Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вищого навчального закладу східнослов’янських народів — Острозької слов’яно-греко-латинської академії. Сьогодні виш визнано одним із найпрестижніших вищих навчальних закладів України.

Університет

Національний університет «Острозька академія» має статус самоврядного (автономного) дослідницького національного вищого навчального закладу. В університеті функціонують наукові центри, лабораторії, спеціалізовані вчені ради із захисту кандидатських дисертацій.

Наука
Ресурси

Серед ресурсів, що надаються студентам, викладачам, працівникам та гостям університету наукова бібліотека, редакційно-видавничий відділ, відділ зв’язків з громадськістю, Центр вивчення спадщини Острозької академії, відділ працевлаштування, ресурсні центри, методичні кабінети.

В Національному університеті «Острозька академія» діє п'ять факультетів та Інститут права ім. І. Малиновського, студенти яких навчаються на шістнадцяти престижних спеціальностях.

Факультети
Корисне

При Острозькій академії створена велика кількість студентських організацій, а також проектів, у яких студенти беруть активну участь, мають змогу проявити свій творчий потенціал та реалізувати себе.

ТЕЛЕПЕРЕДАЧА «ОЧИМА КУЛЬТУРИ». № 1. ДУМКИ ПРО УКРАЇНСЬКУ КУЛЬТУРУ НА КАНАДСЬКОМУ ТБ

Марко Роберт СтехУ березні 2011 р., за підтримки екзекутивного продюсера канадської телемережі «КОНТАКТ» Юрія Клюфаса, я почав готувати нову серію україномовних телепередач «Очима культури». (У записах і монтажу мені неодмінно допомагає оператор і монтажер Андрій Равлик.) Україномовні глядачі в Канаді можуть щотижня дивитися в телемережі «КОНТАКТ» ці короткі (7-10 хв.) передачі, присв’ячені окремим, часто маловідомим питанням нашої культурної спадщини та національної ідентичності. А оскільки відгук на них виявився дуже живим і позитивним, я вирішив спробувати представити ці телесюжети на розсуд глядачам в Україні.

Передаючи свій перший блог Острозькій академії, маю дещо пояснити. Мої телесюжети створені з думкою про широке коло глядачів, включно із тими, які про українську культуру знають дуже мало. Водночас я намагаюся, щоб у них завжди було щось цікаве для більш обізнаного глядача, навіть для інтелектуала. Глядачі самі судитимуть, наскільки мені вдалося здійснити цей задум на практиці, а ще й у дуже сконденсованій формі короткого телесюжету. Мабуть-таки, найбільше я зацікавлений у тому, як ці телесюжети сприймуть молоді інтелігентні люди в Україні, такі як студенти Острозької академії. Сподіваюся, що мої думки будуть сприйняті в Україні у такому дусі, в якому вони були висловлені: не як спроба повчати, а швидше нав’язати діялог і спонукати до обміну думками про деякі важливі для українців справи: як в Україні, так і поза її межами.

У вступі, що передує першій (теж вступній) передачі, мої намагання вмістити в неповних 5 хвилинах пояснення концепції усієї телесерії «Очима культури», з огляду на обставини, виявилися  сконденсованими, неповними і схематичними. Питання самосвідомості та особистої чи національної ідентичності та цілий комплекс пов’язаних із ними проблем — надзвичайно складні, багатогранні й, великою мірою, залежні від своєрідних обставин життя конкретних суспільств чи індивідів. Про них неможливо сказати вичерпно й всебічно в такому неадекватно малому відтинку часу, і я часто повертатимуся до різних аспектів цих проблем у телепередачах.

Утім, якщо спробувати стисло висловити суть мого підходу до «діалогу з глядачем», яким, в ідеалі, мають бути сюжети «Очима культури», то я сказав би про палке переконання, що в теперішньому стані української спільноти (насамперед в Україні, але не тільки) реальні зміни на краще настануть НЕ тоді, коли переважний відсоток суспільства відчує готовість  кинутися в боротьбу чи то під гаслами якогось харизматичного вождя, чи під «святим» знаменом-прапором (незалежно яких кольорів), а тоді, коли критична маса українців, звичайних людей, скристалізує в собі автентичне відчуття особистої самототожності, самосвідомості, чіткого відчуття й розуміння, хто вони такі, і коли ці люди візьмуть на себе тягар особистої відповідальності за свої думки та дії.

Такий прошарок спільноти не буде сприйнятливим ні до маніпуляцій «іміджмейкерів» та політичних спекулянтів, ані до різних суспільних тисків і кон’юнктур, а зможе контролювати своє життя і життя суспільства. З такого прошарку свідомих українців може вийти повноцінна еліта народу. А на мою думку, усвідомлення самого себе неможливе без глибокого, а не стереотипово бездумного, «завченого в школі» усвідомлення і сприйняття власної культури й спадщини. Один із перших кроків на шляху до себе — це спроба зрозуміти, звідки ми походимо, до якої культури належимо, який наш живий зв’язок із нею...

Перша вступна телепередача «Очима культури» була присв’ячена темі критичної зміни культурних координатів в Україні напередодні незалежності, — зміни, яка уже тоді вимагала від українців (а, на жаль, від багато кого ще й досі вимагає) переосмислення свого ставлення до власної культурної традиції. Символом тієї критичної точки виступає мотив Чорнобильської катастрофи.

КОНТАКТ

Марко Роберт Стех. «ОЧИМА КУЛЬТУРИ». № 1. Вступна телепередача з мотивом Чорнобиля.

КОНТАКТ

Подивитися та прокоментувати усі телесюжети канадської телепрограми «ОЧИМА КУЛЬТУРИ» можна на порталі телемережі КОНТАКТ: http://tinyurl.com/eye-on-culture-compilation