ОПП "ІСТОРІЯ ТА АРХЕОЛОГІЯ". 032 Історія та археологія
Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський)
Галузь знань: 03 Гуманітарні науки
Спеціальність: 032 Історія та археологія
Гарант освітньої програми: Близняк Микола Богданович, кандидат історичних наук, доцент, mykola.blyzniak@oa.edu.ua
Мета освітньо-професійної програми: підготувати компетентного конкурентоспроможного фахівця в галузі історії; набути практичні навички та уміння системного розгляду та інтерпретації історичних процесів та явищ, розвинути компетентності та формувати здатності, необхідні для аналітичної, дослідницької та викладацької роботи, застосовувати набуті знання для збереження та використання культурного спадку.
Особливості ОПП:
Освітня програма передбачає вивчення головних процесів, подій та явищ, джерел з минулого України та світової історії, проводиться практична підготовка під час практик археологічної, музейно-архівної, дослідницької, педагогічної.
Компоненти освітньої програми
Код н/д |
Компоненти освітньої програми |
Кількість кредитів |
1 |
2 |
3 |
Обов’язкові компоненти ОП |
||
1.1. Цикл загальної підготовки |
||
10.301 |
Англійська мова |
16 |
09.101 |
Філософія |
3 |
10.320 |
Українська мова (за професійним спрямуванням) |
3 |
13.112 |
Основи педагогіки та психології |
3 |
26.172 |
Історія культури та Острозької академії |
3 |
05.101 |
Сучасні інформаційні технології |
3 |
1.2. Цикл професійної підготовки |
||
10.302 |
Англійська мова за професійним спрямуванням |
12 |
07.101 |
Історія України |
8 |
07.102 |
Археологія та давня культура |
5 |
07.129 |
Історія Стародавнього Сходу |
4 |
07.130 |
Історія Стародавньої Греції і Риму |
4 |
07.103 |
Етнологія |
5 |
07.104 |
Історія країн Західної Європи та Північної Америки |
16 |
07.109 |
Історія країн Азії, Африки і Латинської Америки |
11 |
07.110 |
Історія країн Центральної і Східної Європи |
6 |
07.105 |
Спеціальні історичні дисципліни |
10 |
07.131 |
Історія Православної церкви в Україні |
3 |
10.308 |
Латинська мова |
3 |
07.132 |
Історіографія історії України середньовіччя та нового часу |
3 |
07.112 |
Джерела з історії України |
3 |
13.110 |
Методика викладання історії |
3 |
07.114 |
Історія міжнародних відносин |
7 |
30.104 |
Організація науково-дослідницької роботи студентів |
34 |
07.118 |
Етнополітичний розвиток України |
3 |
07.133 |
Українська історіографія ХХ століття |
4 |
07.106 |
Музеєзнавство та архівна справа |
4 |
07.134 |
Історія релігій |
3 |
30.132 |
Методика польових археологічних досліджень |
4 |
30.102 |
Курсова робота |
6 |
1.3. Практична підготовка |
||
31.137 |
Археологічна практика |
3 |
31.138 |
Музейно-архівна практика |
3 |
31.139 |
Дослідницька практика |
6 |
31.108 |
Виробнича практика (педагогічна) |
6 |
Загальний обсяг обов'язкових компонент: |
180 |
|
Вибіркові компоненти ОП * |
||
Загальний обсяг вибіркових компонент: |
60 |
|
Підсумкова атестація |
||
32.102 |
Комплексний кваліфікаційний екзамен (Історія України; Всесвітня історія; Спеціальні історичні дисципліни) |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ |
240 |
Назва ОПП |
Історія та археологія |
||
Рівень вищої освіти |
Перший (бакалаврський) |
||
Галузь знань, спеціальність |
03 гуманітарні науки 032 Історія та археологія |
||
Мета освітньо-професійної програми |
Підготувати компетентного конкурентоспроможного фахівця в галузі історії; набути практичні навички й уміння системного розгляду й інтерпретації історичних процесів і явищ, розвинути компетентності та сформувати здатності, необхідні для аналітичної, дослідницької та викладацької роботи, застосовувати набуті знання для збереження та використання культурного спадку. |
||
Орієнтація освітньої програми |
Освітньо-професійна програма орієнтована на досягнення новітньої історичної науки та фахову підготовку вчителів історії загальноосвітніх навчальних закладів. |
||
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації |
Спеціальна освіта в галузі історії та археології з фокусом на поглиблене вивчення історії України, формування педагогічних навичок. Ключові слова: історія України, всесвітня історія, археологія, етнологія, спеціальні історичні дисципліни, історіографія, джерелознавство, методика опрацювання історичних джерел, міжнародні відносини, науково-дослідна робота, методика викладання історії. |
||
Програмні результати навчання |
