ОПП "ГРОМАДСЬКЕ ЗДОРОВ'Я". 229 Громадське здоров'я
Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)
Галузь знань: 22 Охорона здоров’я
Спеціальність: 229 Громадське здоров’я
Гарант освітньої програми: Гущук Ігор Віталійович, кандидат медичних наук, доцент, ihor.hushchuk@oa.edu.ua
Мета освітньо-професійної програми: формування фахівця, який спроможний вирішувати складні теоретичні та практичні проблеми у сфері громадського здоров’я на основі здобутих особою знань, умінь, навичок та компетентностей, достатніх для продукування практичної діяльності, оволодіння методологією з оцінки ризиків для життя і здоров'я населення на індивідуальному та популяційному рівні.
Особливості ОПП:
Освітньо-професійна програма передбачає проходження ознайомчої, дослідної, виробничої, науково-дослідної практик, які проходять на базі науково-дослідного центру «Екології людини та охорони громадського здоров’я», спеціалізованих профільних установ та організацій (лабораторні центри МОЗ України, Центри громадського здоров’я, лікувально-профілактичні установи за різними напрямками діяльності).
Назва ОПП |
«Громадське здоров’я» |
Рівень вищої освіти |
Перший (бакалаврський) |
Галузь знань, спеціальність |
22 Охорона здоров’я 229 Громадське здоров’я |
Мета освітньо-професійної програми |
Формування фахівця, який спроможний вирішувати складні теоретичні та практичні проблеми у сфері громадського здоров’я. Здобуття особою теоретичних знань, умінь, навичок та інших компетентностей, достатніх для продукування нових ідей, розв’язання комплексних проблем у галузі професійної та дослідницько-інноваційної діяльності, оволодіння методологією наукової та педагогічної діяльності, а також проведення власного наукового дослідження, результати якої мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. |
Орієнтація освітньої програми |
Освітньо-професійна для бакалавра має наукову орієнтацію, яка передбачає: отримання знань та навичок із оцінки стану здоров’я населення та детермінант. Орієнтація освітньої програми включає: діяльність у сфері профілактичної медицини, екології, медичного права та біостатистики, менеджменту в охороні здоров’я, соціальній сфері та обслуговування населення, економіки охорони здоров’я тощо. |
Основний фокус освітньої програми |
Загальна освіта в галузі громадського здоров’я. Надання як індивідуальних, так і суспільних послуг населенню на національному, регіональному та місцевому рівнях, а також заходи, котрі впливають на організацію діяльності інших галузей (міністерств, держкомітетів, держслужб, агенцій та ін.); розуміння про соціальні, екологічні та економічні детермінанти здоров'я згідно принципу «охорона здоров’я в усіх політиках держави»; засвоєння знань щодо стану здоров'я окремих індивідів, колективів, соціальних груп і суспільства в цілому в зв'язку з умовами та способом життя; про профілактику основних захворювань, оцінки та організацію заходів з покращення. |
Програмні результати |
ПР-1. Вміти проводити заходи щодо організації та інтеграції в системі охорони громадського здоров’я.
ПР-2. Застосовувати іноземну мову для професійного спілкування в галузі громадського здоров’я.
ПР-3. Аналізувати результати наукових досліджень, використовувати методи статистичного дослідження в галузі громадського здоров’я.
ПР-4. Керувати проектами та розробляти їх в галузі громадського здоров’я.
ПР-5. Впроваджувати результати наукових досліджень у освітній процес, медичну практику та суспільство.
ПР-6. Прогнозувати медико-демографічну ситуацію в країні та окремих регіонах із визначенням тенденцій, причин та моделюванням можливих варіантів поліпшення.
ПР-7.Оцінювати та інтерпретувати основні епідеміологічні та демографічні показники, значення детермінант здоров’я.
ПР-8. Визначати пріоритети і потреби громадського здоров’я в конкретній ситуації.
ПР-9. Розробляти стратегії, політики та окремі інтервенції спрямовані на збереження та зміцнення здоров’я населення та оцінювати їх ефективність.
ПР-10. Організовувати заходи з нагляду за станом здоров’я населення.
ПР-11. Аналізувати вплив різних детермінант на здоров’я населення.
ПР-12. Оцінювати ризики та організовувати дії у відповідь на надзвичайні ситуації в сфері громадського здоров’я.
ПР-13. Визначати поняття профілактики захворювань та організовувати заходи з профілактики на різних рівнях системи охорони здоров’я.
