання в початковій школі | 8 |
13.225 | Фізичне виховання з методикою навчання в початковій школі | 3 |
13.213 | Методика формування компетентностей в інформатичній освітній галузі | 3 |
14.158 | Основи медичних знань та методика формування компетентностей у здоровʼязбережувальній та соціальній освітній галузі | 3 |
13.224 | Методика та зміст національного виховання і навчання в початковій школі | 3 |
10.302 | Англійська мова за професійним спрямуванням | 14 |
13.217 | The methodology of competence formation in the civic and historical educational field | 3 |
19.181 | Прикладна акмеологія та андрагогіка | 3 |
10.252 | Практика усного та писемного мовлення | 4 |
13.226 | Крос-культурна грамотність педагога | 3 |
13.187 | Orff-pedagogy of primary school | 4 |
30.102 | Курсова робота | 6 |
Всього за циклом | 113 | |
1.3. Практична підготовка | ||
31.155 | Педагогічна (ознайомча) практика | 3 |
31.174 | Педагогічна (пропедевтична) практика | 3 |
31.172 | Педагогічна (організаційно-просвітницька) практика | 6 |
31.108 | Педагогічна практика | 12 |
31.108 | Педагогічна практика | 12 |
Всього за циклом | 36 | |
ІІ. Вибіркові компоненти освітньо-професійної програми | ||
2.1. Цикл загальної підготовки | ||
Цикл загальної підготовки | 20 | |
Цикл професійної підготовки | 40 | |
Загальний обсяг вибіркових компонент: | 60 | |
ІІІ. Підсумкова атестація | ||
Комплексний кваліфікаційний екзамен зі спеціальності (Вступ до спеціальності з основами загальної педагогіки, Українська мова та література з методикою навчання в початковій школі, Природознавчі дисципліни з методикою навчання в початковій школі, The methodology of competence formation in the civic and historical educational field, Методика реалізації предметних знань у математичній галузі, Фізичне виховання з методикою навчання в початковій школі, Методика формування компетентностей у технологічній і мистецькій освітніх галузях, Методика формування компетентностей в інформатичній освітній галузі, Основи медичних знань та методика формування компетентностей у здоровʼязбережувальній та соціальній освітній галузі) | ||
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ | 240 |
Компоненти освітньої програми
Компоненти освітньої програми
Компоненти освітньої програми
Код п/п | Компоненти освітньо-професійної програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) | Кількість кредитів |
1 | 2 | 3 |
І. Обов’язкові компоненти освітньо-професійної програми | ||
1.1. Цикл загальної підготовки | ||
10.301 | Англійська мова | 16 |
07.101 | Історія України | 3 |
09.101 | Філософія | 3 |
10.320 | Українська мова за професійним спрямуванням | 3 |
26.172 | Історія культури та Острозької академії | 3 |
05.101 | Сучасні інформаційні технології | 3 |
Всього за циклом | 31 | |
1.2. Цикл професійної підготовки | ||
13.144 | Основи саногенної педагогіки | 5 |
08.279 | Педагогічний менеджмент | 4 |
13.136 | Педагогіка та психологія Нової української школи | 8 |
19.167 | Психологія розвитку людини | 3,5 |
30.103 | Організація науково-дослідної роботи студента | 3,5 |
13.137 | Деонтологія для педагога | 3 |
10.253 | Українська мова та література з методикою навчання в початковій школі | 9 |
01.111 | Теоретичні основи початкового курсу математики з методикою навчання в початковій школі | 9 |
13.138 | Методика організації інтерперсональної комунікації в освіті | 3 |
13.141 | Інноваційні моделі навчання в початковій школі | 3 |
19.168 | Психологія дитячої творчості | 3 |
13.139 | Орф-педагогіка | 3 |
13.142 | Андрагогіка | 3 |
13.143 | Моніторинг та діагностика якості освіти в початковій школі | 4 |
13.126 | Методика викладання предмету "Я досліджую світ" | 4 |
13.127 | Методологія педагогічних досліджень | 4 |
13.130 | Корекційна та інклюзивна освіта | 4 |
10.302 | Англійська мова за професійним спрямуванням | 12 |
13.185 | Civic education for children at primary school | 4 |
13.161 | Методика реалізації предметних знань у математичній галузі | 4 |
13.184 | Methods of teaching English in primary school | 3 |
24.106 | Фізичне виховання з методикою навчання в початковій школі та безпека життєдіяльності | 3 |
13.188 | Предмети галузі мистецтва та технологічного циклу з методикою навчання в початковій школі | 4 |
05.226 | Комп’ютерна грамотність та кібербезпека | 4 |
19.270 | Project-based learning and design thinking in education | 3 |
13.183 | Organization of modern educational environment | 3 |
19.136 | Прикладна акмеологія | 3 |
31.102 | Курсова робота | 6 |
Всього за циклом | 125 | |
1.3. Практична підготовка | ||
31.155 | Педагогічна (ознайомча) практика | 3 |
31.156 | Педагогічна (організаційна) практика | 6 |
31.185 | Педагогічна (менторська) практика | 3 |
31.187 | Педагогічна практика | 6 |
31.187 | Педагогічна практика | 6 |
Всього за циклом | 24 | |
ІІ. Вибіркові компоненти освітньо-професійної програми | ||
2.1. Цикл загальної підготовки | ||
Всього за циклом | 20 | |
2.2. Цикл професійної підготовки | ||
Всього за циклом | 40 | |
