Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Ресурси

Серед ресурсів, що надаються студентам, викладачам, працівникам та гостям університету наукова бібліотека, редакційно-видавничий відділ, відділ зв’язків з громадськістю, Центр вивчення спадщини Острозької академії, відділ працевлаштування, ресурсні центри, методичні кабінети.

В Національному університеті «Острозька академія» діє п'ять факультетів та Інститут права ім. І. Малиновського, студенти яких навчаються на шістнадцяти престижних спеціальностях.

Факультети
Корисне

При Острозькій академії створена велика кількість студентських організацій, а також проектів, у яких студенти беруть активну участь, мають змогу проявити свій творчий потенціал та реалізувати себе.

Презентації волонтера Енджели Парсонс з курсу «Business English»

Факультет романо-германських мов

Кафедра міжнародної мовної комунікації

Запрошує студентів ІІІ-ІV курсів економічного факультету відвідати низку презентацій з курсу “Business English”, які проводить волонтер Енджела Парсонс (Ryan Research International Centre California, USA) упродовж І-ІІ триместрах 2012-2013 н.р.

№ 1: Career Choices. Discussing different types of careers, and identifying different business options and layouts such as: entrepreneurships, corporations, small business, etc. Also included in this is self-appraisal tests which identify a person’s weaknesses and strengths and how they are applied in the business environment.

№ 2: “Looking for a job”. Where we look to find about available jobs and what we look for in job advertisements. Such things as: salary, or wage, hours, qualifications, benefits and so on. Story activity to reinforce the target words.

№ 3: Analyzing a CV. How to decide if a person is a candidate for a job. We’ll discuss what information goes on a CV. How to present qualifications on a CV. Students will construct CVs and give reasons why they chose certain qualifications to put on each CV. How to do a personal profile of a person based on the CV before meeting them. This topic includes a game activity to reinforce the connection between education and job prospective.

№ 4: How to conduct a Job interview. How to introduce yourself and how to ask questions in a job interview. Discuss what appropriate questions are and how to answer inappropriate questions. This will include a short video or podcast, also role play of a job interview.

№ 5: Working on the Phone. How to take messages and report them to others. How to set up a meeting. Emphasis will be on reported speech, times and numbers. How to deal with accounts receivable and accounts payable over the phone. Story activity on time.

№ 6: Working on the Phone – sales and complaints. Telemarketing. How to handle complaints on the phone, work with customer service, and how to do technical assistance either through computer or on the phone.

№ 7: Sales and Marketing. How to do a decide the feasibility of a product… customer needs and wants. Once a product has been decided on, how to design it and present it to the company. How to make a sales pitch for it.

№ 8: How to present reports and budgets in a mtg. Discuss different kinds of charts and how to explain these charts in a business meeting setting. May cover agreeing / disagreeing in this topic.

№ 9: Problems in the work place. Discuss different problems that arise, sources of support, how to deal with international problems. How to discuss a person from work.

№ 10: The effects of environmental issues in the business world. How to act as a consultant to a company in finding environmental problems, addressing them, presenting solutions to the company and the public.