ПР-14. Розробляти та організовувати заходи з промоції здоров’я.
ПР-15. Аналізувати економічну ефективність стратегій, політик та інтервенцій в сфері громадського здоров’я та пропонувати заходи щодо підвищення такої ефективності.
ПР-16. Організовувати заходи із розбудови кадрових ресурсів громадського здоров’я.
ПР-17.Організовувати надання послуг громадського здоров’я, контролювати якість їх надання та вирішувати відповідні управлінські задачі.
ПР-18.Організовувати заходи з адвокації, комунікації та соціальної мобілізації у сфері громадського здоров’я.
ПР-19. Формувати та підтримувати лідерство на рівні спільнот щодо громадського здоров’я.
ПР-20. Слідувати етичним принципам та нормам медичного права при плануванні досліджень, зборі інформації та її використанні. |
Форма навчання |
Денна, заочна. |
Термін навчання |
3 роки і 10 місяців. |
Передумови навчання за ОПП |
Особи, які здобули повну загальну середню освіту, а також на основі молодшого спеціаліста, здобуття базової повної або вищої освіти та вступнику, який не менше одного року здобуває ступінь бакалавра; виконання правил прийому до НаУОА. |
Загальний обсяг i структура освітньої програми |
Всього - 240 кредитів, з них: - обов’язкові компоненти – 159 кредитів; - вибіркові компоненти – 45 кредитів; - практична підготовка – 36 кредитів; |
Перелік та зміст обов’язкових навчальних дисциплін Цикл загальної підготовки: англійська мова, історія України, філософія, Українська мова за професійним спрямуванням; Основи педагогіки та психології; Історія української культури та Острозької академії. Цикл професійної підготовки: Англійська мова за професійним спрямуванням; Біостатистика; Біобезпека; Основи анатомії та фізіології людини; Основи патології; Латинська мова та медична термінологія; Громадське здоров’я; Загальна гігієна; Психічне здоров’я; Епідеміологія: інфекційні хвороби; Промоція здоров’я; Епідеміологія : неінфекційні хвороби; Біоетика з основами медичного права; Спецпрактикум із збереження здоров’я; Психосоматика; Менеджмент в охороні здоров’я; Економіка охорони здоров’я; Соціально-гігієнічний моніторинг; Паліативна і хоспісна допомога; Патопсихологія; Психологія здоров’я; Курсова робота. |
|
Вибіркові навчальні дисципліни - 45 кредитів. |
|
Практична підготовка: Ознайомча практика; Дослідна практика; Виробнича практика; Науково-дослідна практика. |
|
Підсумкова атестація: комплексний кваліфікаційний екзамен |
Назва ОПП |
Громадське здоров’я |
Рівень вищої освіти |
Перший (бакалаврський) |
Галузь знань, спеціальність |
22 Охорона здоров’я 229 Громадське здоров’я
|
Мета освітньо-професійної програми |
Підготувати бакалаврів громадського здоров’я, які володіють належними компетентностями, необхідними для провадження професійної діяльності з відповідної спеціалізації. |
Орієнтація освітньої програми |
Освітньо-професійна програма бакалавра має академічну та прикладну орієнтацію. |
Основний фокус освітньої програми |
Загальна освіта в галузі громадського здоров’я. Ключові слова: громадське здоров’я, промоція здоров’я, менеджмент здоров’я, епідеміологія та біостатистика |
Програмні результати |
ПР-1. Вміти проводити заходи щодо організації та інтеграції в системі охорони громадського здоров’я ПР-2. Застосовувати іноземну мову для професійного спілкування в галузі громадського здоров’я. ПР-3. Аналізувати результати наукових досліджень, використовувати методи статистичного дослідження в галузі громадського здоров’я. ПР-4. Керувати проектами та розробляти їхв галузі громадського здоров’я. ПР-5. Впроваджувати результати наукових досліджень у освітній процес, медичну практику та суспільство. ПР-6. Прогнозувати медико-демографічну ситуацію в країні та окремих регіонах із визначенням тенденцій, причин та моделюванням можливих варіантів поліпшення. ПР-7. Оцінювати та інтерпретувати основні епідеміологічні та демографічні показники, значення детермінант здоров’я. ПР-8. Визначати пріоритети і потреби громадського здоров’я в конкретній