Знати найважливіші факти, події та процеси історичного минулого українського народу і людства загалом;Розуміти основні тенденції історичного розвитку в конкретні історичні періоди;Знати й ідентифікувати наукову хронологію, періодизацію і характеристики основних етапів вітчизняної та всесвітньої історії;Оцінювати основні підходи до вивчення вітчизняної та світової історії, категорійний апарат з історії та археології;Інтерпретувати основні принципи і методи історичного пізнання;Класифікувати основні типи і види історичних джерел;Знати потрібний фактичний матеріал для конкретного історичного дослідження;Знати про певний історичний період або проблему;Використовувати основні завдання історичної та археологічної науки;З’ясовувати взаємозв’язок між історичними подіями, явищами, процесами та демонструвати змістовні думки, обґрунтовані положення і висновки про них;Класифікувати історичні джерела з метою реалізації конкретних науково-дослідницьких проектів;Інтерпретувати інформацію з різноманітних джерел (археологічні артефакти, архівні документи, усні свідчення, музейні експонати, періодика, наукові праці тощо);Обґрунтовувати вибір методики опрацювання речових джерел і текстів;Виявляти взаємозв’язки між процесами в минулому та на сучасному етапі;Оцінювати основні тенденції та особливості історичного розвитку людства в певні історичні періоди;Аналізувати відмінності в історіографічних поглядах різних періодів та в різних контекстах;Демонструвати навички професійного спілкування з використанням наукових термінів, прийнятих у фаховому середовищі;Організовувати практичне вирішення проблем історичної пам’яті й охорони матеріальної та нематеріальної культурної спадщини України;Планувати дослідницькі проекти з історії, археології, історіографії, джерелознавства, краєзнавства та ін.;Застосовувати сучасні методики викладання історії. | ||
Форма навчання |
Денна, заочна. |
||
Термін навчання |
3 роки 10 міс. |
||
Передумови навчання за ОПП |
Особи, які здобули повну загальну середню освіту та мають сертифікати Українського центру оцінювання якості освіти з конкурсних предметів, передбачених Правилами прийому до Національного університету «Острозька академія». |
||
Загальний обсяг i структура освітньої програми |
Усього - 240 кредитів: - обов’язкові компоненти – 174 кредити; - вибіркові компоненти – 66 кредитів; - практична підготовка – 6 кредитів. |
||
Код н/д |
Компоненти освітньої програми |
Кількість кредитів |
|
10.301 |
Англійська мова |
16 |
|
09.101 |
3 |
||
10.320 |
3 |
||
13.112 |
3 |
||
07.128 |
3 |
||
10.302 |
12 |
||
07.101 |
8 |
||
07.102 |
5 |
||
07.129 |
4 |
||
07.130 |
4 |
||
07.103 |
7 |
||
07.104 |
17,5 |
||
07.109 |
11 |
||
07.110 |
5 |
||
07.105 |
9,5 |
||
07.131 |
3 |
||
10.308 |
Латинська мова |
5 |
|
07.132 |
3 |
||
07.112 |
3 |
||
13.110 |
3,5 |
||
07.114 |
7 |
||
30.104 |
4 |
||
07.118 |
3 |
||
07.133 |
3,5 |
||
07.106 |
4 |
||
30.102 |
Курсова робота |
6 |
|
31.137 |
Археологічна практика |
3 |
|
31.138 |
Музейно-архівна практика |
3 |
|
31.139 |
Дослідницька практика |
6 |
|
31.108 |
Виробнича практика (педагогічна) |
6 |
|
Загальний обсяг обов'язкових компонент: |
174 |
||
Загальний обсяг вибіркових компонент: |
66 |
||
32.102 |
Комплексний кваліфікаційний екзамен (Історія України; Всесвітня історія; Спеціальні історичні дисципліни) |
||
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ |
240 |
Назва ОПП |
Історія та археологія |
|
Рівень вищої освіти |
Перший (бакалаврський) |
|
Галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності) |
03 гуманітарні науки 032 Історія та археологія Історія України |
|
Мета освітньо-професійної програми |
Підготувати компетентного конкурентоспроможного фахівця в галузі історії; набути практичні навички та уміння системного розгляду та інтерпретації історичних процесів та явищ, розвинути компетентності та формувати здатності, необхідні для аналітичної, дослідницької та викладацької роботи, застосовувати набуті знання для збереження та використання культурного спадку. |
|
Орієнтація освітньої програми |
Освітньо-професійна програма орієнтована на досягнення новітньої історичної науки та фахову підготовку вчителів історії загальноосвітніх навчальних закладів. |
|
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації |
Спеціальна освіта в галузі історії та археології з фокусом на поглиблене вивчення історії України, формування педагогічних навичок. Ключові слова: історія України, всесвітня історія, археологія, етнологія, спеціальні історичні дисципліни, історіографія, джерелознавство, методика опрацювання історичних джерел, міжнародні відносини, науково-дослідна робота, методика викладання історії. |