ІІІ. Підсумкова атестація | ||
32.106 | Комплексний кваліфікаційний екзамен зі спеціальності (Педагогіка та психологія Нової української школи. Основи саногенної педагогіки. Українська мова та література з методикою навчання в початковій школі. Теоретичні основи початкового курсу математики з методикою навчання в початковій школі. Методика викладання предмету "Я досліджую світ". Фізичне виховання з методикою навчання в початковій школі та безпека життєдіяльності) | |
32.107 | Комплексний кваліфікаційний екзамен з англійської мови (Англійська мова. Англійська мова за професійним спрямуванням. Methods of teaching English in primary school) | |
Всього: | 240 |
Назва ОПП | Початкова освіта з поглибленим вивченням англійської мови |
Рівень вищої освіти | Перший (бакалаврський) |
Галузь знань, спеціальність | Галузь знань: 01 «Освіта/Педагогіка» Спеціальність: 013 Початкова освіта |
Мета освітньо-професійної програми | Підготовка вчителів початкової школи, які володіють необхідними компетентностями для реалізації завдань спеціальності «Початкова освіта» відповідно до Державних стандартів, згідно з ціннісними орієнтирами концепції «Нова українська школа», з урахуванням специфіки навчання англійської мови молодших школярів, задля забезпечення якості освітнього процесу та психічного здоров’я його учасників. |
Орієнтація освітньої програми | Освітньо-професійна, практично орієнтована. Освітньо-професійна програма зорієнтована на опанування здобувачами освіти відповідних компетентностей задля якісного здійснення професійної діяльності. Освітньо-професійна програма базується на сучасних підходах та результатах наукових досліджень у сфері педагогіки та психології, положеннях, визначених Державним стандартом початкової освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87, ціннісними орієнтирами концепції «Нова українська школа», ухваленої рішенням колегії МОН України 27 жовтня 2016 року, та з врахуванням затвердженого професійного стандарту «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти» (Наказ Міністерства соціальної політики України № 1143 від 10.08.2018), типової освітньої програми організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 15.01.2018 р. № 36), Національної рамки кваліфікації (6 рівень НРК). |
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації | Основний акцент на опануванні здобувачами традиційними та інноваційними методиками професійної діяльності вчителя початкової школи, із врахуванням поглибленого вивчення англійської мови задля забезпечення якості освітнього процесу та психічного здоров’я його учасників. Ключові слова: педагогіка, психологія розвитку, початкова освіта, традиційні та інноваційні методики навчання й виховання молодших школярів, навчання англійської мови, організація та управління освітнім процесом. |
Програмні результати навчання | ПР1. Здійснювати пошук, опрацьовувати та аналізувати професійно важливі знання з різних джерел, добирати ефективні освітні ресурси, інформаційно-комунікативні технології, онлайн-платформи, хмарні та дистанційні технології. ПР2. Усвідомлювати свою національну ідентичність, ідентифікувати себе як громадянина своєї держави; вміти пояснювати свою громадянську позицію та формувати її в учнів початкової школи. ПР3. Уміти застосовувати методики командоутворення; працювати в команді, запобігати конфліктним ситуаціям та розв’язувати їх, досягаючи компромісів. ПР4. Генерувати і втілювати нові ідеї та брати відповідальність за їх реалізацію у сфері педагогічного менеджменту. ПР5. Знати особливості і головні прояви першого культурно-національного відродження і місце в ньому Острозької академії, а також подальший розвиток науки, освіти, культури в Україні. ПР6. Здійснювати комунікацію, орієнтуючись на стилі мовленнєвого спілкування у процесі вирішення професійно-педагогічних задач. ПР7. Вчитися впродовж життя й удосконалювати з високим рівнем автономності набуту під час навчання кваліфікацію. ПР8. Знати зміст нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в початковій школі задля розв’язання педагогічних задач. ПР9. Знати основні способи створення сприятливого комунікативного середовища та комунікаційної стратегії в початковій школі на засадах етики професійного спілкування, застосовуючи правила мовленнєвого етикету. ПР10. Критично осмислювати основні теорії побудови змісту і процесу навчання, сучасні теоретичні основи освітніх галузей, визначених у Державному стандарті початкової загальної освіти; знати і розуміти способи реалізації інтеграційного та компетентнісного підходів в навчанні молодших школярів. ПР11. Знати суть методичних систем навчання учнів початкової школи, оцінювати ефективність застосовуваних різних форм, методів, засобів навчання і технологій задля реалізації освітніх завдань. ПР12. Знати цифрові технології; володіти навичками роботи в інформаційно-комунікаційному (цифровому) середовищі, уміннями організовувати інформаційно-психологічно безпечний освітній процес із використанням цифрових