Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

В Острозькій академії обговорили проблеми шкільної освіти в Україні

02.08.2013

У Національному університеті «Острозька академія» другого серпня відбувся громадський діалог «Українська школа — реалії і кроки до якісної освіти» за участю заступника Міністра освіти і науки України Бориса Жебровського, ректора академії Ігоря Пасічника, представників педагогічної громадськості Рівненської, Волинської, Тернопільської та Хмельницької областей.

Упродовж чотирьох годин учасники обговорювали впровадження нових стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти України. Окремою темою дискусії став проект концепції профільної школи.

За словами Бориса Жебровського, реформування української освіти розпочалося ще три роки тому з дошкільного навчання. У минулому році — частково реформували початкову освіту, впровадивши нові навчальні програми. Цьогоріч зміни чекають на базову освіту. Далі, за логікою, планують реформувати навчання у 10-11 класах, яке буде повністю профільним, як у наших європейських сусідів. Відтак, Міністерство освіти і науки обере той варіант концепції профільної школи в Україні, який запропонують робочі групи у складі компетентних вчителів та науковців.

«Для того, щоб реалізувати нову концепцію профільної освіти Міністерство працює над покращенням матеріально-технічної бази в українських школах. Усі заклади фактично забезпечені підручниками відповідно до нових програм», — стверджує Борис Жебровський.

Одним із найважчих кроків до впровадження таких реформ Борис Жебровський вважає проблему перепідготовки вчителів, якою займаються Інститути післядипломної освіти, адже кожний педагог по-різному реагує на такі зміни.

Ще однією проблемою української освіти загалом, на думку чиновника, є питання престижу професії вчителя, яка надзвичайно виснажлива, складна у психологічному аспекті та низькооплачувана. Утім, вільних вакансій у школах фактично немає — не через популярність педагогічного фаху, а через суттєве зменшення кількості учнів. «У випускників педагогічних університетів часто виникають проблеми з працевлаштуванням. Це не викликає особливого здивування, адже, наприклад, у 1991 році було 6,3 млн. школярів в Україні, а цьогоріч лише 4 млн.», — зазначив Борис Жебровський.

Хоча концепція профільної школи в Україні базується на запозиченні позитивного досвіду зарубіжжя, втім вимагає значної відповідальності з боку вчителів, шкільних психологів і батьків, аби учні мали можливість остаточно визначитися з баченням свого майбутнього, вважають учасники громадського діалогу. Також реалізація концепції вимагає залучення значних фінансових ресурсів.

Остаточний варіант проекту концепції профільної школи в Україні Міністерство освіти і науки планує затвердити 27 серпня.

  В Острозькій академії обговорили проблеми шкільної освіти в Україні В Острозькій академії обговорили проблеми шкільної освіти в Україні

Теги: Жебровський, Пасічник, Кралюк, Жуковський, Pasichnyk, Kraliuk, Міністерство освіти і науки