ситуації. ПР-9. Розробляти стратегії, політики та окремі інтервенції спрямовані на збереження та зміцнення здоров’я населення та оцінювати їх ефективність. ПР-10. Організовувати заходи з нагляду за станом здоров’я населення. ПР-11. Аналізувати вплив різних детермінант на здоров’я населення. ПР-12. Оцінювати ризики та організовувати дії у відповідь на надзвичайні ситуації в сфері громадського здоров’я. ПР-13. Визначати поняття профілактики захворювань та організовувати заходи з профілактики на різних рівнях системи охорони здоров’я. ПР-14. Розробляти та організовувати заходи з промоції здоров’я. ПР-15. Аналізувати економічну ефективність стратегій, політик та інтервенцій в сфері громадського здоров’я та пропонувати заходи щодо підвищення такої ефективності. ПР-16. Організовувати заходи із розбудови кадрових ресурсів громадського здоров’я. ПР-17. Організовувати надання послуг громадського здоров’я, контролювати якість їх надання та вирішувати відповідні управлінські задачі. ПР-18. Організовувати заходи з адвокації, комунікації та соціальної мобілізації у сфері громадського здоров’я. ПР-19. Формувати та підтримувати лідерство на рівні спільнот щодо громадського здоров’я. ПР-20. Слідувати етичним принципам та нормам медичного права при плануванні досліджень, зборі інформації та її використанні. |
Форма навчання |
Денна, заочна. |
Термін навчання |
3 роки і 10 місяців. |
Передумови навчання за ОПП |
Особи, які здобули повну загальну середню освіту та виконали правила прийому до НаУОА в поточному році. |
Загальний обсяг i структура освітньої програми |
240 кредитів, з них: - обов’язкові компоненти – 176 кредитів ( у тому числі практична підготовка 18 кредитів); - вибіркові компоненти – 64 кредитів. |
Перелік та зміст обов’язкових навчальних дисциплін: Англійська мова; Історія України; Філософія; Українська мова за професійним спрямуванням; Національна безпека України; Історія української культури та Острозької академії; Англійська мова за професійним спрямуванням; Біостатистика; Біобезпека; Основи анатомії та фізіології людини; Основи патології; Латинська мова та медична термінологія; Громадське здоров'я; Загальна гігієна; Психічне здоров'я; Епідеміологія: інфекційні хвороби; Промоція здоров'я; Епідеміологія: неінфекційні хвороби; Біоетика з основами медичного права; Екологія людини; Психосоматика; Менеджмент в охороні здоров'я; Економіка охорони здоров'я; Соціально-гігієнічний моніторинг; Спецпрактикум зі збереження здоров'я; Паліативна й хоспісна допомога; Патопсихологія; Психологія здоров'я; Ознайомча практика; Дослідна практика; Виробнича практика; Науково-дослідна практика. |
|
Вибіркові навчальні дисципліни - 64 кредити. |
|
Практична підготовка: Ознайомча практика, дослідна практика, виробнича практика, науково-дослідна практика. |
|
Підсумкова атестація: Комплексний кваліфікаційний екзамен (громадське здоров'я, біобезпека, психологія здоров'я) |
Назва ОПП |
Громадське здоров’я |
|
Рівень вищої освіти |
Перший (бакалаврський) |
|
Галузь знань, спеціальність |
22 Охорона здоров’я 229 Громадське здоров’я |
|
Мета освітньо-професійної програми |
Формування фахівця, який спроможний вирішувати складні теоретичні та практичні проблеми у сфері громадського здоров’я. Здобуття особою теоретичних знань, умінь, навичок та інших компетентностей, достатніх для продукування нових ідей, розв’язання комплексних проблем у галузі професійної та дослідницько-інноваційної діяльності, оволодіння методологією наукової та педагогічної діяльності, а також проведення власного наукового дослідження, результати якої мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. |
|
Орієнтація освітньої програми |
Освітньо-професійна програма бакалавра має академічну та прикладну орієнтацію. |
|
Основний фокус освітньої програми |
Загальна освіта в галузі громадського здоров’я. Ключові слова: громадське здоров’я, промоція здоров’я, менеджмент здоров’я, епідеміологія та біостатистика, профілактика захворювань, захист здоров’я, збереження здоров’я. |