|
Програмні результати навчання |
Знати найважливіші факти, події та процеси історичного минулого українського народу і людства загалом; Розуміти основні тенденції історичного розвитку в конкретні історичні періоди; Знати та ідентифікувати наукову хронологію, періодизацію і характеристики основних етапів вітчизняної та всесвітньої історії; Оцінювати основні підходи до вивчення вітчизняної та світової історії, категоріальний апарат з історії та археології; Інтерпретувати основні принципи і методи історичного пізнання; Класифікувати основні типи і види історичних джерел; Знати необхідний фактичний матеріал для конкретного історичного дослідження; Показувати детальні знання про певний історичний період або проблему; Використовувати основні завдання історичної та археологічної науки; З’ясовувати взаємозв’язок між історичними подіями, явищами, процесами та демонструвати змістовні думки, обґрунтовані положення і висновки про них; Класифікувати історичні джерела з метою реалізації конкретних науково-дослідницьких проектів; Інтерпретувати інформацію з різноманітних джерел (археологічні артефакти, архівні документи, усні свідчення, музейні експонати, періодика, наукові праці тощо); Обґрунтовувати вибір методики опрацювання речових джерел і текстів; Виявляти взаємозв’язки між процесами у минулому та на сучасному етапі; Оцінювати основні тенденції та особливості історичного розвитку людства у певні історичні періоди; Аналізувати відмінності в історіографічних поглядах різних періодів та у різних контекстах; Демонструвати навички професійного спілкування з використанням наукових термінів, прийнятих у фаховому середовищі; Організовувати практичне вирішення проблем історичної пам’яті та охорони матеріальної й нематеріальної культурної спадщини України; Планувати дослідницькі проекти з історії, археології, історіографії, джерелознавства, краєзнавства та ін.; Застосовувати сучасні методики викладання історії. |
|
Форма навчання |
Денна, заочна |
|
Термін навчання |
3 роки 10 міс. |
|
Передумови навчання за ОПП |
Особи, які здобули повну загальну середню освіту та мають сертифікати Українського центру оцінювання якості освіти з конкурсних предметів передбачених Правилами прийому до Національного університету «Острозька академія». |
|
Загальний обсяг та структура освітньої програми |
Всього – 240 кредитів: - обов’язкові компоненти - 174 кредитів (у тому числі практична підготовка 18 кредитів); - вибіркові компоненти - 66 кредитів;
|
|
Код н/д |
Компоненти освітньої програми |
Кількість кредитів |
10.301 |
Англійська мова |
16 |
09.101 |
Філософія |
3 |
10.320 |
Українська мова (за професійним спрямуванням) |
3 |
21.101 |
Національна безпека України |
3 |
07.128 |
Історія української культури та Острозької академії |
3 |
10.302 |
Англійська мова за професійним спрямуванням |
12 |
07.101 |
Історія України |
8 |
07.102 |
Археологія та давня культура |
5 |
07.129 |
Історія Стародавнього Сходу |
4 |
07.130 |
Історія Стародавньої Греції і Риму |
4 |
07.103 |
Етнологія |
7 |
07.104 |
Історія країн Західної Європи та Північної Америки |
17,5 |
07.109 |
Історія країн Азії, Африки і Латинської Америки |
11 |
07.110 |
Історія країн Центральної і Східної Європи |
5 |
07.105 |
Спеціальні історичні дисципліни |
9,5 |
07.131 |
Історія Православної церкви в Україні |
3 |
10.308 |
Латинська мова |
5 |
07.132 |
Історіографія історії України середньовіччя та нового часу |
3 |
07.112 |
Джерела з історії України |
3 |
13.110 |
Методика викладання історії |
3,5 |
07.114 |
Історія міжнародних відносин |
7 |
30.104 |
Організація науково-дослідницької роботи студентів |
4 |
07.118 |
Етнополітичний розвиток України |
3 |
07.133 |
Українська історіографія ХХ століття |
3,5 |
07.106 |
Музеєзнавство та архівна справа |
4 |
30.102 |
Курсова робота |
6 |
31.137 |
Археологічна практика |
3 |
31.138 |
Музейно-архівна практика |
3 |
31.139 |
Дослідницька практика |
6 |
31.108 |
Виробнича практика (педагогічна) |
6 |
Загальний обсяг обов'язкових компонент: |
174 |
|
Загальний обсяг вибіркових компонент: |
66 |
|
32.102 |
Комплексний кваліфікаційний екзамен (Історія України; Всесвітня історія; Спеціальні історичні дисципліни) |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ |
240 |
Назва ОПП |
Історія та археологія |
|
Рівень вищої освіти |
Перший (бакалаврський) |
|
Галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності) |
03 гуманітарні науки 032 Історія та археологія |
