Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Ресурси

Серед ресурсів, що надаються студентам, викладачам, працівникам та гостям університету наукова бібліотека, редакційно-видавничий відділ, відділ зв’язків з громадськістю, Центр вивчення спадщини Острозької академії, відділ працевлаштування, ресурсні центри, методичні кабінети.

В Національному університеті «Острозька академія» діє п'ять факультетів та Інститут права ім. І. Малиновського, студенти яких навчаються на шістнадцяти престижних спеціальностях.

Факультети
Корисне

При Острозькій академії створена велика кількість студентських організацій, а також проектів, у яких студенти беруть активну участь, мають змогу проявити свій творчий потенціал та реалізувати себе.

Криза університету: міф чи реальність

16 березня 2016

У Національному університеті «Острозька академія» 15-го березня відбулася лекція декана гуманітарного факультету, доктора філософських наук, доцента Дмитра Шевчука. Бесіда велася на тему «Криза університету?»

«Лекція та дискусія, які сьогодні відбулися, відкривають цикл зустрічей, що будуть проводитися в Острозькій академії з нагоди 440-річчя першого університету України і будуть присвячені різним проблемам вищої освіти. Сьогодні ми прагнули з’ясувати, чи переживають університети кризу, про що сигналізують деякі експерти, чи відповідають вони вимогам сучасного суспільства, економіки, культури, чи втратили вони свою місію? Дискусія показала, що є різні точки зору на становище сучасного університету, але практично всі вони засвідчують, що вища освіта (і передусім в Україні) потребує змін»,

розповідає лектор Дмитро Михайлович.

Під час лекції розглядалися актуальні та важливі питання, що стосуються сучасних університетів та їх функціонування. Викладач презентував тему, керуючись теоріями відомих науковців, які працювали у подібному напрямку. Зокрема, говорили про «руїну університету» та його місію; про те, чи спостерігаємо ми «смерть університету», а також про його сучасне становище.

«Основна місія університету — платформа для соціальних, суспільних, наукових, а загалом — комунікативних контактів. Університет — не Вікіпедія, він не лише для інформування, тому замінити його онлайн-курсами та самоосвітою надзвичайно важко. Щодо кризи університету, то вона — системна. Кризою характеризується і світова економіка, і світова політика, і гуманітаристика та й антропність як така. Тому ця криза — хороший майданчик, щоб зробити якісні зміни, які базуються на добрій волі як університетів, так і держав. Університет живе у час можливостей і ми, ті хто причетні до нього, можемо стати реальними творцями нового обличчя університету»,

зазначає кандидат філософських наук, доцент кафедри культурології Марія Петрушкевич.

Лекцію відвідало багато студентів та викладачів, які активно брали участь у дискусії, що відбувалася опісля. Було висловлено безліч думок щодо тематики лекції, а також цікаві твердження з приводу важливості гуманітарних наук у сучасному суспільстві.

«Під час зустрічі ми говорили про те, що нерідко викладачі в наших університетах виконують адміністративні обов’язки. Дмитро Михайлович сьогодень показав, що лишатись викладачем в деканатських тенетах можливо»,

ділиться враженнями студент гуманітарного факультету Дмитро Байда.

Показник успіху лекції у тому, що після її закінчення студенти навіть не одразу розійшлися, а ще трохи подискутували над питаннями, які їх зацікавили. Подібні заходи відбуватимуться в університеті і надалі.