|
Програмні результати |
ПР-1. Вміти проводити заходи щодо організації та інтеграції в системі охорони громадського здоров’я ПР-2. Застосовувати іноземну мову для професійного спілкування в галузі громадського здоров’я. ПР-3. Аналізувати результати наукових досліджень, використовувати методи статистичного дослідження в галузі громадського здоров’я. ПР-4. Керувати проектами та розробляти їхв галузі громадського здоров’я. ПР-5. Впроваджувати результати наукових досліджень у освітній процес, медичну практику та суспільство. ПР-6. Прогнозувати медико-демографічну ситуацію в країні та окремих регіонах із визначенням тенденцій, причин та моделюванням можливих варіантів поліпшення. ПР-7. Оцінювати та інтерпретувати основні епідеміологічні та демографічні показники, значення детермінант здоров’я. ПР-8. Визначати пріоритети і потреби громадського здоров’я в конкретній ситуації. ПР-9. Розробляти стратегії, політики та окремі інтервенції спрямовані на збереження та зміцнення здоров’я населення та оцінювати їх ефективність. ПР-10. Організовувати заходи з нагляду за станом здоров’я населення. ПР-11. Аналізувати вплив різних детермінант на здоров’я населення. ПР-12. Оцінювати ризики та організовувати дії у відповідь на надзвичайні ситуації в сфері громадського здоров’я. ПР-13. Визначати поняття профілактики захворювань та організовувати заходи з профілактики на різних рівнях системи охорони здоров’я. ПР-14. Розробляти та організовувати заходи з промоції здоров’я. ПР-15. Аналізувати економічну ефективність стратегій, політик та інтервенцій в сфері громадського здоров’я та пропонувати заходи щодо підвищення такої ефективності. ПР-16. Організовувати заходи із розбудови кадрових ресурсів громадського здоров’я. ПР-17. Організовувати надання послуг громадського здоров’я, контролювати якість їх надання та вирішувати відповідні управлінські задачі. ПР-18. Організовувати заходи з адвокації, комунікації та соціальної мобілізації у сфері громадського здоров’я. ПР-19. Формувати та підтримувати лідерство на рівні спільнот щодо громадського здоров’я. ПР-20. Слідувати етичним принципам та нормам медичного права при плануванні досліджень, зборі інформації та її використанні. |
|
Форма навчання |
Денна, заочна. |
|
Термін навчання |
3 роки і 10 місяців. |
|
Передумови навчання за ОПП |
Особи, які здобули повну загальну середню освіту, а також на основі молодшого спеціаліста, зокрема після закінчення медичного коледжу тощо. Виконання правил прийому до НаУОА у поточному році. |
|
Загальний обсяг i структура освітньої програми |
240 кредитів, з них: - обов’язкові компоненти – 176 кредитів ( у тому числі практична підготовка 18 кредитів); - вибіркові компоненти – 64 кредитів. |
|
Код н/д |
Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) |
Кількість кредитів |
ОЗП 1 |
3 |
|
ОЗП 2 |
3 |
|
ОЗП 3 |
3 |
|
ОЗП 4 |
7 |
|
ОЗП 5 |
3 |
|
ОПП 1 |
Біостатистика |
6 |
ОПП 2 |
Біобезпека |
6 |
ОПП 3 |
Основи анатомії та фізіології людини |
9 |
ОПП 4 |
Основи патології |
5 |
ОПП 5 |
Латинська мова та медична термінологія |
4 |
ОПП 6 |
Громадське здоров'я |
14 |
ОПП 7 |
Загальна гігієна |
5 |
ОПП 8 |
Психічне здоров'я |
4 |
ОПП 9 |
Епідеміологія: Інфекційні хвороби |
8 |
ОПП 10 |
Промоція здоров'я |
5 |
ОПП 11 |
Епідеміологія: Неінфекційні хвороби |
8 |
ОПП 12 |
Біоетика з основами медичного права |
7 |
ОПП 13 |
Соціально небезпечні хвороби |
4 |
ОПП 14 |
Психофізична реабілітація |
3 |
ОПП 15 |
Соціально-психологічні аспекти інвалідності |
7 |
ОПП 16 |
4 |
|
ОПП 17 |
Менеджмент в охороні здоров'я |
6 |
ОПП 18 |
Психологія здоров'я |
8 |
ОПП 19 |
Економіка охорони здоров'я |
7 |
ОПП 20 |
Спецпрактикум із збереження здоров'я |
6 |
ОПП 21 |
Паліативна й хоспісна допомога |
4 |
ОПП 22 |
Соціально-гігієнічний моніторинг |
4 |
ОПП 23 |
4 |
|
ОПП 24 |
Курсова робота |
6 |
|
Всього обов'язкових дисциплін |
175 |
|
Всього з вибіркових дисциплін |
65 |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ |
240 |