Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет
Вступ

Усю корисну інформацію про вступ до Національного університету «Острозька академія» абітурієнти можуть знайти у цьому розділі.

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Освіта

Мета НаУОА – надання якісних освітніх послуг, які дозволяють студентам здобути знання та вміння, затребувані на сучасному ринку праці. Усю інформацію, яка стосується освітнього процесу в НаУОА, ви зможете знайти в цьому розділі.

ТЕЛЕПЕРЕДАЧА «ОЧИМА КУЛЬТУРИ». № 2. ПРО «СЛОВО О ПОЛКУ ІГОРЕВІМ»

Марко Роберт Стех2008 р. в київському видавництві «Обереги» з’явилася книжка «Коли і ким було написано «Слово о полку Ігоревім» колишнього професора Гарвардського університету та довголітнього директора Українського наукового інституту в Гарварді, Омеляна Пріцака. Ця книжка залишилася, на жаль, практично не поміченою в Україні, при чому не тільки «пересічним читачем», а й науковцями. А оскільки на Заході вона не продавалася і туди потрапило більш-менш випадково лише невелике число примірників, там книга теж не мала практично жодного відгуку. А шкода, бо це, без сумніву, одна з найважливіших студій нашого літературного шедевру, яка авторитетно розвінчує значну кількість неточностей та контроверсій, створених навколо «Слова» упродовж віків.

Найдетальніше вона відгукується на видане 2003 р. у тому ж Гарварді дослідження Едварда Кінана «Josef Dobrovsky and the Origins of the Igor’ Tale», яке нібито «доказало», що «Слово» було підробкою кінця ХVІІІ ст. і яке свого часу викликало досить багато обурених та, на жаль, зовсім непрофесійних (істерично-демагогічних) відгуків як в Україні, так і в еміграції. На відміну від того, Омелян Пріцак з великим знанням та ерудицією виявляє й спростовує ключові помилки Е. Кінана, які призвели до помилкових висновків. Та насамперед він викладає і чітко обґрунтовує надзвичайно переконливу й цікаву теорію походження твору, сперту на свої понад 50-літні студії «Слова», за якою встановлює рік написання твору (1202) та особу найімовірнішого, на його думку, автора: галицького боярина Володислава Кормильчича.

На жаль, Омелян Пріцак помер, не завершивши повністю книжки, і деякі розділи залишаються фрагментарними, недописаними. Проте, це чи не найсерйозніше дослідження шедевру, яке коли-небудь було написане українським вченим.

Змушений додати одне доповнення до моєї передачі. Коли в ефірі говорив про неадекватний відгук на книгу Е. Кінана з боку українських науковців та інтелектуалів як в Україні, так і в еміграції, на жаль, не зазначив про фахову врівноважену рецензію Олекси Мишанича, адже знайшов та прочитав її вже після запису телесюжету. Однак ця одна розумна і професійна стаття є лише отим винятком із правила, яке його підтверджує. Факт залишається фактом, що українці не тільки залишають студії одного з найбільших шедеврів нашої літератури в руках чужих (насамперед російських) науковців, які, чесно кажучи, далеко не завжди висвітлюють цей твір з об’єктивного боку. Вони виявляють повну апатію й байдужість до цієї теми навіть тоді, коли в цій галузі виникають автентичні відкриття. Сумніваюся, що навіть у таких сусідніх культурах, як польська чи російська, подібна ситуація могла б мати місце.

КОНТАКТ

Марко Роберт Стех. «ОЧИМА КУЛЬТУРИ». № 2. Про «Слово о полку Ігоревім».

КОНТАКТ

Подивитися та прокоментувати усі телесюжети канадської телепрограми «ОЧИМА КУЛЬТУРИ» можна на порталі телемережі КОНТАКТ: https://tinyurl.com/eye-on-culture-compilation