|
Мета освітньо-професійної програми |
Підготувати фахівців з історії України та людства, набути практичні навички та уміння системного розгляду та інтерпретації історичних процесів та явищ, розвинути компетентності та формувати здатності, необхідні для аналітичної, дослідницької та викладацької роботи, застосовувати набуті знання для збереження та використання культурного спадку. |
|
Орієнтація освітньої програми |
Освітньо-професійна програма орієнтована на досягнення новітньої історичної науки та фахову підготовку вчителів історії загальноосвітніх навчальних закладів. |
|
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації |
Спеціальна освіта в галузі історії та археології з фокусом на поглиблене вивчення історії України, формування педагогічних навичок. Ключові слова: історія України, всесвітня історія, археологія, етнологія, спеціальні історичні дисципліни, історіографія, джерелознавство, методика опрацювання історичних джерел, міжнародні відносини, науково-дослідна робота, методика викладання історії. |
|
Програмні результати навчання |
Знати найважливіші факти, події та процеси історичного минулого українського народу і людства загалом; Розуміти основні тенденції історичного розвитку в конкретні історичні періоди; Знати та ідентифікувати наукову хронологію, періодизацію і характеристики основних етапів вітчизняної та всесвітньої історії; Оцінювати основні підходи до вивчення вітчизняної та світової історії, категоріальний апарат з історії та археології; Інтерпретувати основні принципи і методи історичного пізнання; Класифікувати основні типи і види історичних джерел; Знати необхідний фактичний матеріал для конкретного історичного дослідження; Показувати детальні знання про певний історичний період або проблему; Використовувати основні завдання історичної та археологічної науки; З’ясовувати взаємозв’язок між історичними подіями, явищами, процесами та демонструвати змістовні думки, обґрунтовані положення і висновки про них; Класифікувати історичні джерела з метою реалізації конкретних науково-дослідницьких проектів; Інтерпретувати інформацію з різноманітних джерел (археологічні артефакти, архівні документи, усні свідчення, музейні експонати, періодика, наукові праці тощо); Обґрунтовувати вибір методики опрацювання речових джерел і текстів; Виявляти взаємозв’язки між процесами у минулому та на сучасному етапі; Оцінювати основні тенденції та особливості історичного розвитку людства у певні історичні періоди; Аналізувати відмінності в історіографічних поглядах різних періодів та у різних контекстах; Демонструвати навички професійного спілкування з використанням наукових термінів, прийнятих у фаховому середовищі; Організовувати практичне вирішення проблем історичної пам’яті та охорони матеріальної й нематеріальної культурної спадщини України; Планувати дослідницькі проекти з історії, археології, історіографії, джерелознавства, краєзнавства та ін.; Застосовувати сучасні методики викладання історії. |
|
Форма навчання |
Денна, заочна |
|
Термін навчання |
3 роки 10 міс. |
|
Передумови навчання за ОПП |
Наявність повної загальної середньої освіти, виконання правил прийому до Національного університету «Острозька академія» в поточному році |
|
Загальний обсяг та структура освітньої програми |
Всього – 240 кредитів: - обов’язкові компоненти - 174 кредитів (у тому числі практична підготовка 18 кредитів); - вибіркові компоненти - 66 кредитів;
|
|
Код н/д |
Компоненти освітньої програми |
Кількість кредитів |
10.301 |
16 |
|
09.101 |
3 |
|
10.320 |
Українська мова (за професійним спрямуванням) |
3 |
21.101 |
3 |
|
07.128 |
3 |
|
10.302 |
12 |
|
07.101 |
8 |
|
07.102 |
5 |
|
07.129 |
Історія Стародавнього Сходу |
4 |
07.130 |
Історія Стародавньої Греції і Риму |
4 |
07.103 |
7 |
|
07.104 |
17,5 |
|
07.109 |
11 |
|
07.110 |
5 |
|
07.105 |
9,5 |
|
07.131 |
3 |
|
10.308 |
5 |
|
07.132 |
3 |
|
07.112 |
3 |
|
13.110 |
Методика викладання історії |
3,5 |
07.114 |
7 |
|
30.104 |
4 |
|
07.118 |
3 |
|
07.133 |
Українська історіографія ХХ століття |
3,5 |
07.106 |
4 |
|
30.102 |
Курсова робота |
6 |
31.137 |
3 |
|
31.138 |
3 |
|
31.139 |
Дослідницька практика |
6 |
31.108 |
Виробнича практика (педагогічна) |
6 |
Загальний обсяг обов'язкових компонент: |
174 |
|
Загальний обсяг вибіркових компонент: |
64 |
|
32.102 |
Комплексний кваліфікаційний екзамен (Історія України; Всесвітня історія; Спеціальні історичні дисципліни) |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ |
240 |