технологій на засадах резилієнс підходу. ПР13. Знати вікові та психологічні особливості процесу навчання молодших школярів, особливості психолого-педагогічного супроводу дитячої творчості, нормативні кризи та конструктивні виходи із них. ПР14. Застосовувати основні способи творення сприятливого освітнього середовища на основі налагодження комунікації із сім’ями учнів та локальними спільнотами. ПР15. Застосовувати принципи інклюзивної освіти та способи застосування корекційної педагогіки. ПР16. Знати специфіку виховної роботи на уроках й у позаурочній діяльності; використовувати норми педагогічної етики, правила культури поведінки, ціннісно-світоглядні орієнтири вчителя початкових класів. ПР17. Володіти навичками формування екологічної свідомості учнів початкової школи, вирішувати завдання щодо збереження і зміцнення їхнього здоров’я. ПР18. Планувати, моделювати, конструювати та реалізовувати сучасні програми навчання та виховання молодших школярів та програму власного професійно-особистісного зростання. ПР19. Проводити моніторинг якості освітнього процесу, навчальних досягнень учнів задля розробки індивідуальних освітніх перспектив становлення учнів та класу в цілому. ПР20. Творчо пристосовуватися до змін, інновацій в освіті, професійно самовдосконалюватись. ПР21. Здійснювати комунікацію державною та іноземною мовами, орієнтуючись на стилі мовленнєвого спілкування у процесі вирішення професійно-педагогічних задач. ПР22. Планувати та організовувати освітній процес навчання англійської мови на принципах інтегративного, компетентнісного, діяльнісного підходів, використовуючи традиційні та інноваційні технології навчання іноземних мов. |
Форма навчання | Денна, заочна |
Термін навчання | 3 роки і 10 місяців |
Передумови навчання за ОПП | Наявність повної загальної середньої освіти, сертифікати передбачені Правилами прийому до Національного університету «Острозька академія». |
Компоненти освітньої програми
Код
п/п |
Компоненти освітньо-професійної програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) | Кількість
кредитів |
1 | 2 | 3 |
І. Обов’язкові компоненти освітньо-професійної програми | ||
1.1. Цикл загальної підготовки | ||
10.301 | Англійська мова | 20 |
07.101 | Історія України | 3 |
09.101 | Філософія | 3 |
10.320 | Українська мова за професійним спрямуванням | 3 |
07.128 | Історія української культури та Острозької академії | 3 |
Всього за циклом | 32 | |
1.2. Цикл професійної підготовки | ||
13.123 | Основи педагогіки | 3 |
08.279 | Педагогічний менеджмент | 4 |
30.103 | Організація науково-дослідної роботи студента | 3 |
19.167 | Психологія розвитку людини | 4 |
10.252 | Практика усного та писемного мовлення | 3 |
26.159 | Етика для педагога | 3 |
13.124 | Педагогіка початкової школи | 10 |
13.125 | Методика виховання в початковій школі | 5 |
10.253 | Українська мова та література з методикою навчання в початковій школі | 8 |
19.168 | Психологія дитячої творчості | 3 |
10.302 | Англійська мова за професійним спрямуванням | 22 |
13.126 | Природознавчі дисципліни з методикою навчання в початковій школі | 6 |
01.111 | Теоретичні основи початкового курсу математики з методикою навчання в початковій школі | 8 |
13.127 | Методологія педагогічних досліджень | 3 |
13.161 | Методика реалізації предметних знань у математичній галузі | 3 |
24.106 | Фізичне виховання з методикою навчання в початковій школі та безпека життєдіяльності. | 4 |
13.182 | Subjects of artistic-aesthetic and technological cycle with teaching methods in primary school. | 4 |
13.183 | Organization of modern educational environment. | 3 |
05.226 | Комп’ютерна грамотність та кібербезпека дітей | 3 |
13.184 | Methods of teaching English in primary school. | 4 |
13.185 | Civic education for children at primary school | 4 |
13.130 | Корекційна та інклюзивна освіта | 6 |
30.102 | Курсова робота | 6 |
Всього за циклом | 122 | |
1.3. Практична підготовка | ||
31.155 | Педагогічна (ознайомча) практика | 3 |
31.156 | Педагогічна (організаційна) практика | 6 |
31.157 | Педагогічна практика -1 | 6 |
31.158 | Педагогічна практика -2 | 6 |
Всього за циклом | 21 | |
ІІ. Вибіркові компоненти освітньо-професійної програми | ||
2.1. Цикл загальної підготовки | ||
Всього за циклом | 19 | |
2.2. Цикл професійної підготовки | ||
Всього за циклом | 46 | |
ІІІ. Підсумкова атестація | ||
32.106 | Комплексний кваліфікаційний екзамен зі спеціальності (Педагогіка початкової школи. Методика виховання в початковій школі. Українська мова та література з методикою навчання в початковій школі. Природознавчі дисципліни з методикою навчання в початковій школі. Теоретичні основи початкового курсу математики з методикою навчання в початковій школі. Фізичне виховання з методикою навчання в початковій школі та безпека життєдіяльності) | |
32.107 | Комплексний кваліфікаційний екзамен з англійської мови (Англійська мова. Англійська мова за професійним спрямуванням. Methods of teaching English in primary school) | |
Всього: | 240 |