Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

Про християнські цінності і їх вплив на державотворення дискутували в Острозькій академії

10.11.2015

Асоціація українських правників та Міжнародна громадська організація «Асоціація милосердя „Еммануїл“» 10 листопада провели в Національному університеті «Острозька академія» низку заходів, присвячених зокрема особливостям конституційних реформ в Україні.

Студенти Острозької академії мали нагоду прослухати кілька лекцій про християнський світогляд і владу, а також побувати на круглому столі «Моральний і духовний зміст організації і здійснення державної влади». З метою проведення цих заходів до НаУОА завітали: Президент Міжнародної громадської організації «Асоціація милосердя „Еммануїл“» Стівен Вебер, Президент Асоціації українських правників, доктор юридичних наук, професор Василь Костицький, ректор Регентського університету (США), доктор права, доктор філософії Джеймс Дейвідс, засновник Інституту Реформації, який фокусується на країнах Східної Європи, чия культура була позбавлена біблійних принципів після десятиліть соціалістичного і комуністичного правління, доктор історії і філософії Брюс Андерсон.

«Думаю, вам буде цікаво послухати наших гостей, адже ми звикли до секуляризації поглядів на владу. І все-таки релігія має значення. У нас, через певні історичні обставини, християнський погляд на владу нівелювався, проте є люди, які його дотримуються, і сьогодні ви маєте можливість їх почути й поспілкуватися з ними»,

звернувся до студентів проректор із навчально-наукової роботи Петро Кралюк.

Першим виступив Джеймс Дейвідс. Він розповів про розвиток християнства в Україні і про те, який сенс несе біблійний закон для нашої держави.

«Християнська точка зору зводиться до двох основних принципів. Перший полягає в тому, що Бог створив людину за своїм образом, про що свідчить продуманість людського організму і Всесвіту. Другий принцип оснований на тому, що кожна людина грішна, тож у кожному з нас є тяжіння до повстання проти Бога. Тільки тому, що людина є грішною, вона хоче мати більше влади, і, щоб запобігти цьому, ми ділимо владу на три гілки, які повинні забезпечити порядок»,

зазначив Дж. Дейвідс.

Наступний лектор Брюс Андерсон на початку свого виступу поділився, що вже давно хотів потрапити до Острозької академії, адже одного разу в Англії він знайшов і придбав книгу, яка стосувалася його досліджень і могла бути дуже корисною для їх продовження. Книга, про яку йде мова — Острозька Біблія.

Б. Андерсон розповів аудиторії про цивільно-правове вчення Біблії на прикладах США та Східної Європи. Зокрема йшлося про ідеї, які були запозичені американськими та європейськими законотворцями з Біблії: наявність держави, децентралізація влади (федералізм), Конституція (Заповіт), поділ влади тощо.

«Усі ці ідеї були застосовані у Сполучених Штатах. Я не кажу, що США — це ідеальна країна. Навпаки, я прошу вибачення за все, за що мені варто просити вибачення як громадянину цієї країни. Та все ж закон США базується на християнських ідеалах. Чи були застосовані ці принципи у Східній Європі? Однозначно. Християнські ідеї циркулювали не лише в Америці та на заході Європи. У XVI столітті на території Східної Європи вони досягли більшого розвитку, ніж будь-де. Ніде в той час не було такої релігійної толерантності як тут, зокрема і в Україні»,

каже дослідник.

Наостанок Б. Андерсон порадив досліджувати насамперед не чиюсь історію, а свої принципи та ідеї: «Острог — це особливе місце для історії України і Європи. Християнська національна ідентичність народу призведе до кращих результатів, ніж агностицизм, атеїзм, секуляризм. Аби дотримуватися закону, ставати кращим, можна просто читати Біблію. Тут, де вона була видана».

Виступ Президента Асоціації українських правників, доктора юридичних наук, професора Василя Костицького, який брав участь у створенні Конституції України, стосувався теолого-соціологічного праворозуміння та проблем конституційної модернізації України. В. Костицький наголосив, що не згоден із тим, що всі люди грішні. Гріхопадіння, на його думку, є відхиленням від норми, а держава створена не для боротьби з гріхом, а для забезпечення правопорядку.

«Ідея розподілу влади, закладена і в нашій Конституції, є застарілою. У її основі лежать спроби обмежити владу абсолютного монарха: забравши у глави держави право на законодавство, йому надали право вето; забравши право на суд, дали право на помилування... Тепер цього мало. Людська цивілізація розвиває право. Маючи моральний імператив, суспільство творить навколо нього правову систему. Сучасна держава більше не має монопольного права на творення законів, бо це право належить суспільству. Саме тому нам потрібно не просто вносити поправки до Конституції, нам потрібно змінити її концепцію, врахувавши, що право — це результат спільної творчості Бога і суспільства»,

зазначив В. Костицький.

Потім відбувся круглий стіл «Моральний і духовний зміст організації і здійснення державної влади», модератором якого був В. Костицький. Після завершення заходу Президент Асоціації українських правників запросив студентів Острозької академії до участі в проектах, які вони проводять спільно з асоціацією «Еммануїл» у Києві та інших містах України.

Теги: Острозька академія, круглий стіл, Асоціація милосердя „Еммануїл“, Асоціація українських правників